نماد سایت مجله ایرانی

مشخصات پیچ و مهره خشکه

پیچ و مهره‌های ساخته شده با فولاد، معمولاً با نام پیچ و مهره خشکه شناخته می‌شوند. این محصولات در میان انواع این تجهیزات جزو مقاوم‌ترین، کارآمدترین و پرفروش‌ترین آنها به شمار می‌آید. این نوع پیچ و مهره‌ها دارای انواع مختلفی بوده و به تناسب مشخصات پیچ و مهره خشکه در موارد مختلفی از آنها استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است که پیچ و مهره‌های خشکه با انواع آهنی و گالوانیزه این تجهیزات، تفاوت‌های اساسی دارند. از این رو به هنگام خرید این تجهیزات باید با توجه به این تفاوت‌ها و نوع کاربری مد نظر، یکی از آنها را انتخاب نموده و خریداری کرد.

پیچ و مهره خشکه چگونه ساخته می‌شود؟

همانگونه که در بخش قبل نیز به این موضوع اشاره شد در ساخت پیچ و مهره‌های خشکه از فولاد ضد زنگ استفاده می‌شود. همین امر باعث شده تا این تجهیزات از مقاومت و در نهایت، از طول عمر بالایی برخوردار باشند. ترکیب آلیاژ مورد استفاده در ساخت این محصولات شامل موادی چون سیلیکون، کربن، سولفور، آلومینیوم، مس و … می‌باشد.

معمولاً برای تولید این تجهیزات از دو روش متفاوت استفاده می‌شود. این روش‌ها شامل سرد کاری و تراش هستند. با توجه به روش مورد استفاده در ساخت هر کدام از این تجهیزات می‌توان چنین گفت که مشخصات پیچ و مهره خشکه در انواع مختلف آن با هم فرق خواهد داشت؛ بنابراین لازم است با این روش‌ها آشنا بوده و ویژگی‌های پیچ و مهره‌هایی که با استفاده از این روش‌ها تولید می‌شوند را بدانید. به این ترتیب می‌توانید به راحتی محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

روش تراش جزو روش‌های قدیمی تولید انواع پیچ و مهره است. در این روش تولید می‌توان پیچ‌هایی با قطر بزرگ و مهره‌هایی با ابعاد کوچک تولید کرد. این روش به دلیل این که سطح صاف و صیقلی این تجهیزات را به حالت زبر درمی آورد، امروزه کاربرد چندانی ندارد.

بر خلاف روش تراش، روش سرد کاری امروزه از متداول‌ترین روش‌های تولید انواع پیچ و مهره خشکه به حساب می‌آید. در این روش بدون این که حرارتی به سطوح فولادی وارد شد، در آنها سوراخ ایجاد شده و یا برش‌هایی بر روی آنها انجام می‌شود. مقرون به صرفه بودن این روش و همچنین ارتقای کیفیت و بهبود مشخصات پیچ و مهره خشکه در این روش، سبب استقبال صنایع از این روش برای تولید این تجهیزات شده است.

پیچ و مهره خشکه با پیچ و مهره آهنی و گالوانیزه چه تفاوت‌هایی دارند؟

پیچ و مهره جزو آن دسته از تجهیزاتی هستند که در صنایع مختلف مانند ساختمان سازی، کشتی سازی و صنایع دیگر کاربرد فراوانی دارند. به همین دلیل نیز این محصولات در انواع مختلف و با متریال گوناگون ساخته می‌شوند. از جمله انواع این محصولات می‌توان به پیچ و مهره‌های خشکه، آهنی و گالوانیزه اشاره کرد.

با توجه به این که هر کدام از این پیچ و مهره‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند، شناخت تفاوت آنها با هم، برای خریداران ضروری می‌باشد. در ضمن توصیه می‌شود برای خرید آنها به مراکز مجاز مراجعه کنید. در این حالت می‌توانید از کیفیت و ساخت استاندارد تمامی این محصولات مطمئن باشید. یکی از این مراکز، مجموعه بولت صنعت است. این مرکز، محصولاتی باکیفیت و استاندارد را با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب به خریداران ارائه می‌کند.

از جمله تفاوت میان پیچ و مهره‌های خشکه با پیچ و مهره‌های آهنی و گالوانیزه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تفاوت در جنس اتصالات

یکی از مهمترین تفاوت‌هایی که می‌توان برای این تجهیزات بیان کرد، تفاوت آنها در متریال مورد استفاده به هنگام تولید است. به این صورت که یکی از اصلی‌ترین مشخصات پیچ و مهره خشکه، ضد زنگ بودن آنها است. این در حالی است که پیچ و مهره‌های آهنی و گالوانیزه همانطور که می‌توان از نام آنها فهمید دارای جنسی از آهن و گالوانیزه هستند.

تفاوت در مقاومت و استحکام

با توجه به این که پیچ و مهره‌های خشکه از جنس فولاد ضد زنگ می‌باشند می‌توان چنین عنوان کرد که این محصولات در برابر رطوبت، حرارت، مواد خورنده و … از مقاومت بالایی برخوردار هستند. این در صورتی که پیچ و مهره‌های گالوانیزه و آهنی به دلیل برخورداری از روکش محافظ، تا حدودی می‌توانند در برابر این عوامل مقاوم باشند؛ اما در صورت وجود خط و خش بر روی آنها، این مقاومت به مرور زمان از بین خواهد رفت.

پیچ و مهره‌های خشکه به صورت ذاتی دارای مقاومت و استحکام بالایی هستند و هیچ چیز نمی‌تواند آنها را تحت تأثیر قرار دهد. این در حالی است که پیچ و مهره‌های دارای روکش، به مرور زمان دچار استهلاک شده و مقاومت خود را از دست می‌دهند.

تفاوت در قیمت

با توجه به مشخصات پیچ و مهره خشکه، این محصولات دارای کیفیت بالا هستند. همین امر نیز باعث می‌شود تا قیمت این محصول در مقایسه با انواع دیگر این تجهیزات، کمی بالاتر باشد. البته لازم به ذکر است که کیفیت، کارایی و دوام بالای این محصولات می‌تواند توجیهی مناسب برای این قیمت باشد.

شما می‌توانید با مراجعه به مراکز فروش معتبر، این محصولات را با قیمت‌های بسیار مناسبی خریداری کنید. این مراکز در راستای رعایت اصل مشتری مداری و به دلیل عرضه مستقیم این محصولات به خریداران، قیمت‌ها را به صورت کاملاً منصفانه تعیین می‌کنند. با مراجعه این مراکز می‌توانید انواع پیچ و مهره را در حجم‌های مختلف و با قیمت مقرون به صرفه‌ای خریداری کنید.

تفاوت در طول عمر

متناسب با ویژگی‌هایی که هر کدام از تجهیزات یاد شده دارند، طول عمر مفید آنها با هم متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال با توجه به مشخصات پیچ و مهره‌های آهنی و گالوانیزه می‌توان چنین عنوان کرد که این لایه محافظ این محصولات به مرور زمان از بین رفته و پیچ و مهره دچار خوردگی و زنگ زدگی می‌شود. این در حالی است که مشخصات پیچ و مهره خشکه بیان کننده کیفیت بالای این محصولات و در نهایت، بالا بودن طول عمر آنها است.

مشخصات پیچ و مهره خشکه

پیچ و مهره‌های خشکه در صورتی که از مراکز مجاز و معتبر خریداری شوند، حتماً دارای طول عمر بالایی بوده و خرید آنها برای کاربران، صرفه اقتصادی بالایی خواهد داشت، زیرا در این مراکز، محصولاتی با کیفیت بالا به مشتریان عرضه می‌شود. این مراکز به منظور جلب رضایت مشتریان خود، محصولاتی با کیفیت بالا به مشتریان ارائه می‌دهند.

از مشخصات پیچ و مهره‌های خشکه که در این مرکز به مشتریان عرضه می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم نیاز به روکش محافظ

این نوع پیچ و مهره‌ها به دلیل مقاومت ذاتی که به دلیل استفاده از آلیاژ ضد زنگ در ساخت آنها وجود دارد، از طول عمر بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. از این رو نیازی نیست تا بر روی آنها از لایه محافظ در برابر خوردگی و … استفاده شود. همین امر باعث می‌شود تا این محصولات با اتصالات دیگر سازگار بوده و در استفاده از آنها با مشکلی مواجه نشوید.

برخورداری از قابلیت تراش کاری

یکی از مهمترین مشخصات پیچ و مهره خشکه برخورداری آنها از قابلیت تراش کاری است. در ترکیبات برخی از گریدهای این تجهیزات از گوگرد و سلنیوم استفاده می‌شود. همین امر به بهبود خاصیت تراش کاری آنها کمک کرده و این خاصیت را بهبود می‌دهند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا تولیدکنندگان در تولید انواع پیچ و مهره بزرگ و کوچک با مشکلی روبرو نشوند.

برخورداری از استحکام قابل قبول

برخورداری از استحکام بالا نیز از دیگر ویژگی‌های مهم این محصولات می‌باشد. با توجه به این که در ساختار این محصولات از موادی چون نیکل، کربن، نیتروژن، آستینیت، تیتانیوم، کلمبیوم و آلومینیوم استفاده شده است، این محصول دارای خصوصیات فیزیکی مورد قبول بوده و نسبت به سایر اتصالات از مقاومت بالایی برخوردار است. از این رو از این پیچ و مهره‌ها در صنایع هوا فضا، مهندسی عمران و … استفاده می‌شود.

برخورداری از زیبایی ظاهری

برخی از گریدهای پیچ و مهره خشکه مانند گرید 18% دارای زیبایی ظاهری فوق العاده ای هستند. از این رو برای تزئینات و در صنعت معماری کارایی بالایی دارند.

برخورداری از مقاومت بالا در مقابل مواد خورنده

مقاومت در برابر عوامل خورنده را نیز می‌توان از مشخصات پیچ و مهره خشکه دانست. این محصولات به دلیل این که با استفاده از آلیاژ ضد زنگ ساخته می‌شوند در برابر عوامل مخرب مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. به همین دلیل نیز می‌توان از این تجهیزات در محیط‌هایی که رطوبت بالایی داشته و یا در معرض مواد شیمیایی هستند نیز استفاده کرد.

برخورداری از خاصیت مغناطیسی

از دیگر ویژگی‌های مهم پیچ و مهره‌های خشکه، نفوذپذیری مغناطیسی بسیار ضعیف آنها است. به این ترتیب این پیچ و مهره‌ها به آهن ربا جذب نشده و به آن نمی‌چسبند.

جمع بندی

چنانچه برای استفاده در صنایع مختلف به دنبال خرید پیچ و مهره باکیفیت و مقاوم در برابر عوامل خورنده هستید می‌توانید این تجهیزات را از بولت صنعت خریداری کنید. پیچ و مهره‌های خشکه ای که از این مرکز خریداری می‌کنید دارای تمامی مشخصات پیچ و مهره خشکه باکیفیت بوده و به راحتی می‌توانید از آنها در صنایع گوناگون و محیط‌هایی با شرایط مختلف استفاده کنید.

با مراجعه به مجموعه بولت صنعت، حجم مختلفی از این محصول را در زمان کم و با قیمت مقرون به صرفه ای خریداری کنید. پرداخت امن هزینه محصول خریداری شده و تحویل آن در موعد مقرر از دیگر مزایای خرید از این مجموعه است.

خروج از نسخه موبایل