عمومی

حکم تجدیدنظر دادگاه جان باختن ۶ کارگر البرز شرقی صادر شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، در پی وقوع حادثه منجر به فوت ۶ نفر از کارگران شرکت معادن ذغال سنگ البرز شرقی در معدن رزمجای غربی، پرونده‌ای تشکیل و ثبت شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب دامغان شد در نهایت دادگاه‌های این ماجرا برگزار و امروز شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان سمنان حکم تجدید نظر حادثه جان باختن شش کارگر در حادثه انفجار معدن رزمجاه را صادر کرد.

بر اساس دادگاه اولیه و نظر پنج کارشناس از سوی دادستانی و هیأت پنج نفره صادر و در نهایت مدیرعامل البرز شرقی در این حادثه مقصر شناخته شده است. علاوه بر کرامت قنبری تیلمی مدیرعامل البرز شرقی، سرپرست کارگران و همچنین مسئول ایمنی معدن نیز هر کدام به میزان ۱۰ در مقصر دانسته شده‌اند.

نهایتاً دادسرا بر اساس نظر کارشناس اخیر برای هر سه نفر و همچنین شرکت معادن زغال سنگ سنگ البرز شرقی کیفرخواست صادر می‌کند و پرونده برای رسیدگی به اتهام نامبردگان به شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان دامغان ارجاع شده است.

بر این اساس متهم ردیف اول آقای کرامت قنبری تیلمی به تحمل ۳ سال حبس محکوم و دادگاه تجدید نظر نیز اعتراض متهم ردیف اول را ناوارد دانسته و در نتیجه مدیرعامل البرز شرقی تنها کسی است که حکم حبس را دریافت خواهد کرد.

به گزارش آنلاین، حادثه معدن رزمجاه شهریورماه امسال جان شش کارگر را گرفت.

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا