اقتصادی

صعود در قیمت‌گذاری کوکاکولا پس از شکست سه ماهه

کوکاکولا پیش‌بینی‌های سالانه خود از درآمد و سود سالانه را افزایش می‌دهد زیرا گزینه تقاضا تحت تأثیر افزایش قیمت قرار نگرفته است.

به گزارش مجله ایرانی، شرکت کوکاکولا پیش‌بینی درآمد و سود سالانه خود را پس از شکست نتایج سه ماهه به دلیل صعود در قیمت‌گذاری افزایش داد و تقاضا برای نوشابه‌های گازدار، در زمان کاهش هزینه‌های غیرضروری مصرف‌کنندگان، انعطاف‌پذیر باقی می‌ماند.

نتایج اخیر از شرکت‌های رقیب نیز نشان می‌دهد که افراد برای نوشابه هزینه ثابت را در نظر دارند و در مقابل افزایش قیمت برای جبران تاثیر افزایش هزینه‌ها مقاومتی ندارند. جیمز کوینسی، مدیرعامل کوکاکولا گفت: ما شاهد تعامل قوی مصرف‌کنندگان در سراسر برندهای اصلی خود هستیم.

پپسی هم در اوایل ماه جاری، پیش‌بینی درآمد و سود سالانه خود را برای دومین بار در سال جاری و پس از شکست در نتایج سه ماهه دوم افزایش داد.

گرت نلسون، تحلیلگر CFRA Research  گفت: مصرف‌کنندگان تمایلی به معامله با برندهای کولا یا نوشیدنی‌های برچسب خصوصی نشان نداده‌اند و تا حد زیادی افزایش قیمت‌های اخیر را پذیرفته‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، میانگین قیمت‌های فروش کوکاکولا در سه‌ماهه دوم ۱۰ درصد افزایش یافت، در حالی که در آمریکای شمالی، یک درصد کاهش یافت که تأثیر اندکی بر تقاضا نشان داد و حجم کل ثابت ماند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا