دانش و سلامت

کروناویروس طی چند روز از بدن فرد مبتلا پاک می‌شود؟

آفتابنیوز:

در مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی انگلیس آمده است: “بیماران مبتلا به کوید -19 باید یک ماه صبر کنند و سپس عقب نشینی کنند.” همچنین ممکن است از هر پنج تست تاج منفی یکی نادرست باشد.

در این مطالعه ، محققان 1162 بیمار مبتلا به کوید -19 را در منطقه ای از ایتالیا بررسی کردند. این بیماران 15 روز پس از آزمایش اولیه ، 14 روز پس از آزمایش دوم و 9 روز پس از آزمایش سوم مورد معاینه کرونا ویروس قرار گرفتند. محققان این فاصله زمانی را براساس توصیه های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در اروپا تعیین کردند.

نتیجه آزمایش اول برای حدود 60٪ بیمارانی که بهبود یافتند منفی بود. نتیجه آزمایش دیگر در 7/78 درصد این بیماران منفی بود ، که نشان می دهد از هر پنج آزمایش عروق کرونا ویروس منفی ممکن است نادرست باشد. در واقع ، فرد حتی پس از نتیجه آزمایش منفی می تواند به ویروس آلوده شود و آن را به دیگران منتقل کند.

محققان دریافتند که وقتی نتایج دو آزمایش PCR متوالی منفی بود ، ویروس در بدن بیمار پاک شد. به طور معمول ، ویروس توسط بیمار تقریباً 30 روز پس از تشخیص و 36 روز پس از شروع اولین علائم ، پاک می شود.

طبق CNN ، تمیز کردن ویروس کرونوویروس برای افراد مسن و افرادی که بیماری های جدی تری دارند نیز بیشتر طول خواهد کشید.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا