اقتصادی

جزئیاتی از آمار واردات نهاده های دامی در ۱۱ ماهه ۱۴۰۱

از فروردین تا بهمن ماه سال‌جاری بیش از ۱۳ میلیون و ۱۳۷ هزار تن نهاده دامی وارد کشور شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش وزنی ۱۸ ۱ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش مجله ایرانی به نقل از روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران (اوندا)، ارزش این واردات بیش از ۶ میلیارد و ۴۵۹ میلیون دلار است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

بر اساس این گزارش، در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱، حدود ۷.۵ میلیون تن ذرت به ارزش بیش از  ۳ میلیارد دلار وارد شده که نسبت به دوره مشابه گذشته به لحاظ وزنی کاهش ۱۳ درصدی و به لحاظ ارزشی رشد ۲ درصدی را تجربه کرده است.

گفتنی است، در بازه مورد نظر در این گزارش، بیش از دو میلیون تن جو به ارزش بیش از ۹۱۱ میلیون دلار وارد کشور شده که از لحاظ وزنی کاهش ۲۸ درصدی و ارزشی رشد ۲ درصدی داشته است.

همچنین در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۱.۳ میلیون تن کنجاله سویا به ارزش بیش از  ۸۴۸ میلیون  دلار به کشور وارد شده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته از نظر وزنی کاهش ۴۱ درصدی و ارزشی کاهش ۳۲ درصدی را تجربه کرده است.

گفتنی است،   در بازه مورد نظر در این گزارش، بیش از دو میلیون ۱۸۰ هزار تن دانه سویا به ارزش حدود ۱.۷ میلیارد دلار وارد شده که از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب رشد ۳ و ۲۲ درصدی را تجربه کرده است.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا