اقتصادی

هزینه‌های مراقبت در استرالیا پرواز می‌کند

استرالیا شاهد جهش شدید در هزینه‌های مراقبت در ۴۰ سال آینده خواهد بود.

به گزارش مجله ایرانی، پیش‌بینی‌های رسمی نشان داد که دولت فدرال استرالیا باید حدود نیمی از کل بودجه خود را تا سال ۲۰۶۳ برای سلامت، مراقبت از سالمندان، حمایت از ناتوانی و بازپرداخت بدهی هزینه کند.

بر اساس بخش‌هایی از این گزارش که رویترز مشاهده کرده است، دولت این کشور پیش‌بینی می‌کند که کل هزینه‌های این موارد ممکن است در ۴۰ سال آینده حدود ۱۴۰ میلیارد دلار استرالیا (۹۰ میلیارد دلار) یا ۵.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی فعلی افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود کل هزینه‌های استرالیا برای سلامتی به عنوان سهمی از تولید ناخالص داخلی در ۴۰ سال آینده بیشترین افزایش را داشته باشد و این افزایش مرتبط با اقتصاد مراقبتی از حدود ۸ درصد تولید ناخالص داخلی در حال حاضر به حدود ۱۵ درصد در سال‌های ۲۰۶۳ تا ۲۰۶۲ باشد.

در این بیانیه آمده است که افزایش سن و جمعیت رو به رشد باعث رشد شدید هزینه‌های سلامت و مراقبت از سالمندان می‌شود. پیش بینی می‌شود رشد جمعیت استرالیا در ۴۰ سال آینده به طور متوسط ۱.۱ درصد در مقابل ۱.۴ درصد در ۴۰ سال گذشته کاهش یابد. پیش‌بینی می‌شود که کل جمعیت از حدود ۲۶ میلیون نفر کنونی در سال‌های ۲۰۶۳ تا ۲۰۶۲ به ۴۰.۵ میلیون نفر برسد که تقریباً مشابه آخرین گزارش در سال ۲۰۲۱ است.

بر اساس گزارش رویترز، استرالیا اولین مازاد بودجه در ۱۵ سال گذشته را در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به ثبت رساند اما انتظار می‌رود که با کاهش سرعت اقتصاد و افزایش نرخ بهره، از این سال به کسری بودجه بازگردد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا