اجتماع

پیش بینی رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پیش بینی رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با مجله ایرانی، در تشریح شرایط جوی کشور با اشاره به نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، گفت: روز شنبه اول اردیبهشت در اردبیل، شرق آذربایجان شرقی، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی همچنین در دامنه های شرقی زاگرس مرکزی شامل استانهای همدان، مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، برخی نقاط اصفهان، شمال و شرق فارس و در یزد، نیمه غربی کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می دهد. همچنین در ارتفاعات زاگرس جنوبی واقع در کرمان بارش شدید خواهد بود.

وی ادامه داد: در روز یکشنبه ۲ اردیبهشت نیز علاوه بر ادامه این وضعیت در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات یزد، شمال شرق فارس و کرمان هم به تدریج در ساعات بعدازظهر با نفوذ موج تراز میانی جو به غرب کشور ابرناکی رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور پیش بینی می‌شود. برای دوشنبه ۳ اردیبهشت این سامانه در کل نوار غربی دامنه‌های شمالی و جنوب البرز، استان‌های اصفهان، یزد، شمال فارس و بوشهر و ارتفاعات در کرمان فعال می‌باشد. 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تأکید کرد: برای روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت هم از میزان ابرناکی و بارش در شمال غرب غرب دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین البرز و تهران کاسته می‌شود و گستره ابرناکی و بارندگی در استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور و همچنین در شرق لرستان چهارمحال و بختیاری کهکیلویه و بویراحمد و شمال فارس می‌باشد. 

وی افزود: طی دو روز اخیر در مناطق کوهستانی رگبار تگرگ و در مناطقی از نوار شرقی کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نمی‌باشد. دوشنبه شمال خلیج فارس و سه‌شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود. 

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا ( اول اردیبهشت) کمی ابری تا قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۲ اردیبهشت) کمی ابری تا قسمتی ابری و وزش باد بتدریج افزایش ابر و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵  و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا