نماد سایت مجله ایرانی

مزایای خرید  پنجره دوجداره برای ساختمان چیست؟

محتوای این مطلب پنهان

بررسی ضرورت استفاده از پنجره دوجداره ساختمان

پنجره دوجداره UPVC ساختمان شامل دو جداره شیشه است که توسط یک قطعه (که به آن اسپیسر نیز می‌گویند) از هم جدا نگه داشته می‌شوند. استفاده از این پنجره یکی از بهترین اقدامات برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و سرمایه‌گذاری طولانی مدت می‌باشد. در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا استفاده از پنجره دوجداره یک ضرورت در ساختمان‌ها است. ما در این مقاله می‌خواهیم به بررسی ضرورت استفاده از پنجره دوجداره ساختمان بپردازیم و به شما عزیزان توضیح دهیم این پنجره چه عملکردی دارد. با ما همراه باشید.

پنجره دوجداره ساختمان چیست؟

پنجره دوجداره ساختمان پنجره‌ای است که برای تولید آن از شیشه دوجداره استفاده می‌شود. دلیل استفاده از این شیشه دو جداره در واقع برای حبس یک لایه هوا درمیان این شیشه است . هوا یک عایق حرارتی و صوتی است . لذا با حبس کردن هوا در میان این دو لایه می‌توان یک عایق حرارتی و صوتی درون پنجره ایجاد کنیم .

هوای بین دو لایه شیشه را می‌توان توسط پمپ خلا خارج نمود و یا از گاز آرگون و یا کریپتون پرکرد . این دو گاز به مراتب عایق حرارتی بهتری از هوای خالی می‌باشند . لذا می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هدر رفت انرژی شما به کمترین حد ممکن خواهد رسید . پنجره‌های واقعا کارآمد و با کیفیت از گازهایی مانند آرگون ، زنون یا کریپتون در فاصله بین ورق‌های شیشه استفاده می‌کنند.

هنگامی که از پنجره‌های تک جداره شیشه‌ای در خانه خود استفاده می‌کنید. متوجه خواهید شد که اتاق‌های شما در ماه های تابستان گرمتر و در زمستان سردتر می‌شوند. همچنین ، سر و صدا و آلودگی‌های صوتی به راحتی وارد می‌شود. یکی دیگر از مضرات این پنجره‌ها این است که شیشه به راحتی شکسته می‌شود و امکان سرقت و دزدی افزایش پیدا می‌کند . با توجه به این مشکلات ،افراد به سمت استفاده از پنجره‌های دوجداره متمایل می‌شوند .

ما در ادامه می خواهیم مزایا و مضرات پنجره دوجداره ساختمان را برای شما شرح دهیم. تا جوانب مثبت و منفی را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که آیا باید در خانه خود با استفاده از پنجره‌های دو جداره سرمایه‌گذاری کنید یا خیر . با ما همراه باشید .

برای مشاهده انواع پنجره دوجداره ترمال بریک و اطلاعات بیشتر در این مورد به این لینک مراجعه کنید

مزایای پنجره دوجداره

·         جلوگیری از انتقال صدا

پنجره‌های تک‌جداره ، نه تنها دمای هوا را انتقال می‌دهند ، بلکه می‌تواند صداهای خارجی را نیز وارد کند. خواه اتومبیل هایی باشد که در جاده حرکت می‌کنند ، سگ‌هایی که پارس می‌کنند و یا افرادی که از کنار پنجره عبور می‌کنند . اگر می‌خواهید آرامش داشته باشید ، شنیدن این صداها هرگز ایده آل نیست .

با این حال ، یکی از مزایای پنجره دوجداره این است که سر و صدا را بیشتر می‌پوشاند. به این معنی که اگر در منطقه‌ای پر سر و صدا ، نزدیک ایستگاه قطار یا فرودگاه زندگی می‌کنید. یا یک فرد سبک خواب هستید ، بسیار مفید است. از طرف دیگر ، شما هم‌چنین می‌توانید از صدای بلند گوش دادن. به موسیقی در خانه خود بدون نگرانی از مزاحمت همسایه لذت ببرید!

·         افزایش امنیت خانه شما با پنجره دوجداره

شکستن پنجره‌های دارای شیشه دوجداره سخت تر و باز کردن آنها از بیرون مشکل ساز است . این مسئله باعث افزایش سطح ایمنی خانه شما می‌شود، و سارقان از نفوذ در خانه دلسرد می‌شوند. پنجره دوجداره ساختمان یکی از راه‌های غیر مستقیم برای افزایش امنیت خانه محسوب می‌شود .

·         پنجره‌های دوجداره ارزش دارایی شما را افزایش می‌دهند

اگر به فکر افزایش سرمایه خود از طریق بازسازی خانه هستید ، بهترین راه تعویض پنجره‌های خود می‌باشد . با توجه به تمام مزایای ذکر شده در موارد بالا ، قیمت فروش یا ارزش خانه شما با خرید پنجره‌های دوجداره دو چندان افزایش می‌یابد. بنابراین اگر قصد فروش ملک خود و یا افزایش ارزش آن را دارید ، معمولاً اگر پنجره‌ها و درهای شما دارای شیشه دوجداره هستند، می‌توانید نتیجه بهتری بگیرید. پنجره دوجداره ساختمان به دلیل کاربردهای بالایی که دارد ارزش ملک شما را افزایش خواهد داد.

·         کاهش قبوض انرژی

از آنجایی که پنجره‌های دوجداره گرمای بیشتری را در خود نگه می‌دارند. به احتمال زیاد نیازی به گرمایش بیش از حد خانه با استفاده از گرمایش مرکزی یا بخاری‌های ذخیره سازی ندارید. با افزایش فعلی تغییرات اقلیمی و کمک به محیط زیست ، داشتن پنجره‌های دو جداره به طور ناخواسته سازگار با محیط زیست است. زیرا قبوض انرژی شما پس از نصب پنجره‌های دوجداره به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

مضرات پنجره دوجداره

·         گرما را به دام می‌اندازند

این ممکن است در زمستان یک مزیت باشد ، اما در تابستان این می‌تواند یک مشکل باشد. بنابراین باید توجه داشته باشید که ازپنجره‌های بازشو استفاده کنیدو یا سیستم سرمایشی مناسبی داشته باشید . هم‌چنین استفاده از شیشه‌های رفلکس در پنجره دوجداره ساختمان می‌تواند جلوی ورود اشعه‌های گرمازای خورشید را بگیرد .

آنها ممکن است برای خانه‌هایی با سبک معماری قدیمی‌تر مطابقت نداشته باشند.

خانه‌ای با سبک معماری قدیمی‌تر ، اگر پنجره‌های دوجداره معمولی مدرن شما را داشته باشد ، ممکن است ناهماهنگ به نظر برسد. اما برخی از شرکت‌های تولیدکننده شیشه‌های دوجداره مانند هلدینگ ایوان ، متخصص در ساخت پنجره‌های دوجداره برای خانه‌های قدیمی و یا مقاوم‌سازی پنجره‌های موجود هستند . بنابراین ممکن است این مشکل چندانی نباشد.

·         هزینه پنجره دوجداره در ابتدا بیشتر است

بدیهی است ، از آنجا که دو شیشه به جای یک شیشه وجود دارد ، پنجره‌های دو جداره هزینه بیشتری دارند. اما اگر میزان پس اندازهایی که در بلندمدت به دست می‌آورید، و سایر مزایای آن را نیز در نظر بگیرید، ممکن است صرفاً یک سرمایه گذاری ارزشمند باشد.

پنجره دوجداره ترمال بریک

یکی از معایب ذکر شده از شکاف هوا (به جای پر کردن گاز نجیب) پنجره دو جداره ساختمان، از دست دادن همرفتی ناشی از گردش هوا در اطراف ورق‌های شیشه است. گازهای دیگر ممکن است تلفات همرفتی را به دلیل جرم بالاتر کاهش دهند ، که منجر به انتشار کندتر می‌شود. لذا عایق بهتری خواهند بود . برای حل این موضوع می‌توان از راه حل استفاده از پنجره ترمال بریک استفاده کرد. فریم‌های آلومینیومی این پنجره‌ها دارای شکست حرارتی می‌باشند . این شکست حرارتی به عنوان یک عایق حرارتی عمل می‌کند. و پل انتقال حرارت را قطع می‌کند .

بهره‌وری انرژی در پنجره‌های دوجداره ساختمان

بهره وری انرژی محصول ، به ابزار یا روشی اشاره دارد، که مصرف کلی انرژی را کاهش می‌دهد. با این حال ، برای اینکه واقعا “انرژی کارآمد” باشد . عملیات منظم باید بتواند با همان استاندارد ، اما با کاهش هزینه‌های انرژی انجام شود. به عنوان مثال ، لامپ های LED به همان اندازه .و گاهی اوقات نور بیشتری نسبت به لامپ‌های معمولی تولید می‌کنند. آنها از انرژی کمتری برای کار استفاده می‌کنند و بیشتر عمر می‌کنند. بنابراین ، لامپ‌های LED از نظر مصرف انرژی مقرون به صرفه هستند.

برای اینکه یک محصول از نظر انرژی کارآمد تلقی شود . باید بتواند کل مصرف انرژی را در مقایسه با استاندارد صنعت فعلی 10 درصد کاهش دهد. به عنوان مثال ، پنجره‌ای که در مقایسه با پنجره معمولی. از خروج 10 درصد انرژی بیشتر از ساختمان جلوگیری می‌کند. یک پنجره کم مصرف محسوب می‌شود. بهره‌وری انرژی شامل انجام همان کار یا بیشتر با انرژی کمتر مورد نیاز است.

شما عزیزان می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید و در مورد نمایندگی درب آلومینیوم هلدینگ ایوان بیشتر بخوانید و نمونه محصولات ما را در این صفحه مشاهده کنید

مراحل ساخت پنجره دوجداره ساختمان

·         ساخت فریم پنجره دوجداره

فریم پنجره دوجداره می‌تواند در انوع متریال‌های چوبی ، آلومینیومی ، آهنی ، uPVC ، آلوود و … تولید گردد . به طبع هریک از این متریال ها به شیوه خاص خود تهیه می شوند . پس ما در مورد فرآیند های یکسانی که در مورد همه ی آن ها صدق خواهد کرد صحبت می‌کنیم . مهم‌ترین نکته در مورد تولید فریم پنجره ابعاد آن می‌باشد .

معمولا پنجره‌ها در ابعاد استانداردی ساخته می‌شوند . اما متناسب با طراحی‌های متنوع ساختمان‌ها برخی از تولیدی‌ها این امکان را در اختیار مشتری می‌گذارند که پنجره تماما از 0 تا 100 متناسب با سلیقه آن‌ها تولید شود . کمپانی هلدینگ ایوان این امکان را در اختیار مشتری‌های عزیز خود قرار می‌دهد . فرقی نمی‌کند که شما یک پنجره تمام قدی بخواهید یا پنجره مد نظر شما دارای OKB باشد . ما آن را برای شما خواهیم ساخت .

تخصص هلدینگ ایوان در تولید پنجره‌های آلومینومی و uPVC است . ما درون پنجره‌های آلومینیومی خود از فناوری ترمال بریک استفاده می‌کنیم تا این پنجره‌ها حداقل هدر رفت انرژی را از خود نشان دهند . هم‌چنین برای ساخت از فریم‌ها می‌توان از رنگ‌های متنوعی متناسب با طراحی ساختمان و خانه خود استفاده کنید. کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید و پنجره مورد نظر خود را سفارش دهید . متخصصین ما با دادن مشاوره به شما بهترین کیفیت در و پنجره را با مقرون به صرفه‌ترین قیمت به شما ارائه می‌دهند.

متریال مورد استفاده

همانطور که پیش تر نیز در مورد آن توضیح داده شد ما در هلدینگ ایوان از متریال آلومینیوم و uPVC برای تولید پنجره دوجداره ساختمان استفاده می‌کنیم . اگر برایتان سوال است چرا بقیه متریال‌ها نه ، ما پاسخی منطقی برای شما خواهیم داشت . کمپانی هلدینگ ایوان همواره به دنبال ارائه خدمات ارزشمند به مردم عزیز ایران بوده است . تیم تحقیقاتی هلدینگ ایوان ماه‌ها را به تحقیق در مورد بهترین متریال‌ها و نحوه ساخت اختصاص می‌دهند . محصولی که در نهایت در هلدینگ ایوان تولید می‌شود بر اساس پاسخ به نیازهای انسان‌ها و ایجاد آسایش و آرامش برای او می‌باشد .

بر اساس تحقیقات شکل گرفته بهترین متریال برای ساخت درب و پنجره دوجداره ساختمان ، آلومینیوم و uPVC می‌باشد . متریال‌های دیگر همانند چوب و یا آهن ، ضررهای زیادی دارند و صرفه اقتصادی پایینی دارند . چوب پس از مدتی قرار گرفتن در معرض آب و هوا و رطوبت دارای مشکلات زیادی می‌گردد و نیازمند تعویض است . آهن نیز به همین شکل دچار زنگ زدگی می‌شود. ضمن اینکه هر دو این متریال‌ها در برابر تغییرات آب و هوایی تغییر شکل می‌دهند .

نوع پنجره

مواردی از قبیل نوع باز شوی پنجره ، نوع تک جداره و یا دو جداره بودن پنجره و نوع یراق آلات تعیین می‌کنند که قاب پنجره می‌بایست به چه شکلی تولید گردد . در هر صورت برای شما مشتریان گرامی انواع مختلفی از پنجره های دوجداره ساخته خواهد شد. متریال آلومینیوم انعطاف پذیر بالایی دارد. این ویژگی باعث می‌شود که تقریبا بتوان از این متریال برای تولید انواع مدل‌های پنجره و درب استفاده کرد. معمولا خلاقانه‌ترین مدل‌های درب و پنجره توسط آلومینیوم طراحی و تولید می‌شوند . لذا اهمیت و ارزش این محصول را در طراحی‌های خود در نظر بگیرید .

·         نوع بازشوی پنجره دوجداره ساختمان

پنجره دوجداره ساختمان می‌تواند به صورت ثابت ، لولایی ، کشویی ، ارسی ، دو‌حالته و … تولید گردد .

پنجره های لولایی

همان پنجره‌هایی هستند که ما معمولا از آن‌ها استفاده می‌کنیم . این پنجره‌ها معمولا دارای یک لولا در جهت افقی و یا عمودی هستند و پنجره در محور این لولا باز و بسته می‌شود .

پنجره دوجداره ریلی

پنجره‌های ریلی نوع دیگری از انواع پنجره دوجداره هستند که در آن‌ها نوع بازشو به صورت کشویی و یا ریلی می‌باشد . پنجره دوجداره ساختمان ریلی خود به تنهایی دارای مزیت‌های زیادی می‌باشد. معمولا برای پنجره هایی با ابعاد بالا از نوع ریلی استفاده می‌شود . زیرا باز و بسته کردن این پنجره‌ها به مراتب راحت از انواع دیگر است و نیاز به فضای زیادی ندارد .

انواع شیشه مورد استفاده در پنجره دوجداره

برای پنجره دوجداره ساختمان می‌توان از انواع شیشه‌های فلوت یا معمولی ، شیشه رفلکس ، شیشه لمینت یا سکوریت ، شیشه مات و یا مشجر و شیشه‌های رنگی و طرحدار استفاده کرد. بهتر است در لایه بیرونی پنجره دوجداره از شیشه رفلکس استفاده کرد. تا از ورود اشعه های مضر آفتاب به داخل فضا جلوگیری شود.

شیشه رفلکس قبض انرژی شما را کاهش می‌دهد و همچنین اشعه UV را مسدود می‌کند. روکش فلزی، گرما را در ماه‌های سردتر منعکس می‌کند . و در ماه‌های تابستان آن را از خود دور می‌کند ، اما در عین حال 95 درصد نور طبیعی را به خانه شما می‌رساند. حریم خصوصی را می‌توان با استفاده از روش‌های شیشه‌های مخصوص مانند مات و شیشه‌های طرح دار به دست آورد . این امر دید را محدود می‌کند اما همچنان نور روز را به اتاق شما می‌دهد.

شیشه‌ها و قاب‌ها با استفاده از طرح رتبه بندی انرژی مانند مواردی که برای لوازم خانگی استفاده می‌شود ، رتبه بندی می‌کنند. پنجره دو جداره ساختمان یکی از راه‌های بسیار راحت و به صرفه برای کاهش هزینه‌های ناشی از گرمایش و سرمایش خانه‌ها محصوب می‌شود .

قیمت پنجره دوجداره ساختمان

قیمت پنجره‌های دوجداره تحت تاثیر عواملی همچون مساحت و ابعاد پنجره ، وجود و یا عدم وجود کتیبه ، نوع شیشه مورد استفاده در پنجره ، نوع و تعداد بازشوهای پنجره و نوع فریم مورد استفاده در تولید پنجره در قیمت پنجره دوجداره تاثیرگزار خواهند بود . لذا برآورد کلی هزینه‌های پنجره می‌بایست متناسب با پنجره مورد نیاز شما باشد . برای اطلاع از قیمت دقیق پنجره دوجداره ساختمان تمامی موارد گفته شده را به صورت دقیق به کارشناسان ما اعلام کنید تا هزینه را برای شما برآورد کنند.

تعریف ساده از پنجره های دو جداره + مزایای آن

شاید تاکنون این اتفاق برای شما افتاده باشد که در سرمای زمستان در حال استراحت در داخل آپارتمان خود هستید. بدون اینکه پنجره های آپارتمان شما باز باشد احساس سرما می کنید! چرا که گرمای داخل خانه به بیرون منتقل شده و همچنین سرمای بیرون به داخل خانه نفوذ کرده است. این مشکل بسیار مهم، بزرگترین چالشی بود که پنجره های قدیمی برای ساختمان ها به وجود می آورند. با ورود پنجره دوجداره به دنیای ساختمان سازی این مسئله به طور کامل برطرف شد.

امروزه شاهد آن هستیم که پنجره های دوجداره قادرند تا بیشتر از ۳۰ درصد از هدر رفتن انرژی داخل ساختمان جلوگیری کنند. با جایگزین کردن پنجره های قدیمی توسط پنجره دوجداره به راحتی می توان اتلاف انرژی ساختمان را کنترل کرد. به این ترتیب هزینه های سالانه انرژی برای خانواده ها به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. در ادامه این مطلب به یک تعریف ساده از پنجره های دو جداره می پردازیم و سپس مزایای استفاده از آنها را در ساختمان بیان می کنیم.

پنجره دوجداره چیست؟

تفاوت میان پنجره دوجداره و پنجره های تک جداره در حقیقت در ساختار آنها می باشد. پنجره های تک صفحه ای یا تک جداره، تنها یک لایه شیشه دارند و در فصول سرما و گرما عایق کارآمدی نیستند اما در مقابل، پنجره دوجداره، پنجره هایی هستند که از دو لایه شیشه تشکیل شده‌اند و میان این دو لایه با هوا پر شده است. این مسئله موجب ایجاد قابلیت “حداکثر عایق بودن” برای جلوگیری از اتلاف حرارت شده است.

    در برخی از مدل های پنجره های دوجداره، برای پر کردن فاصله میان دو لایه شیشه از گاز آرگون استفاده می شود. آرگون، یک گاز نامرئی بوده که انتقال حرارت را تا حد زیادی کاهش می دهد.

نگاهی دوباره به مزایای پنجره دوجداره

1- مقرون به صرفه

خانواده ها متناسب با بودجه مالی خود می توانند پنجره دوجداره برای ساختمان خود خریداری کنند. این پنجره ها از هر جهت مقرون به صرفه بوده تا جایی که بیشتر از ۶۰ درصد از افراد یک جامعه به راحتی می توانند این پنجره ها را برای ساختمان خود نصب کنند. نصب این پنجره ها در طولانی مدت، هزینه های هنگفت آب، برق و انرژی را در ساختمان کاهش می دهد.

2- سازگار با محیط زیست

یکی دیگر از مزایای پنجره دوجداره، سازگار بودن این مصالح با محیط زیست است. طبق مطالعاتی که در انتشار گاز کربن دی اکسید در محیط زیست انجام گرفته، نتایج نشان داده اند اگر پنجره های دوجداره برای ساختمان نصب شوند، انرژی داخل ساختمان کمتر به هدر می رود و آلاینده کمتری به هوا وارد می شود.

تفاوتی نمی کند در ساختمان از چه نوعی گرمایشی استفاده می کنید، پنجره های دوجداره نیاز به استفاده از منابع پر انرژی جدید را برطرف می‌کنند و به این ترتیب، سوخت های فسیلی، کمتر مصرف می‌شود و انتشار گازهای گلخانه ‌ای نظیر کربن دی اکسید کاهش پیدا می‌کند. به این ترتیب، پنجره دو جداره را به نوعی محافظ محیط زیست و سیاره زمین می توان معرفی کرد!

3- امنیت بیشتر

انواع پنجره های دو جداره نسبت به پنجره های تک جداره از مکانیسم امنیتی و ایمنی بهتری برخوردار هستند. این مصالح از بهترین مواد اولیه ساخته می شود و در مقابل نفوذ سارقین به داخل ساختمان بسیار مقاوم می باشند. پنجره های دوجداره در برابر ضربه نیز مقاومت و استحکام بالایی دارند.

4- کاهش میزان سر و صدا

با توجه به اینکه لایه میانی دو شیشه در پنجره دوجداره با استفاده از گاز آرگون یا هوا پر شده است، این مصالح به نوعی عایق سر و صدای محیط بیرون ساختمان محسوب می شوند. این پنجره ها برای ساختمان هایی که در نزدیکی مکان های شلوغ و پرتردد شهر قرار دارند، یک انتخاب بسیار ایده آل خواهد بود.

5- ارزش گذاری به ساختمان

ساختمان هایی که پنجره های دو جداره در آنها نصب شده است، ارزش بیشتری در بازار خرید و فروش ملک دارند. اگر تصمیم دارید در آینده، ساختمان خود را معامله کنید بهتر پنجره های دوجداره برای آن نصب کنید. به این ترتیب یک سرمایه‌گذاری طولانی‌ مدت انجام داده اید.

خروج از نسخه موبایل