دانش و سلامت

تبدیل رولزرویس ۱۰۰ ساله به خودرویی برقی!/عکس

امیرمسعود عابدین: در حال حاضر، این پروژه توسط Electrogenic مستقر در آکسفورد، برای یک کلکسیونر خصوصی با علاقه به محیط زیست طراحی و مهندسی شده است. رولزرویس کلاسیک باشکوه، دارای یک بسته باتری ۹۳ کیلووات ساعتی شده و یک روکش آلومینیومی دست ساز و پرچ شده در زیر کاپوت، برای جایی که موتور اصلی در آن قرار داشت، طراحی شده است.

تبدیل رولزرویس ۱۰۰ ساله به خودرویی برقی!/عکس

بخش دیگر پکیج باتری بین ریل‌های شاسی قرار دارد که به گفته این شرکت بریتانیایی، مسافت ۱۵۰ مایلی را در دنیای واقعی طی می‌کند. این موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

Electrogenic می‌گوید در طول فرآیند تبدیل با چالش‌های متعددی مواجه شد، از جمله حفظ سیستم روغن‌کاری شاسی، و همچنین طراحی مجدد ترمز کابلی خودرو. سیستمی که هر دوی آنها تقریباً ۱۰۰ سال پیش با پیشرانه الکتریکی در ذهن ساخته نشده بودند.

رولزرویس مدرنیزه شده همچنین دارای چهار حالت رانندگی است: Drive ،Eco و Sport و همچنین حالت regen doubler.

با تغییر کاربری کنترل‌های اصلی، فضای داخلی نیز با احتیاط بازنگری شد. به طور دقیق‌تر، سنجش سوخت اکنون به یک گیج LED تبدیل شده است که وضعیت شارژ باتری را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

تبدیل رولزرویس ۱۰۰ ساله به خودرویی برقی!/عکس

کابین خودرو همچنین دارای یک سیستم صوتی پیشرفته با یک ساب ووفر یکپارچه در زیر صندلی عقب و اتصال بلوتوث کامل است، در حالی که از دید پنهان شده است.

استیو دراموند، مدیر شرکت Electrogenic گفت: «این بدون شک پیچیده‌ترین تبدیل خودروی کلاسیک EV است که تاکنون انجام شده است، نتایج خیره‌کننده واقعاً گواهی بر استعدادهای پیشرو تیم ما در جهان است. ما به نتایج بسیار افتخار می‌کنیم و از اینکه آن را در کاخ Blenheim رونمایی می‌کنیم، خوشحالیم.»

این پروژه در ۱۸ ماه تکمیل شد و اکنون بخشی از سبد در حال گسترش تبدیل خودروهای برقی این شرکت است که شامل کیت‌های در حال فروش برای خودروهایی مانند پورشه ۹۱۱، مینی و جگوار E-Type و همچنین محصولات سفارشی مانند پورشه ۳۵۶C است.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در مجله ایرانی مراجعه کنید.

227227

مشاهده مطالب بیشتر

گروه تحریریه علوم پزشکی

با تمرکز بر علم و دانش پزشکی، من می‌خواهم مطالبی را ارائه دهم که به شما کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.
دکمه بازگشت به بالا