دانش و سلامت

انتقاد از طراحی ماشین جدید تسلا/ فیلم تخیلی ارزان ۴۰ سال پیش!/ عکس

چندین عکس از فضای داخلی سایبرتراک در روز چهارشنبه منتشر شد که گمان می‌رود هفته‌ی گذشته در روز سهامداران ایلان ماسک ثبت شده باشد.

یکی از کاربران توییتر نوشت: داخل سایبرتراک(Cybertruck) طوری است که گویی از یک قطعه علمی-تخیلی کم هزینه در سال ۱۹۸۰ آمده باشد. دیگران نیز کابین خاکستری تیره آن را «زشت» خواندند.

با این حال، برخی از کاربران فکر می‌کنند که فضای داخلی آن «ساده و تمیز» به نظر می‌رسد و نمای کلی را دوست دارند.

این تصاویر که در انجمن علاقه‌مندان به سایبرتراک به اشتراک گذاشته شده، تایید نشده است.

در این تصاویر یک صفحه‌ نمایش داخلی عظیم، کنترل‌گرهای صندلی با ظاهری آینده‌نگرانه و یک کابین خالی دیده می‌شود.

واکنش‌ها به انتشار اولین تصاویر از داخل سایبرتراک تسلا/ زشت، فیلم ارزان تخیلی یا ساده و تمیز؟/ عکس

سایبرتراک که انتظار می‌رود قیمت اولیه آن از ۳۹ هزار و ۹۰۰ دلار باشد چندین بار مورد نمایش قرار گرفته اما هرگز پیش از این فضای داخلی آن نمایش داده نشده است.

تصاویر نمایی از صندلی‌ راننده، سرنشین و یک عکس جانبی از داخل سایبرتراک را نشان می‌دهند که باشگاه مالکان سایبرتراک آن را به اشتراک گذاشته است. یک نمایشگر عظیم در مرکز داشبورد قرار دارد که سیم‌هایی که از پشت آن آویزان هستند دیده می‌شود.

یکی از کاربران توییتر نوشته است: نزدیک به چهار سال از رونمایی سایبرتراک می‌گذرد، چرا صفحه نمایش آن از طریق این مجموعه سیم فعال می‌شود؟ او همچنین به یک پنجره‌ی کوچک الماسی شکل در سمت چپ راننده اشاره می‌کند که به نظر می‌رسد به شدت مانع دید می‌شود.

کنسول مرکزی به صورت کشویی باز و بسته می‌شود، که شبیه به آن چیزی است که در خودروهای اولیه مدل S و X دیده می‌شد.

با این حال، طرفداران از عدم وجود صندلی وسط سوم در جلوی سایبرتراک، که از زمان عرضه‌ی این خودرو در سال ۲۰۱۹ شایعه شده بود، ناامید شده‌اند.

آن چه صندلی‌ها دارند، کنترل‌هایی است که متناسب با نمای بیرونی طراحی شده‌اند و طرح‌های منحصربه‌فردی دارند که برخی از طرفداران از دیدن آن بسیار خوشحال شدند. با این حال، وقتی ماه گذشته یک سایبرتراک در خیابان‌های کالیفرنیا مشاهده شد، مردم چندان هیجان‌زده نشدند.

تصویری از این وسیله نقلیه با روکش فولادی در فضای مجازی منتشر شد که آن را در یک پارکینگ در فرمونت نشان می‌داد که هیچ شباهتی به آنچه ماسک در ابتدا رونمایی کرد، نداشت. سایبرتراک رونمایی شده علاوه بر طناب‌های عجیب و غریب که در بالای آن قرار داشتند، دارای چرخ‌ها و شاسی‌های جلوی متفاوتی بود که بیشتر شبیه چیزی بود که یک کودک با لگو می‌سازد.

سایبرتراک تلسا زمانی که در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ به دنیا معرفی شد، هیجان‌ها را برانگیخت. این رویداد مشهور به سرعت برای ماسک به یک کابوس تبدیل شد زیرا شیشه‌ی سایبرتراک الکتریکی جدید او درست پس از اینکه او درباره نشکن بودن شیشه‌ها حرف زد، شکست. در طی معرفی این کامیون که شبیه به یک وسیله نقلیه زرهی زاویه دار است مدیر طراحی تسلا، فرانتس فون هولشاوزن Franz von Holshausen، تلاش کرد با پرتاب یک توپ فلزی سنگین از فاصله‌ی نزدیک به سمت شیشه‌ها نشکن بودن آن‌ها را ثابت کند. اما هنگامی که شیشه شکست، صدای زمزمه‌ی «خدای من» شنیده شد.

لیست انتظار بدون رزرو دستکم سه سال از زمان تحویل اولین سایبرتراک است.

واکنش‌ها به انتشار اولین تصاویر از داخل سایبرتراک تسلا/ زشت، فیلم ارزان تخیلی یا ساده و تمیز؟/ عکس

ماسک قول داده بود که تولید آن در اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز شود، اما این تاریخ محقق نشد و هر سال یک تاریخ جدید تعیین می‌شود که محقق نمی‌شود. اکنون تولید آن برای سال جاری برنامه‌ریزی شده و تحویل آن برای سه ماهه سوم سال خواهد بود.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در مجله ایرانی مراجعه کنید.

۵۸۵۸

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا