نماد سایت مجله ایرانی

بازی PUBG Mobile چه تفاوتی با نسخه‌ی اصلی دارد؟

محتوای این مطلب پنهان

تفاوت بین نسخه اصلی پابجی موبایل با نسخه کره ای

در این مقاله از سایت یوسی پابجی می خواهیم تفاوت های بین نسخه اصلی پابجی موبایل و نسخه کره ای را بررسی کنیم. نسخه کره ای پابجی موبایل بعد از مسدود شدن نسخه جهانی آن مورد توجه قرار گرفته است و البته دارای مزیت هایی نیز نسبت به نسخه منتشر شده توسط Tencent دارد. اگر دوست دارید با این نسخه بازی پابجی و نحوه خرید یوسی آشنا بشوید این مطلب را دنبال کنید.

تفاوت های اصلی بین نسخه اصلی پابجی موبایل و نسخه کره ای آن

نسخه اصلی پابجی موبایل توسط کمپانی Tencent Games منتشر شده است و اما اکنون در برخی از کشور ها مسدود شده است، به دلیل همین مسدودیت ها خیلی از بازیکن ها به سمت نسخه کره ای پابجی موبایل می روند. در این پست می خواهیم تفاوت های بین نسخه اصلی پابجی موبایل و نسخه کره ای را بررسی کنیم.

تفاوت های بین نسخه اصلی PUBG Mobile و نسخه کره ای آن: به روز رسانی ها

یکی از تفاوت های بین نسخه اصلی PUBG Mobile و نسخه کره ای به روز رسانی ها می باشد.به روز رسانی ها در نسخه کره ای پابجی موبایل زودتر از نسخه جهانی می آیند. بنابراین در نسخه کره ای پابجی موبایل بازیکن ها زودتر می توانند دستاورد های جدید بازی را تجربه کنند. پس اگر شما می خواهید آخرین نسخه پابجی موبایل را امتحان کنید می توانید در نسخه کره ای پابجی موبایل بازی کنید.

تفاوت های بین نسخه اصلی پابجی موبایل و نسخه کره ای آن: جایزه ها

جوایز یکی دیگر از تفاوت های بین نسخه اصلی و نسخه کره ای این بازی می باشد. پاداش تعیین شده در نسخه کره ای PUBG Mobile بهتر از نسخه جهانی است. علاوه بر این، توسعه دهندگان نسخه کره ای بسیاری از رویدادها و مسابقه ها را برای عضویت بازیکن ها و دریافت جوایز معرفی می کنند. علاوه بر این بازیکن ها همچنین می توانند  پاداش روزانه و مدال معرفی شده در زیر را برای باز کردن جعبه ها و دریافت جایزه رایگان دریافت کنند.

تفاوت ها بین نسخه اصلی PUBG Mobile و نسخه کره ای آن: مدال Donkatsu

مدال Donkatsu یکی دیگر از تفاوت های بین نسخه اصلی PUBG Mobile و نسخه کره ای این بازی می باشد. این مدال یک ویژگی منحصر به فرد است که فقط در نسخه کره ای یافت می شود. از این مدال می توان به عنوان ارز در نسخه کره ای پابجی موبایل استفاده کرد. شما با چهار مدال می توانید جعبه کلاسیک یا پریمیوم را باز کنید تا جوایز را از داخل آن ها بردارید. نحوه به دست آوردن این مدال ها نیز از طریق تکمیل کردن ماموریت های روزانه می باشد. به خاطر این ویژگی ها بازیکن ها از نسخه کره ای پابجی موبایل راضی هستند.

مقایسه جامع و کامل بین پابجی موبایل اصلی و پابجی موبایل لایت

چه فرقی بین بازی های پابجی موبایل اصلی و پابجی موبایل لایت وجود دارد؟ پس از انتشار اولین نسخه موبایل این بازی کمتر کسی فکرش را می کرد که این همه طرفدار پیدا کند. سازنده پابجی موبایل برندان گرین، پس از اینکه توانست مقبولیت خوبی را بین گیمرها پیدا کند. برای اینکه بازار گوشی های موبایل ضعیف تر را هم بگیرد، نسخه پابجی موبایل لایت را نیز ارایه کرد. در این مقاله به موضوع می پردازیم که چه تفاوت هایی بین این دو بازی وجود دارد و اینکه کدام یک بر دیگری برتری بیشتری دارد.

مقایسه پابجی موبایل و لایت

تفاوت هایی میان این دو نسخه از بازی وجود دارد که ما قصد داریم در ادامه به این مسائل بپردازیم با ما همراه باشید:

1- تفاوت در نقشه یا مپ

از بزرگترین و مهم ترین تفاوت هایی که پابجی موبایل و لایت باهم دارند این است که پابجی موبایل نسخه اصلی دارای چهار نقشه است. در حالی که پابجی موبایل نسخه لایت دارای دو نقشه یا مپ است.  همچنین اندازه مپ ها یا نقشه های لایت بسیار کوچک تر از نسخه اصلی و باکیفیت است.

2- تعداد پلیرها یا بازیکن های بازی

میزان یا تعداد پلیرهای بازی نسخه اصلی 100 نفر با کمی مخلوط بات است. در حالی که در نسخه لایت پابجی موبایل حداکثر بازیکن موجود در یک نقشه 60 نفر با بات های آن است.

3- حجم دانلودی با

حجم دانلودی مورد نیاز برای دانلود از گوگل پلی برای نسخه اصلی چیزی در حدود 1.5 گیگابایت است که برای هرکسی قابل دانلود نیست. با این حال حجم دانلودی پابجی موبایل لایت حداکثر 500 مگابایت است.

4- گرافیک بازی پابجی موبایل لایت و نسخه اصلی

نسخه اصلی پابجی موبایل نیاز به گوشی هوشمند با قابلیت ها و سخت افزارهایی قدرتمند است. بنابراین نیاز به گرافیک بالا است. بر عکس آن نسخه لایت نیاز به گرافیک قوی تری نیست و به راحتی در موبایل با قدرت متوسط هم اجرا می شود.

5- سیستم های مورد نیاز برای پابجی لایت و نسخه اصلی

پابجی نسخه اصلی نیاز به حداقل دو گیگ رم و دو گیگ هم فضای خالی در موبایل شما است. این ظرفیت برای موبایل های با قابلیت بالا است. با این حال پابجی موبایل نسحه لایت به یک گیگابایت رم و 500 مگابایت فضا خالی موبایل نیاز است. پس نیاز به سخت افزار نیاز بالایی نیست.

6- سبک تر از پابجی اصلی

پابجی با رونمایی از نسخه لایت خود نشان داد که می خواهد سرعت اجرا کردن این بازی در موبایل های قابلیت متوسط بیشتر از قبل شود. به همین خاطر حجم آن را کم در نظر گرفت.  با این قابلیت پابجی لایت در صورتی که اینترنت شما ضعیف باشد یا نوسان داشته باشد، کمتر دچار لگ یا ایستایی در بازی می شود. این یک مزیت برای شماست.  با تمامی اوصاف و تفاوت هایی که در بالاتر اعلام شد، کدام بازی برای چه کسی مناسب است؟

پابجی موبایل نسخه اصلی یا نسخه لایت کدام یک؟

در صورتی که تمایل به نصب بازی دارید، لازم است که در ابتدا با خودتان دو دو چهارتا کنید که کدام نسخه بازی به کار من می آید؟ در این صورت همان را انتخاب کنید. این مورد بستگی به قابلیت های گوشی هوشمند شما دارد. اگر گوشی شما فضای خالی کافی برای اجرا شدن بازی پابجی را دارد و همچنین دو گیگ رم خالی دارد، بسیار خوب نسخه اصلی را نصب کنید. اما اگر نه گوشی شما ضعیف یا متوسط رو به پایین است، تنها یک گزینه برای شما می ماند و آن نسخه پایجی موبایل لایت است. مطمئن باشید که تجربه هایشان یکی است.

مقایسه بازی PUBG: New State با PUBG Mobile ؛ تفاوت نیو استیت و پابجی موبایل چیست؟

در این مقاله به مقایسه بازی PUBG: New State با PUBG Mobile پرداخته‌ایم؛ بازی پابجی نیو استیت اخیرا منتشر شده و توانسته با قدرت در مقابل پابجی موبایل قرار بگیرد. مقایسه بازی PUBG: New State با PUBG Mobile کار چندان آسانی نیست اما این دو نسخه در هفت نقطه‌ی کلیدی، با یکدیگر متفاوت هستند که در ادامه از آن‌ها آگاه خواهید شد.

بازی پابجی یک پدیده در ژانر بتل رویال بود که در سال ۲۰۱۷ برای رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان منتشر شد. نسخه‌های پلی استیشن ۴ و گوشی‌های هوشمند آن نیز در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد تا این بازی، بیش از پیش محبوب شود. «پلیرآن‌ناونز بتل‌گراندز» هنوز هم در کنار فورتنایت، یکی پرطرفدارترین بازی‌های بتل رویال جهان است و فروش ۷۰ میلیون نسخه‌ای آن از همین مسئله حکایت دارد.

این سری بازی را باید انقلابی و جریان‌ساز توصیف کرد، چرا که ژانر بتل رویال را در مرکز توجه قرار داد و رکوردهای زیادی را به نام خود ثبت کرد. در طول این سال‌ها، بسیاری از شرکت‌ها تلاش کرده‌اند تا مدل بتل رویال آن را در بازی‌های خود پیاده‌سازی کنند اما پابجی همواره جایگاه ویژه‌ی خودش را داشته است.

نسخه‌ی اصلی اما با همه‌ی موفقیت‌هایی که کسب کرده، این روزها در مقایسه با نسخه‌ی موبایلی کمتر طرفدار دارد و این پابجی موبایل است که میلیون‌ها نفر بصورت روزانه به تجربه‌ی آن می‌پردازند.

حالا یک رقیب جدید هم از راه رسیده که اتفاقا از جنس خود پابجی است، یعنی New State که شما را در یک دنیای مدرن‌تر قرار می‌دهد. پابجی موبایل شامل مکانیک‌های تازه‌ای می‌شد که در ادامه به نسخه‌ی اصلی هم راه پیدا کردند، این مکانیک‌های گیم‌پلی در نسخه‌ی نیو استیت هم حاضر هستند اما این تمام ماجرا نیست و شاهد تفاوت‌های واضحی هستیم.

مقایسه بازی PUBG: New State با PUBG Mobile

اتفاقات بازی PUBG: New State در سال 2051 رخ می‌دهد، در نتیجه می‌توانید از تجهیزات پیشرفته‌تری در مبارزات بهره ببرید. اگر با این نسخه آشنایی چندانی ندارید، آن هم با مدل تجاری فری تو پلی (رایگان همراه با قابلیت خرید درون برنامه‌ای) در دسترس قرار گرفته و همانند نسخه‌های دیگر، در سبک بتل رویال ساخته شده است. طبق ادعای سازندگان، بازی از تکنولوژی‌های پردازشی تازه‌ای استفاده می‌کند و از نظر سیستم‌های گیم‌پلی، در حد و اندازه‌ی نسخه‌ی رایانه‌ای پابجی اصلی است و در این زمینه، از پابجی موبایل پیشی می‌گیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا بعضی از تفاوت‌های این دو نسخه را بهتر درک کنید.

۷- خودروها با باتری شارژ می‌شوند

در پابجی موبایل، ماشین‌ها با بنزین کار می‌کنند و گالن‌های قرمز رنگ بنزین را می‌توانید در مناطق مختلف نقشه پیدا کرده و باک را با آن‌ها پر کنید. در بازی PUBG: New State اما شرایط متفاوت‌ است و ماشین‌ها با باتری کار می‌کنند. این باتری‌ها به صورت تصادفی، در بخش‌های مختلف نقشه پراکنده شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را یافته و استفاده کنید. این ماشین‌های مدرن اگرچه جذاب‌تر هستند اما چالش‌های خودشان را دارند.

در واقع هرچه قدر پرسرعت‌تر رانندگی کنید، باتری ماشین زودتر خالی می‌شود؛ البته اگر باتری یدک داشته باشید، دیگر مشکلی وجود ندارد و هر چه قدر دوست دارید می‌توانید سرعت بروید.

شرایط مناطق آبی‌رنگ را احتمالا می‌دانید اما باید اضافه کنیم که وضعیت، زمانی که سوار بر ماشین هستید هم یکسان است و باتری ماشین، سریع‌تر خالی می‌شود. با افزایش سرعت، شرایط حساس‌تر هم خواهد شد. این ماشین‌های جدید شاید هیجان انگیز باشند اما بهتر است در هنگام استفاده از آن‌ها، استراتژی‌های درستی داشته باشید تا به دردسر نیفتید.

۶- فروشگاه پهپاد

اگر نسخه‌های اصلی را بازی کرده‌اید، قطعا با محموله‌های هوایی که در بخش‌های مختلف نقشه فرود می‌آیند، آشنایی دارید. این محموله‌ها شامل اسلحه‌ها و تجهیزات درجه یکی می‌شوند که می‌توانند برتری شما نسبت به حریفان را رقم بزنند اما همیشه در مناطقی بر زمین می‌نشینند که دسترسی به آن‌ها چندان راحت نیست. حتی ممکن است دشمنان برای شما تله بگذارند و منتظر بمانند تا به سراغ‌ این لوت‌های ارزشمند بروید.

اما در بازی نیو استیت، می‌توانید تاکتیک دیگری را به کار بگیرید، یعنی آیتم‌های موردنظر خود را خریداری کنید تا به‌وسیله‌ی یک پهپاد به شما تحویل داده شوند. این کار هم چندان بی‌خطر نیست زیرا دشمنان اگر پهپاد را دنبال کنند، منطقه‌ی استقرار موقت شما را پیدا می‌کنند.

زمانی که امتیازات لازم برای خرید آیتم‌ها را دریافت کردید، هرآنچه که نیاز دارید (همانند جلیقه‌ی ضدگلوله‌ی بهتر یا مهمات) را می‌توانید از فروشگاه پهپاد خریداری کنید تا به شما تحویل داده شود. البته برای این کار بهتر است عجله نکنید و ابتدا به لوت کردن بپردازید تا پول لازم برای خرید چیزهای بهتر را داشته باشید.

۵- دیده‌بانی با پهپادها

اما پهپادها فقط برای تحویل تجهیزات به کار نمی‌روند بلکه می‌توانند مزیت‌های تاکتیکی هم داشته باشند. یکی از نقاط قوت پابجی موبایل، ساده بودن آن است و همین مسئله باعث شده تا پرطرفدار باشد. اما در نیو استیت، پهپادها شرایط را تغییر می‌دهند و عمق و پیچیدگی بیشتری به گیم‌پلی می‌بخشند، زیرا با کمک آن‌ها، آگاهی بهتری از اطراف دارید و می‌دانید چه چیزی در انتظار شماست.

در بازی‌های بتل رویال، معمولا همه‌ی بازیکنان با هم برابر هستند و هیچ بازیکنی دقیقا نمی‌داند دشمنان‌اش در حال انجام چه کاری هستند. پهپادها این شرایط را کمی تغییر می‌دهند و یکی از عوامل جذابیت این نسخه هستند. برای مثال، زمانی که با پهپاد دشمن روبرو می‌شوید، باید سبک مبارزه‌ی محافظه‌کارانه‌تری را اتخاذ کنید، زیرا دشمن از موقعیت شما اطلاع دارد و شاید به سراغ شما بیاید؛ اگر هم شما به شکار او بروید، بایدبدانید که کاملا آماده‌ی مبارزه است.

در ضمن، هنگامی که از پهپاد استفاده می‌کنید، باید هوشیار باشید که کسی در اطرافتان نباشد زیرا نمی‌توانید شخصیت خود را کنترل کنید و اگر دشمن در نزدیکی باشد، به راحتی شما را از بین می‌برد.

۴- با دشمنان متحد شوید!

یکی از ویژگی‌های جدید بازی PUBG: New State که منحصربه‌فرد هم به حساب می‌آید، این است که می‌توانید با دشمنان، صلح کنید.

زمانی که یک دشمن بر زمین افتاده اما هنوز کشته نشده است، اجازه دارید به او شلیک و کارش را تمام کنید یا نجات‌اش دهید. اگر این دشمن مجروح، پیشنهادِ نجات شما را بپذیرند، می‌توانید آن فرد را احیا کرده و او را به تیم خود بیاورید؛ البته اگر در تیم شما، جای خالی وجود داشته باشد.

این مکانیک از ابعاد مختلف، می‌تواند یک برگ برنده باشد. فرض کنید در تیمی قرار دارید که کسی را نمی‌شناسید و هم‌تیمی‌ شما به صورت مستقل بازی می‌کند و کشته می‌شود. شما در ادامه می‌توانید جای خالی او را با یک دشمن پر کنید و تیم‌تان یک بار دیگر کامل شود.

این قابلیت، قدرت تیم شما را افزایش می‌دهد و اگر هم‌تیمی‌های خود را از دست دادید، دیگر جای نگرانی نیست زیرا همچنان این فرصت را دارید که با یک تیم کامل، مبارزات را ادامه دهید. یکی از ویژگی‌های خوب این نسخه‌ی جدید این است که همواره فرصت‌های زیادی به شما می‌دهد تا به جایگاه اول برسید و توصیه می‌کنیم از این فرصت‌ها استفاده کنید.

3- منورانداز سبز (Green Flare Gun)

بازی اپکس لجندز (Apex Legends) اجازه می‌دهد تا پس از مرگ، باز هم این شانس را داشته باشید که احیا شوید، البته در صورتی که هم‌تیمی‌های شما، بنری که از روی جسدتان برداشته‌اند را به نقاط احیا یا همان ریسپاون پوینت (Respawn point) ببرند. این ویژگی، به ژانر بتل رویال جان تازه‌ای بخشید و حتی سازندگان فورتنایت هم آن را به بازی خود اضافه کردند. این مکانیک کمک می‌کند تا بقاء آسان‌تر شود.

خوشبختانه، بازی PUBG: New State هم از چنین قابلیتی بهره می‌برد که کمک می‌کند تا شانس‌ بیشتری برای پیروزی داشته باشید. زمانی که یکی از اعضای تیم را از دست دادید، می‌توانید با استفاده از منورانداز سبز، او را بازگردانید. البته این مکانیک در مقایسه با اپکس لجندز متفاوت است، در آنجا می‌توانستید به صورت نامحدود، هم‌تیمی‌ها را احیا کنید اما اینجا باید منورانداز سبز را با پول، از فروشگاه پهپاد خریداری نمایید.

در ضمن، این کار در طول هر مسابقه، فقط ۸ بار قابل انجام است و تعداد دشمنانی که با شما متحد شده‌اند، نباید بیشتر از ۴ نفر باشند (برفرض اگر یکی از آن‌ها کشته شد، چهار بار دیگر فرصت دارید که به سراغ باقی دشمنان بروید و آن‌ها را به تیم بیاورید).

۲- سپرهای کارآمد

در این نسخه، سپرهای جدیدی هم وجود دارد که در لحظات حساس می‌تواند به کلید پیروزی شما تبدیل شود. این سپرها در دو نوع مختلف عرضه شده‌اند که یکی عریض‌تر است. زمانی که در فضای باز هستید، می‌توانید این سپرها را بر روی زمین قرار داده و پشت آن‌ها سنگر بگیرید.

فراموش نشود زمانی که این سپر را در یک نقطه‌ مستقر می‌کنید، دیگر نمی‌توان آن را تکان داد و در واقع یک بار مصرف است تا زمانی که آسیب زیادی ببیند و نابود شود. ناگفته نماند که اگر این آیتم را در اختیار داشته باشید، دیگر نمی‌توانید پهپادها را برای دیده‌بانی و بررسی محیط اطراف به کار بگیرید. این را هم اضافه کنیم که می‌توانید از درب خودروها به عنوان سنگر استفاده کنید. این درب‌ها هم البته اگر تیرهای متعددی به سمت‌شان شلیک شود، در نهایت می‌شکنند.

۱- یک نقشه‌ی جدید

بازی پابجی موبایل، چندین نقشه‌ی مختلف دارد که هر کسی با توجه به سلیقه‌ی شخصی، طرفدار بعضی از آن‌هاست و از باقی نفرت دارد. در بازی نیو استیت اما شاهد یک نقشه‌ی کاملا جدید هستیم که تِروی (Troi) نام دارد و در واقع تلفیقی است از نقشه‌های میرامار و ارانگل از پابجی موبایل و احتمالا می‌تواند شما را راضی کند.

تِروی، شامل مناطق مختلفی است که مبارزه در هر کدام از آن‌ها می‌تواند جذاب باشد، از محدوده‌های باز تا مناطق شهری. طراحی یک نقشه‌ی متنوع، در عناوین موبایلی اهمیت ویژه‌ای دارد و نه تنها جاه‌طلبانه بودن آن بازی را نداشته می‌دهد، بلکه کمک می‌کند تا پتانسیل‌های گیم‌پلی اثر مذکور شکوفا شود. توصیه می‌کنیم این نقشه را به خوبی یاد بگیرید و از بخش‌های مختلف آن به نفع خود استفاده کنید. بهره‌جویی از نقاط مختلف نقشه به صورت تاکتیکی، باعث می‌شود تا در مبارزات، برتری داشته باشید.

بازی PUBG: New State هم‌اکنون برای گوشی‌های اندروید و آی او اس در دسترس قرار دارد. پابجی استودیوز (PUBG Studios) که سازنده‌ی این بازی است، اخیرا اعلام کرده که طرفداران می‌توانند منتظر محتوای بسیار بیشتری در ادامه باشند، از جمله نقشه‌ها و مُدهای تازه، بهبود مکانیک‌ها و تغییرات فصلی گیم‌پلی که چیزهای جدیدی به بازی اضافه می‌کند.

خروج از نسخه موبایل