اقتصادی

رکوردی دیگر از ریزش ین ژاپن

ین ژاپن روز دوشنبه (۱۴ آگوست) به پایین‌ترین سطح خود در برابر دلار از ماه نوامبر رسید.

به گزارش مجله ایرانی و به نقل از فایننشال، دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای اصلی قبل از اینکه ثابت بماند، به بالاترین حد یک ماهه خود رسید؛ نگرانی در مورد اقتصاد چین باعث شد که سرمایه‌گذاران به دنبال یک پناهگاه امن باشند.

ارزش پول ژاپن در ساعات اولیه معاملات آسیا به ۱۴۵.۲۲ در هر دلار کاهش یافت که پایین‌ترین سطح از ۱۰ نوامبر بود. دلار آخرین بار با کاهش ۰.۱۲ درصدی به ۱۴۴.۷۸ ین رسید.

بانک ژاپن به سیاست پولی فوق‌العاده ضعیف خود پایبند است اما بانک‌های مرکزی جهانی نرخ‌های بهره را افزایش داده‌اند و این مورد باعث شده بازدهی در سایر کشورها جذاب‌تر به نظر برسد و بر ین سنگینی کند.

ژاپن در سپتامبر گذشته در بازارهای ارز مداخله کرد، زمانی که دلار از ۱۴۵ ین گذشت و باعث شد وزارت دارایی ژاپن (MOF) ین بخرد و این جفت ارز را به حدود ۱۴۰ ین بازگرداند. ارزش ین در برابر دلار در سال جاری نزدیک به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

تحلیلگران می‌گویند که سرمایه‌گذاران به دلیل نگرانی در مورد سلامت اقتصاد جهانی، به ویژه چین، دلار امن را خریداری می‌کنند. آنان همچنین به افزایش اخیر در بازده اوراق قرضه آمریکا به دلیل قدرت پایدار در اقتصاد این کشور اشاره کردند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا