نماد سایت مجله ایرانی

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس خانگی چیست؟ انتخاب بهترین ها

اگر قصد خرید تصفیه آب فراب کالا را کرده باشید و در بازار این دستگاه ها سرکی کشیده باشید قطعا نام ااسمز معکوس را بارها شنیده اید. اما اینکه دقیقا بدانید چیست نیازمند کسب اطلاعات در زمینه تصفیه آب و دستگاه های تصفیه آب است. نوشیدن مقدار کافی آب در طل شبانه روز بسیرا بر سلامت افراد تاثیر گذار است. در حدی که بسیاری از افراد برای یادآوری مصرف روزانه آب مورد نیاز بدن آلارم می گذراند.

حال اینکه آب آشامیدنی که مصرف می کنید باید عاری از هرگونه میکروب و آلاینده باشد. خود این مساله شما را ملزم به خرید تصفیه آب خانگی به منظور حفظ سلامتتان می کند. در ادامه این مطلب نکات بسیار مهمی در مورد تصفیه کننده های آب خانگی بیان شده است که خالی از لطف نخواهد بود.

اسمز معکوس در تصفیه آب خانگی

از قدیم روش های مختلفی برای تصفیه آب استفاده می شده است. استفاده از گندزدا ها و فیلتراسیون هایی چون فیلتر های رسوبی یا کربنی و یا اشعه های ماورای بنفش گرفته تا روش های سنتی چون جوشاندن آب همگی در تلاش هستند تا در حد توان درصدی از آلاینده های موجود در آب را حذف کنند.

 امروزه روش اسمز معکوس بهرتین روش و تکمیل کننده سایر روش ها در فرآیند تصفیه اب است. فرآیند اسمز معکوسی روشی است که با استفاده از آن میزان آلودگی های موجود در آب تا بیش از 99 درصد از اب حذف میشوند.

وجود مراحل فیلتراسیون مختلف در کنار فرآیند اسمز معکوس یک پکیج تمام عیار را در تصفیه کننده های آب خانگی گرد اورده است تا شما را از داشتن یک اب پاک و سالم بهره مند نماید. اما فرآیند اسمز معکوس چگونه کار می کند؟

 اسمز معکوس RO چگونه آب را تصفیه می کند؟

اسمز معکوس RO یک فرآیند بسیار ساده است که با استفاده از پمپ فشار مولکول های آب را از یک غشای نیمه تراوا عبور داده و باعث حذف ناخالصی های موجود در اب می شود. در تصفیه آب خانگی غشایی که این وظیفه را برعهده دارد به فیلتر ممبران معروف است به دلیل مهم بدن فیلتر ممبران و گران بودن آن مسبت به سایر فیلتر ها قبل از ورود آب حاوی ناخالصی و ابودگی از یک مرحله پیش تصفیه اب استفاده می شود.

مرحله پیش تصفیه اب شامل یه مرحله فیلتراسیون آب است که ناخالصی ها و رسوبات موجود در آب را  حذف می کند و باعث افزایش طول عمر فیلتر ممبران می شود.

وقتی آب وارد مرحله چهارم شود  با فشاری که توسط پمپ فشار ایجاد می شود مولکول های خالص آب از غشای ممبران عبور کرده و مولکول های ناخالص وارد فاضلاب می شوندو بر اساس همین روند آب تصفیه می شود.

بعد از عبور مولکول های آب از فیلتر ممبران فیلتراسیون های دیگری نیز وجود دارند که مسئول افزودن مواد معدنی با اندازه و غلظت مناسب و هم چنین از بین بردن باکتری های زنده که احتمالا در آب وجود درادند می شوند. با این روش دستگاه های تصفیه آب خانگی آب بسیار سالم را در اختیار شما قرار می دهند.

خرید بهترین تصفیه آب خانگی با قیمت مناسب

بیشتر دستگاه های تصفیه آب از روش اسمز معکوس برای تصفیه اب استفاده می کنند و همگی دارای مراحل فیلتراسیون 6 تا 8 مرحله ای هستند. اینکه بخواهیم در میان برند های مختلف تصفیه آب اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با بهترین عملکرد داشته باشید به شرایط و عوامل مختلفی بستگی دارد.

اینکه آب منطقه ای که در آن زندگی می کنید چه کیفیتی دارد ، چقدر میتوانید هزینه کنید، تا چه نیاز دارید آب تصفیه شود، چقدر طول عمر و کیفیت خود دستگاه برای شما مهم است و….  همگی در خرید تصفیه آب خانگی موثر است.

امروزه دستگاه های تصفیه آب تایوانی بهترین گزینه ها در بازار تصفیه آب خانگی هستند. به دلیل تحریم ها مونتاز های عالی از تصفیه آب های تایوانی با برند های سافت واتر و cck  وجود دارد. هر چند مونتاژ های بی کیفیت نیز در بازار کم نیستند اما  راه جل این مساله خرید تصفیه آب خانگی از مراکز معتبری چون فراب کالا است.

دستگاه های تصفیه آب خانگی از برند های معتبر معمولا تفاوت چندانی در کارایی نداشته و خریداران آن ها از کیفیت و کارایی آن ها رضایت داشته اند. تنها ظرفیت دستگاه های تصفیه آب بند های مختلف کمی با هم متفاوت است که این نکته نیز به دلیل اینکه کم ظرفیت ترین آنها بیش از مصرف یک خانوار را تامین می کند جای نگرانی باقی نمی گذارد.

کلام آخر

خرید تصفیه آب خانگی یک نیاز ضروری برای حفظ سلامت یک خانواده است. دستگاه های تصفیه آب خانگی امروزه با استفاده از روش اسمز معکوس که بهترین و به روز ترین مکانیزم تصفیه آب است ساخته شده اند و تا بیش از 99 درصد اب آشامیدنی مورد نیاز شما را تصفیه می کنند.

برای یک خرید موفق و متناسب با نیاز خود می توانید از کارشناسان فراب کالا که معتبر ترین مرکز عرضه کننده دستگاه های تصفیه آب خانگی با بهترین قیمت است کمک بگیرید و از هر جای ایران اقدام به خرید تصفیه آب خانگی مورد نظر خود نمایید.

منبع: فراب کالا

خروج از نسخه موبایل