بین الملل

روایت فایننشال‌تایمز از اختلافات بلینکن و نتانیاهو

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله ایرانی؛ «اختلاف‌نظرها بین نتانیاهو و بلینکن شامل مسائل مربوط به وضعیت بعد از جنگ و راه‌های تضمین آزادی گروگان‌های اسرائیل از دست حماس می‌شود»، این بخش دیگری از گزارش فایننشال‌تایمز است.

این روزنامه در ادامه گزارشش نوشت که «علی‌رغم رد شروط حماس از سوی نتانیاهو، مقامات اسرائیلی همچنان به گفت‌وگو درباره توافق احتمالی ادامه می‌دهند»؛ اختلافات عمیق بین واشنگتن و تل‌آویو در سفر اخیر بلینکن آشکارتر شد.

استقبال سرد نتانیاهو از بلینکن

باوجود گذشت ۱۲۶ روز از جنگ علیه غزه و افزایش تلفات رژیم صهیونیستی که موجب عقب‌نشینی گردان‌ها و تیپ‌های ارتش شده، نتانیاهو با رد شروط حماس برای آتش‌بس  مدعی شده که حمله زمینی را تا رفح [واقع در جنوب نوار غزه که بیش از یک میلیون فلسطینی آواره‌ را در خود جای داده است] ادامه خواهد داد. 

بلینکن در جریان سفری که روز گذشته پنجشنبه به تل‌آویو داشت، با نتانیاهو و اعضای کابینه جنگ تل‌آویو دیدار کرد تا درباره راه‌های تضمین آزادی اسرای صهیونیست غزه گفت‌وگو کند؛ عدم موفقیت رایزنی‌های بلینکن باعث شد تا مقامات آمریکایی بگویند نخست‌وزیر تل‌آویو به دنبال رویارویی با واشنگتن بر سر مسئله فلسطین است.

جلسه بلینکن با کابینه جنگ تل‌آویو

روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز پس از اشاره به اختلافات بین تل‌آویو و کاخ‌سفید، نسبت به خطرات عملیات نظامی گسترده در رفح هشدار داده و نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد تعداد زیاد آوارگان فلسطینی، حتی ظاهر شهری که رژیم صهیونیستی قصد حمله به آن را دارد هم تغییر داده است.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا