اقتصادی

۳ سد بیش از ۹۰ درصد آب دارند

آمار بهره‌برداری از سدهای مخزنی کشور تا ۱۵ مهرماه بیانگر این است که از بین سدهای مهم (شرب ـ کشاورزی) کشور، ۳ سد بیشتر از ۹۰ درصد آب دارند.

به گزارش مجله ایرانی، میزان ورودی مخازن کل کشور از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تاکنون معادل ۰.۵۳ میلیارد متر مکعب بوده که در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۰.۴۱  میلیارد مترمکعب بوده ۲۹ درصد رشد داشته است. همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور نیز نسبت به سال قبل با ۲۱ درصد افزایش مواجه بوده است.

حجم آب موجود مخازن اکنون ۲۰.۹۵۰ میلیارد متر مکعب ثبت شده که این عدد نسبت به سال قبل که عددی معادل ۱۸.۴۹۰ میلیارد متر مکعب بوده ۱۳ درصد افزایش یافته است.

همچنین حجم پرشدگی سدهای کشور نیز تا ۱۵ مهرماه ۴۲ درصد است.

سه سد بیشتر از ۹۰ درصد آب دارند

وضعیت برخی از سدهای مهم کشور بیانگر این است که در سه سد درصد پرشدگی بیش از ۹۰ درصد است، به‌طوری‌که سد جگین استان هرمزگان ۹۶ درصد، سد رودبار استان لرستان ۱۰۰ درصد و سد تالوار استان زنجان ۹۰ درصد پر هستند.

سه سد بیشتر از ۹۰ درصد آب دارند

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۳ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲.۸ میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱میلیمتر) ۲۰۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سه سد بیشتر از ۹۰ درصد آب دارند

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا