عمومیمجله کسب و کار

استخدام سرایداری آموزش و پرورش

استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش | زمان و شرایط

موضوع اصلی این مقاله استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش است. باتوجه به اخباری که درمورد کمبود نیروی خدماتی در مدارس کشور وجود دارد و عدم وجود راه‌حل جامع برای آن، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده به دنبال جذب نیروی خدماتی در این وزرات خانه است. به همین دلیل این مقاله سرزمین استخدام را به بررسی شرایط، زمان استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش و جزئیات جذب نیروی خدماتی اختصاص داده ایم. با ما همراه باشید. لینک دانلود سوالات آزمون استخدامی سرایداری آموزش و پرورش نیز در این مقاله قرار داده شده است تا شما عزیزان با آمادگی جامعی به جلسه آزمون بروید.

استخدام سرایدار مدرسه دولتی | استخدام نیروی خدماتی اموزش پرورش | حقوق سرایدار مدرسه

استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با توجه به کمبود نیروی خدماتی آموزش و پرورش در مدارس کشور انجام خواهد پذیرفت. به عنوان مثال در سال گذشته طرح جذب 25 هزار نیروی خدماتی ارائه و در لایحه بودجه پیش‌بینی شده بود و افراد در سال 1401 پس از اخذ مجوزهای قانونی، جذب شد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس در جلسه روز 26 بهمن 1401 اعلام کرد که شرایط استخدام سرایدار مدرسه و به صورت کلی استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش در سال آینده فراهم است. مجوز مجلس به دولت برای استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش ۱۴۰۲  و جذب خدمتکار و سرایدار مدارس کشور صادر شد.

بدین ترتیب رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اعلام کرد که کمیسیون تلفیق با صدور مجوز استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش به دولت اجازه داده است با توجه به کسری شدید نیروی خدماتی (خدمتگزار و سرایدار ) در سطح مدارس کشور و لزوم نگهداری اموال مدارس، ۲۵ هزار نفر نیروی خدماتی برای استخدام سرایدار آموزش و پرورش مدارس دولتی، جذب و بکارگیری کند.

زمان جذب نیروی سرایداری آموزش و پرورش

زمان جذب نیروی سرایداری آموزش و پرورش متعاقبا اعلام می گردد. شما میتوانید از طریق همین صفحه در سایت پیگیر آخرین اخبار مربوطه استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش باشید. به محض انتشار مطالب جدیدتر این مقاله به روزرسانی می شود.

برگزاری آزمون جذب سرایداران مدارس تا پایان امسال

???? عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: امسال باید آزمون استخدامی برای جذب سرایداران مدارس برگزار شود و امیدوار بودیم که تا قبل از آغاز سال تحصیلی این اتفاق بیفتد اما به دلیل تعلل آموزش و پرورش کار با تاخیر مواجه شد و تا پایان امسال این آزمون برگزار خواهد شد.

????وحیدی در ادامه با اشاره به طرح مجلس برای استخدام معلمان غیررسمی سال 91 به بعد عنوان کرد: در این رابطه چندین طرح از سوی نمایندگان مجلس ارائه شده بود که یکی از آنها در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد تایید قرار گرفت و در حال بررسی آن برای ارائه به صحن مجلس هستیم تا معلمان غیررسمی از جمله نیروهای خرید خدمات و معلمان مدارس غیردولتی بعد از سال 91 به بعد از طریق برگزاری آزمون، استخدام شوند تا به جبران بخشی از کمبود معلم در آموزش و پرورش کمک کنند.

تبدیل وضعیت نیروهای خدماتی آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در این گفت‌وگو به تبدیل وضعیت نیروهای خدماتی آموزش و پرورش عنوان شغلی “سرایداری آموزش و پرورش” اشاره کرد و گفت: تبدیل وضعیت نیروهای سرایداری به دلیل کمبود نیروی خدماتی آموزش و پرورش نیازمند نیروهای جایگزین است که امیدواریم مجلس شورای اسلامی با این طرح موافقت کند. درصورت تایید این طرح، نیروهای خدماتی آموزش و پرورش با شرایط خاصی می‌توانند مشمول تبدیل وضعیت شوند.

فعلا بخشنامه جدیدی تحت عنوان بخشنامه تبدیل وضعیت نیروهای خدماتی به آموزشی منتشر نشده است و در صورت انتشار خبر در مورد تبديل وضعيت نيروهاي خدماتي داراي مدرك دانشگاهي در اموزش و پرورش این مقاله به روز رسانی می گردد. برای اطلاع از رشته های مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲ کلیک کنید.

در سال های گذشته در طرح مهر آفرین افرادی بودند که به صورت شرکتی استخدام خدمتگزار در آموزش و پرورش شده بودند و به عنوان خدمتگزار و سرایدار در مدارس دولتی کار می‌کردند که در تبدیل وضعیت به متصدی امور دفتری تبدیل و در این طرح مقرر شد تا افرادی که بخواهند به صورت پیمانی شوند باید به مناطق کمتر توسعه یافته بروند که این اتفاق انجام شد.

زمانبندی استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

سازمان آموزش و پرورش برای تامین نیروهای خدماتی خود در سال جاری اقدام به برگزاری آزمونی جهت استخدام این دسته از افراد می نماید. افرادی که پس از شرکت در آزمون موفق به کسب حدنصاب نمره آزمون کتبی و شفاهی می شوند، می توانند برای سال تحصیلی جدید در مدارس مختلف مشغول به کار شوند.

برای این منظور یک آزمون استخدامی جدید و هماهنگ در سراسر کشور برگزار خواهد شد که از طریق آن متقاضیانی که نمره کتبی را به دست آورده و در گزینش نهایی نیز مشکلی نداشته باشند، به عنوان نیروی خدماتی به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد. بدین ترتیب، علاقه مندان بایستی در زمان های تعیین شده برای ثبت نام اقدام کرده و روز برگزاری آزمون در جلسه حضور یابند.

البته در حال حاضر هیچ اخباری در مورد زمان استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ منتشر نشده و به طور قطعی نمی توان گفت که این آزمون دقیقا در چه تاریخی برگزار خواهد شد. اما بر اساس آخرین اطلاعیه های منتشر شده، احتمالا می رود که آزمون استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش در اواخر تابستان برگزار شود.

در چنین صورتی ممکن است حدود یک الی دو ماه قبل از زمان آزمون، فراخوان ثبت نام منتشر و مهلتی مشخص جهت نام نویسی متقاضیان تعیین شود. بمحض مشخص شدن این موضوع و انتشار اطلاعیه های مربوطه، زمان استخدام نیروی خرید خدمات آموزش و پرورش​ ۱۴۰۲ جزئیات لازم و تاریخ دقیق آن در این مقاله درج خواهد شد.

شرایط استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

شرکت در آزمون استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش مستلزم داشتن یک سری شرایط می باشد. این شرایط معمولا به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شوند. گرچه این موارد به طور دقیق مشخص نشده است، اما به طور کلی می توان گفت که شرایط آزمون استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش 1402 شامل موارد زیر خواهد بود.

شرایط عمومی استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • نداشتن دشمنی و عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن اعتقاد به دین مبین اسلام و التزام عملی به ولایت فقیه
  • برخورداری از سلامت جسمی و روانی جهت انجام وظایف محوله
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان ها
  • نداشتن سوء سابقه کیفری و جزایی
  • نداشتن سابقه محرومیت از مشاغل دولتی
  • داشتن کارت پایان خدمت

شرایط اختصاصی استخدام نیروی خرید خدمات آموزش و پرورش​ ۱۴۰۲

  • شرایط سنی (حداقل و حداکثر سن مجاز در زمان ثبت نام)
  • داشتن مدرک تحصیلی در مقطع و رشته خواسته شده
  • داشتن حداقل معدل لازم
  • بومی بودن
  • جنسیت

با توجه به آنکه برخورداری یا عدم برخورداری از شرایط استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش داوطلبان از طریق اطلاعات درج شده در فرم تقاضانامه مورد بررسی قرار می گیرد، توصیه می شود که این موارد با دقت وارد شوند. چرا که در صورت وجود هر گونه اشتباه یا تناقض سهوی یا عمدی، پذیرش متقاضی کان لم یکن تلقی خواهد شد.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا