نماد سایت مجله ایرانی

چه نوع آزمایشی برای عمل بینی لازم است؟

آزمایش های لازم قبل از عمل بینی کدامند؟

در جراحی بینی نیز همانند سایر جراحی ها، نیاز است تا جراح پیش از هر اقدامی از سلامت شما مطمئن شود، و به همین دلیل برای معاینات بیشتر یک سری آزمایشات و معاینات بیشتر را تجویز می کند که که ساده ترین آنها آزمایش کم خونی یا همان هموگلوبین است. هموگلوبین نوعی پروتئین اکسیژن مورد نیاز ارگان ها را تامین می کند و دی اکسید کربن را به شش ها باز می گرداند. موارد زیر آزمایشات خون قبل از جراحی بینی است:

قبل از انجام عمل بینی چه آزمایشی باید انجام دهیم؟

آزمایش های فیزیکی:  از فرد متقاضی این آزمایش فیزیکی برای تایید سلامت جسمی و فیزیکی قبل از جراحی بینی گرفته می شود.

سی تی اسکن: در صورتی که از گرفتگی بینی رنج می‌برید یا دچار انحراف ظاهری بینی هستید. در صورت صلاح دید پزشک قبل از جراحی زیبایی بینی باید عکس‌های CT Scan از بینی و صورت تهیه نمایید.

نوار قلب: نوار قلب برای اندازه‌گیری سیگنال‌های الکتریکی که ریتم قلب را کنترل می‌کنند، انجام می‌شود. تست نوار قلب هرگونه بی‌نظمی در ضربان قلب و همچنین شواهدی از حملات قلبی گذشته را نشان می‌دهد.

عکسبرداری از قفسه ی سینه: عکس‌برداری از قفسه ی سینه احتمالا یکی از آزمایشات لازم قبل از جراحی باشد. این آزمایش عموما جهت بررسی مشکل ریه ها انجام می شود تا وضعیت تنفسی بیمار به هنگام بیهوشی مشخص گردد.

این آزمایش معمولا برای افراد سیگاری یا کسانی که سابقه ی کشیدن سیگار داشتند تجویز می شود. سابقه ی بیماری ذات الریه یا هر نوع مشکل تنفسی دیگری ممکن است موجب به تاخیر افتادن یا کنسل شدن جراحی بینی شما شود.

آزمایش ادرار: اگرچه احتمال تجویز انجام آزمایش ادرار خیلی کم است، اما می تواند در تشخیص بعضی ناهنجاری ها یا عفونت ها به دکترتان کمک کند. آزمایش ادرار می تواند در تشخیص عفونت مجاری اداری، دیابت و فشار خون مفید باشد.

معاینه ی روانی: برای انجام جراحی های زیبایی فقط سالم بودن از نظر فیزیکی کافی نیست، بلکه بیماران باید از نظر روانی هم آماده باشند.

هرچند طبق نظر انجمن جراحان زیبایی در آمریکا معاینه ی روانی بیمار قبل از جراحی چندان ضروری نیست اما در خیلی از موارد این کار می تواند مفید واقع شود.

در بعضی مواقع بیمارانی مراجعه می کنند که نگرانی عجیبی نسبت به مشکلی دارند که یا خیلی کوچک است یا اصلا وجود ندارد و حاضر هستند به خاطر آن بارها زیر تیغ جراحی بروند. این گونه نگرانی های غیر طبیعی “اختلال بد شکلی بدن” نامیده می شود. این اختلال باید توسط روانشناس درمان شود.

آیا ضروری است همه ی آزمایشات را انجام دهیم؟

آزمایشات تجویز شده به تشخیص پزشک و شرایط بیمار بستگی دارد و برخی از آنها مورد نیاز نیست. اما شما باید این احتمال را بدهید که ممکن است این آزمایش ها برای شما تجویز شود و برای آن آماده شوید. ضمن اینکه آیا انجام همه ی این آزمایش ها برای شما ضرورت دارد یا نه به سن شما، پیشینه ی پزشکی شما و عوامل دیگر بستگی دارد که همه ی این موارد در جلسه ی مشاوره به طور کامل مشخص می شود.

چه مدت قبل از عمل باید آزمایش های لازم را انجام دهم؟

بهتر است آزمایشات تجویز شده را سریعا انجام دهید و به روز های آخر موکول نکنید چون اگر مشکلی وجود داشته باشد دیگر نمی توان تاریخ جراحی را عوض کرد. برای مثال اگر نتیجه ی آزمایش نشان دهد که شما دچار کم خونی هستید، برای برطرف کردن کم خونی و افزایش سطح هموگلوبین زمان لازم است. پس بهتر است آزمایشات خود را حداقل سه هفته قبل از جراحی انجام دهید.

کارهایی که قبل از عمل باید انجام داد:

بجز آزمایشات لازم قبل از عمل، کارهای دیگری هم باید قبل از جراحی صورت گیرد. داروها و مکمل های زیادی هستند که باید چند هفته قبل از جراحی متوقف شوند، مانند مسکن های بدون نسخه، ویتامین E، سیر و داروهای معمول دیگر که ظاهرا جزو داروهای عادی محسوب می شوند نباید قبل از جراحی مصرف شوند. افرادی که داروهای رقیق کننده ی خون مانند آسپرین مصرف می کنند باید چند هفته قبل از جراحی آن را متوقف کنند وگرنه کاندید خوبی برای جراحی نخواهند بود.

افراد سیگاری نیز باید چند هفته قبل از جراحی و بعد از جراحی سیگار را ترک کنند چون ممکن است با داروهای بیهوشی تداخل پیدا کرده و هم در اتاق عمل و هم در دوران نقاهت مشکلاتی ایجاد کند و در نتیجه ی نهایی سبب تاثیر منفی شود. علاوه بر این بیماران حتما باید چند روز قبل از عمل و چند روز بعد از عمل از مصرف الکل نیز خودداری کنند.

در صورتی که فرد دچار مشکلات زمینه ای قبلی و یا حساسیت به بیهوشی باشد، جراحی بینی میتواند برای متقاضی جراحی بینی خطر ساز باشد و مشکلاتی را به وجود آورد، از این رو حتما پیشنهاد می شود تا تمامی آزمایشاتی که پزشک متخصص قبل از جراحی بینی تجویز میکند را به درستی انجام دهید. انجام آزمایشات قبل از جراحی بینی به شما کمک می کند تا بتوانید عمل بینی بدون خطری را سپری کنید. طبیعی بودن نتایج آزمایش ها ثابت می کند که شما هیچ گونه مشکلی ندارید و کاندید مناسبی برای جراحی بینی محسوب خواهید شد.

توصیه مشاوران نورا بیوتی

قبل از انجام عمل بینی لازم است یک سری آزمایش ها را انجام دهید و در جلسه اول مشاوره لازم است که سابقه پزشکی و داروهایی که مصرف می کنید در اختیار جراح قرار دهید. برای انجام عمل زیبایی بینی برای مشخص شدن یک سری فاکتورها برای اطمینان از سلامت روحی و جسمی، جراح یک سری آزمایشات را تجویز می کند و بدون انجام این آزمایش ها نمی توان عمل بینی را انجام داد.

سوالات متداول آزمای های قبل از رینوپلاستی

آیا انجام همه آزمایشات قبل عمل لازم است؟

این آزمایشات برای شرایط بیمار تجویز می شود و خیلی از آن ها مورد نیاز نیست. این آزمایش ها به پیشینه پزشکی شما بستگی دارد.

انجام آزمایشات تا چه مدت قبل از عمل باید انجام گیرد؟

آزمایشات قبل از عمل را هر چه سریعترانجام دهید چون اگر مشکلی در بدن شما وجود داشته باشد باید هر چه زودتر رفع شود.

بهترین زمان برای انجام آزمایش خون قبل از جراحی چه زمانی است؟

سه یا چهار هفته قبل از عمل بینی آزمایش خون خود را انجام دهید.

قبل از عمل جراحی بینی چه آمادگی هایی باید داشته باشید؟

قبل از عمل جراحی بینی چه آمادگی هایی لازم است؟

اکثر بیمارانی که عمل بینی کردند، به طور فزاینده ای برای جلسه جراحی دچار اضطراب شدند. با وجود اینکه نرمال است، بیشتر بیماران در رابطه با جراحی آماده سازی می شوند. و نیز اطلاعاتی به آن ها داده می شود. درنتیجه قبل از جراحی استرس شان کمتر می شود.

این دستورالعمل ها نکات اماده سازی را برای شما بیان می دارد. از این رو می توانید به راحتی عمل بینی را انجام دهید. در ادامه به بررسی این آمادگی های قبل از عمل جراحی بینی خواهیم پرداخت.

آماده سازی :

مشاوره قبل از عمل و معاینات

جراح در پی اطلاع از وضعیت سلامت شما می باشد، برای اینکه مطمئن شود آماده برای عمل بینی هستید. در طی ویزیتی که قبل از جراحی دارد، پزشک جراح همه اطلاعاتی که در سابقه پزشکی تان می باشد، بررسی می کند. شامل گرفتگی بینی، جراحی ها، و هرگونه بیماری هایی که دارید. مثلا بیمارانی که اختلالات خونی، هموفیلی دارند، کاندیده های خوبی برای عمل جراحی بینی نیستند.

معاینات پزشکی روی چه قسمت هایی انجام می گیرد؟

دستیار جراح ۸ عکس از زوایای مختلف از بینی شما می گیرد، شامل :

به یاد داشته باشید که آرایش نداشته باشید، عینک نزنید، چون روی شات های عکسبرداری تاثیر می گذارند.

آزمایشات قبل از عمل جراحی بینی :

یکسری آزمایشات و چکاپ ها هم نیاز است که قبل از عمل بینی گرفته می شود. درطی اولین جلسه پیش از عمل پیش جراح رفته و تست های ضروری را از شما می گیرند.

آزمایش خون

آزمایش خون که روتین بوده و ۲۰ دقیقه زمان می برد؛ درست قبل از عمل بینی. خیلی ساده مقداری خون از دست تان گرفته می شود. سپس بررسی می شود آیا دچار عفونت، کم خونی، و اختلال انعقاد خون هستید یا خیر. مواردی که در آزمایش خون انجام می گیرد :

آزمایشات دیگری هم گرفته می شود که احتمالا تجویز می شود :

علاوه بر آزمایش خون و معاینات عمومی، یکسری آزمایشات پیش از عمل هم گرفته می شود. پزشک یک رادیولوژی هم می نویسد برای اینکه ریه ها چک شود. همچنین ECG برای قلب بررسی شود.

چیزهایی که نباید بخورید قبل از عمل بینی :

منبع مقاله:

https://noorabeauty.com/عملية-تجميل-الأنف/

خروج از نسخه موبایل