اقتصادی

بدهی‌های خارجی ایران کم شد

بر اساس تازه‌ترین داده‌های منتشر شده، بدهی‌های خارجی ایران تا پایان آبان ماه امسال ۲.۶ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

به گزارش مجله ایرانی، بر اساس آخرین داده‌های بانک مرکزی بدهی خارجی ایران در پایان آبان ماه امسال برابر با شش میلیارد و ۴۲۵ میلیون دلار است که در مقایسه با سال گذشته دو میلیارد و ۶۴۲ میلیون دلار کاهش داشته است.

همین اعداد و ارقام بر مبنای یورو رقمی بیش از شش میلیارد و ۲۳۰ میلیون یورو اعلام شده که چهار میلیارد و ۵۳۴ میلیون یورو از آن بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۶۹۶ میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه‌مدت است.

مانده بدهی‌های خارجی کشور در پایان آبان ماه سال جاری حدود ۶,۴ میلیارد دلار بود که در مقایسه با پایان اسفندماه سال گذشته معادل ۲۵,۹ درصد کاهش داشته و از این میزان بدهی ۲۷.۲ درصد معادل ۱٫۷ میلیارد دلار به بدهی‌های کوتاه مدت و ۷۲,۸ درصد معادل ۴٫۷ میلیارد دلار به بدهی‌های بلندمدت اختصاص داشت. بدین ترتیب، در پایان آبان ماه سال جاری نسبت به پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰، سهم بدهی‌های کوتاه مدت از کل بدهی‌های خارجی کشور، ۱٫۶ واحد درصد کاهش یافت.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا