دانش و سلامت

پارک اتوماتیک بدون حضور راننده، در اولین خودروی شیائومی! /عکس و فیلم

امیرمسعود عابدین: برخلاف اکثر خودروهای برقی جدید چین، SU۷ از یک شرکت خودروسازی مانند جیلی، گک یا گریت وال نیست، بلکه توسط شیائومی، سومین تولیدکننده بزرگ تلفن‌های هوشمند در جهان و یک شرکت متخصص در لوازم الکترونیکی خانگی تولید می‌شود! تقریباً سه سال از زمانی که شیائومی برای اولین بار برنامه‌های خود را برای ورود به فضای خودروهای الکتریکی اعلام کرد، می‌گذرد و معتقد است که می‌تواند طی ۱۵ تا ۲۰ سال آینده یکی از پنج خودروساز بزرگ جهان باشد!

بیشتر بخوانید:

پارک اتوماتیک بدون حضور راننده، در اولین خودروی شیائومی! /عکس و فیلم

شیائومی، SU۷ را با بسیاری از لوازم الکترونیکی پیشرفته تولید کرده است و به عنوان بخشی از فرآیند تبلیغاتی این خودرو، ویدئویی جذاب را منتشر کرده است که نشان می‌دهد خودرو به طور خودکار در یک پارکینگ چند طبقه در چین بدون حضور راننده پارک می‌شود.

پارک اتوماتیک بدون حضور راننده، در اولین خودروی شیائومی! /عکس و فیلم

این ویدئو نشان می‌دهد که راننده SU۷ با زدن دکمه‌ای روی صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی و پیاده شدن از آن، سیستم پارک خودکار بدون حضور راننده را فعال می‌کند. سپس ماشین وارد پارکینگ می‌شود و به طور مستقل طبقات مختلف را بالا می‌رود. در یک مرحله، خودرو مقابل آئودی A۷ قرار می‌گیرد، اما خودش به عقب می‌رود و به مسیر خود تا سطح بالای پارکینگ ادامه می‌دهد. سپس یک فضای پارک مناسب پیدا کرده و در آن قسمت پارک می‌کند.

پارک اتوماتیک بدون حضور راننده، در اولین خودروی شیائومی! /عکس و فیلم

مشخص نیست که آیا پارکینگ مورد استفاده به طور ویژه مجهز شده است تا خودروها بتوانند خود را به این شکل پارک کنند یا اینکه نرم افزار SU۷ قبل از آزمایش، از این پارکینگ نقشه برداری کرده است. اگر SU۷ بتواند بدون هیچ نقشه قبلی و تنها با تکیه بر حسگرهای خود در پارکینگ حرکت کند، آنگاه این فناوری بسیار چشمگیر خواهد بود.
شیائومی، SU۷ را به سنسور لیدار (یکی از فناوری‌های سنجش از راه دور که با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور بازتاب‌شده، فاصله را اندازه می‌گیرد)، دوربین و رادار مجهز کرده و تأیید کرده است که با عملکردهای رانندگی آزادراه و پارک خودکار راه اندازی خواهد شد. سپس نرم افزار آن به روز می‌شود تا شامل رانندگی خودران در خیابان‌های شهر هم بشود.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در مجله ایرانی مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

227227

مشاهده مطالب بیشتر

گروه تحریریه علوم پزشکی

با تمرکز بر علم و دانش پزشکی، من می‌خواهم مطالبی را ارائه دهم که به شما کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.
دکمه بازگشت به بالا