اقتصادی

رشد فروش برای فولکس‌واگن کاهشی شد

فولکس‌واگن پیش‌بینی کرد رشد فروش در سال ۲۰۲۴ کند خواهد شد و با پیوستن به رقبا نسبت به چشم‌انداز ضعیف اقتصادی، افزایش رقابت و هزینه‌های بالاتر هشدار داد.

به گزارش مجله ایرانی، برترین خودروساز اروپایی که برندهای آن شامل آئودی، فولکس‌واگن و لامبورگینی می‌شود، انتظار دارد فروش آن در سال ۲۰۲۴ تا پنج درصد رشد کند که پس از افزایش ۱۵.۵ درصدی در سال گذشته به ۳۲۲.۳ میلیارد یورو (۳۴۹ میلیارد دلار) رسید. این رشد حاکی از فروش ۳۳۸ میلیارد یورویی در سال ۲۰۲۴ است که بالاتر از برآورد ۳۱۶ میلیاردی تحلیلگران بود.

آرنو آنتلیتز، مدیر مالی فولکس واگن، «چشم‌انداز اقتصادی ضعیف و رقابت شدید» را در سال ۲۰۲۴ می‌بیند، اگرچه این خودروساز برای کل سال اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و به عرضه محصولات جدید اشاره می‌کند. خودروسازان اروپایی تحت فشار رقیب آمریکایی تسلا و همچنین رقبای چینی قرار گرفته‌اند.

طبق گزارش رویترز، سهام فولکس‌واگن منفی شد و به میزان ۷.۱ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح خود در بیش از چهار هفته پس از نتایج سالانه رسید.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا