اقتصادی

پیشتازی پتروشیمی‌ها در صادرات با سهم ۴۵ درصدی

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه تحقق دیپلماسی اقتصادی در گرو توسعه دیپلماسی گمرکی است، گفت: پتروشیمی‌ها در صادرات کشور پیشتاز هستند.

به گزارش مجله ایرانی، محمد رضوانی در همایش سراسری پلیس امنیت اقتصادی اظهار کرد: در سال جاری تسهیلات و اقدامات ویژه ای در گمرک جمهوری اسلامی ایران برای افزایش حداکثری در سرعت تشریفات گمرکی صورت خواهد پذیرفت.

وی افزود: ارائه خدمات ویژه در قالب فعالان اقتصادی مجاز (AEO)، موافقت با انتقال کالا به انبارهای اختصاصی، اخذ ضمانت نامه بانکی، افزایش سرعت کار و ۲۴ ساعته کردن فعالیت برخی از گمرکات از اهم مواردی است که در سال آینده در جهت تسهیل گری و روان سازی تشریفات گمرکی با سرعت بیشتری در دستور کار گمرک ایران قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اشاره به آخرین وضعیت آمار تجارت خارجی کشور بیان کرد: محصولات پتروشیمی از حیث ارزش کالا، ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی کشور را به خود اختصاص داده است.

رضوانی‌فر گفت: توسعه دیپلماسی اقتصادی و گمرکی از اولویت‌های گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال آتی خواهد بود.  در این راستا ارتباط موثر دو جانبه با کشورهای همسایه و همچنین حضور موثر در مجامع بین المللی با هدف اثرگذاری و اعتلای جایگاه گمرک جمهوری اسلامی ایران در دستور کار خواهد بود.

وی افزود: به واسطه قدمت حضور ایران در سازمان جهانی گمرک و تجربه چند دهه ای گمرک، ما را مصمم کرده است که با برنامه ریزی مدون نقش موثر در مجامع جهانی مرتبط با گمرک داشته باشیم.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا