اقتصادی

با ساخت هواپیمای مسافری، تحریم را بی‌اثر می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با افزودن هواپیمای مسافربری به مدار خدمت، تحریم‌های ظالمانه را بی اثر می‌کند، گفت: درخواست می‌کنیم ظرفیت‌های هواپیماسازی را در خدمت هواپیماهای مسافری نیز گسترش دهند.

به گزارش مجله ایرانی، مهرداد بذرپاش با بیان اینکه اجرایی‌سازی توسعه قطار تندرو که به دلایل مختلف مالی و موافق‌ها و مخالفت‌ها مغفول مانده بود، گفت: قطار تندرو از تهران به مشهد و مشهد به تهران، همچنین تهران به  اصفهان و بالعکس جزء سیاست‌های قطعی دولت است و این کریدور قطار تندور با تأکید ریاست محترم جمهور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی وجود دارد و نسبت به آن اهتمام ویژه داریم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از هواپیماسازی ایران مجموعه متعلق به وزارت دفاع که مجموعه پرافتخاری است، بازدید شد. همچنین سال گذشته در پی بازدید رئیس جمهور مقرر شد هواپیمای ترابری سیمرغ به مرحله پرواز برسد که حدود یک ماه قبل این وعده عملی شد. از مدیران این مجموعه  خواستاریم که ظرفیت‌های هواپیماسازی را در خدمت هواپیماهای مسافری نیز گسترش دهند.

وزیر راه و شهرسازی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: این هواپیما در شبکه کارگو و باربری کشور به فضل خدا استفاده می‌شود و امروز در بازدیدی که از نزدیک صورت گرفت، این نتیجه حاصل شد که این صنعت به لطف خدا که در شرایط ظالمانه تحریم تاب‌آوری داشته است و در این زمینه به نقطه قابل قبولی رسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید

بذرپاش اضافه کرد: امید است هرچه سریع‌تر بتوانیم هواپیمایی مسافربری را به مدار اضافه کنیم. با وجود دستاوردهای فعلی صنعت ساخت هواپیما و زیرساخت‌های آن، هیچ چیزی برای ساخت هواپیمای مسافری کم نداریم و می‌توانیم با تامین دیگر زیرساخت‌ها، هواپیمای ایرانی کاملا داخلی را با موفقیت به مدار صنعت هواپیمایی اضافه و تحریم‌ها را در این بخش نیز بی‌اثر کنیم.

به گزارش مجله ایرانی، وزیر راه و شهرسازی امروز در سفر خود به استان اصفهان از شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) بازدید کرده و خبر داد: پیرو بازدید ریاست محترم جمهور از مجموعه هسا در سال گذشته و وعده پرواز هواپیمای ترابری سیمرغ، در روزهای گذشته اولین پرواز موفق این هواپیما انجام و به مدار خدمت‌رسانی اضافه شد که این خبر برای صنعت هوایی کشور نویدبخش است.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا