اجتماعمجله کسب و کار

بورسیه رشته طراحی لباس در فرانسه

محتوای این مطلب پنهان
2 شرایط تحصیل طراحی لباس در فرانسه

شرایط تحصیل رشته طراحی لباس و مد در فرانسه در مقاطع مختلف

با توجه به اینکه پاریس یکی از چهار پایتخت اصلی مد در جهان می باشد و طراحان مشهوری در دنیا که جوان و نوظهور می باشند، از همین شهر شروع کرده اند. سبب شده افراد و علاقه مندان بسیاری را برای تحصیل رشته طراحی لباس در فرانسه به سمت خود جذب کند. اما شرایط تحصیل رشته طراحی لباس و مد در فرانسه در مقاطع مختلف بسته به مقطع تحصیلی ممکن است متفاوت باشد. آنچه که در ابتدا اقدام به بررسی می کنند. تحصیلات متقاضی، سن و دانش افراد، مدرک زبان و موارد دیگر می باشد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

طراحی لباس. IFM در سال 1986 توسط نمایندگان صنعت مد و با حمایت وزارت صنایع فرانسه تاسیس شد. شرایط تحصیل در فرانسه 2018 را می توانید از مشاورین موسسه میرداماد بخواهید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

شرایط تحصیل طراحی لباس در فرانسه

فرانسه دارای برخی از بهترین دانشگاه ها و برنامه های طراحی لباس در اروپا است. برخی از برترین موسسات آموزشی عبارتند از:

مدرک کارشناسی ارشد به انگلیسی آموزش داده می شود. همچنین، دانشجویان فرصت شرکت در آموزش های عملی را دارند، نظیر:

در رشته طراحی لباس می توانید یکی از شاخه های زیر را انتخاب کنید:

دوره های آموزشی و برنامه های طراحی لباس مناسب برای دانشجویانی است که به دنبال یادگیری در مورد چگونگی طراحی و تولید لباس ها و اکسسوری ها و عرضه آنها به عموم است. دانشجویانی که در این زمینه تحصیل می کنند مهارت های فنی و طراحی کلیدی را به دست می آورند. تحصیل کارشناسی طراحی لباس در کالج هنر پاریس یک دوره 48 ماهه است که مهلت نهایی درخواست نامه ژوئن 2019 است و هزینه سالانه در این کالج 27.800 یورو است.

طراحی لباس و تجارت در مدرسه طراحی LISAA، دانشجویان را برای متخصصان مدیریت مد آموزش می دهد، طراحی یک مجموعه و سازماندهی کسب و کار، مدیریت یک نام تجاری، ارتباطات، تجارت الکترونیک، ارتباطات الکترونیک. طول این دوره تحصیلی 60 ماه با شهریه 9.890 یورو در سال است.

تحصیل طراحی لباس در فرانسه لیسانس و کارشناسی ارشد

برای در رشته طراحی لباس مقطع کارشناسی، مدت زمان مورد نیاز تحصیل 4 سال است. استاندارد تحصیلات عالی در دانشگاههای این کشور بین المللی است. مدرک لیسانس در دانشگاه های دولتی، دانشگاه های خصوصی، کالج های محلی و از طریق دانشگاه های آنلاین قابل اکتساب می باشد. رشته طراحی لباس شامل استفاده از تکنیک های مختلف طراحی برای تولید انوع لباس ها و لوازم تزئینی است. دانشجویان در این برنامه های تحصیلی، تاریخچه مد را بررسی می کنند و همچنین نحوه تاثیر عوامل مختلف بر طراحی را مطالعه می نمایند.

برنامه های درسی و جدول دروس در رشته طراحی لباس در مورد لباس ها و لوازم تزئینی طراحی شده، تولید شده و موجود در بازار است. دانشجویانی که در این رشته تحصیل می کنند می توانند اصول طراحی و اصول فنی این رشته را بخوبی بیاموزند. در حال حاضر، فرانسه جزء یکی از 20 کشور مطرح جهان در امر اقتصاد و تحصیلات عالی می باشد. اغلب برنامه های تحصیلی به زبان فرانسه تدریس می شوند. فرانسه دارای 60 دانشگاه دولتی و 100 دانشگاه خصوصی می باشد. شهر پاریس یکی از پرجمعیت ترین شهرهای این کشور و پایتخت فرانسه است. اگر شما تصمیم به ادامه تحصیل رشته طراحی لباس مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های فرانسه را دارید، بایستی مدارک زیر را تهیه و بهمراه فرم درخواست به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید:

ضمنا ممکن است از شما سند تضمین جهت داشتن مسکن در طول مدت تحصیل، هزینه تأمین اجتماعی و یک گواهی نامه مسئولیت مدنی، درخواست شود. اگر شما متقاضی ثبت نام برای ترم پاییز هستید، مهلت ثبت نام بین اوایل فوریه و اوایل آپریل می باشد. برای درخواست پذیرش ترم بهار، شما بایستی در 15 سپتامبر اقدام نمائید. برای تحصیل رشته طراحی لباس مقطع کارشناسی در کشور فرانسه، مدت زمان مورد نیاز تحصیل 4 سال است. استاندارد تحصیلات عالی در دانشگاههای این کشور بین المللی است.

مدرک لیسانس در دانشگاه های دولتی، دانشگاه های خصوصی، کالج های محلی و از طریق دانشگاه های آنلاین قابل اکتساب می باشد. رشته طراحی لباس شامل استفاده از تکنیک های مختلف طراحی برای تولید انوع لباس ها و لوازم تزئینی است. دانشجویان در این برنامه های تحصیلی، تاریخچه مد را بررسی می کنند و همچنین نحوه تاثیر عوامل مختلف بر طراحی را مطالعه می نمایند.

بازار کار طراحی لباس در فرانسه | بهترین دانشگاه های طراحی لباس جهان | بورسیه طراحی لباس

دانشگاه های فرانسه برای رشته طراحی لباس

در زیر لیست تعدادی از برای رشته طراحی لباس ارائه شده است. Fashion School of Luxury and Design-paris: دارای 1200 دانشجو در برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد / MBA پردیس دانشگاه های پاریس، شانگهای و استانبول، IFA در حال تحصیل می باشند. 3000 تن از فارغ التحصیلان این دانشگاه از بیش از 50 ملیت مختلف به دنیای مد و طراحی لباس پیوسته اند. Studio Berçot – Paris: برنامه های تحصیلی این دانشگاه سه ساله است. دانشجو دو سال در دوره های عملی و نظری تحصیل می کند ، و یک سوم سال تجربه در دنیای حرفه ای کار را می آموزد.

ECSCP – Paris : این دانشگاه در سال 1927 توسط Chambre Syndicale de la Haute Couture تأسیس شد، و به عنوان بازتابی از علاقه مندی طراحان به مرکز استعدادهای نوین در حوزه مد تبدیل شده است. LISAA école de mode – Nantes Paris: این دانشگاه گواهی لیسانس IFA تایید شده توسط FEDE را ارائه می دهد. مدت تحصیل در این دانشگاه 3 سال است و برنامه های تحصیلی به زبان فرانسه و انگلیسی ارائه می شوند. هزینه ثبت نام در این دانشگاه 150 یورو است. شهریه سالیانه در این دانشگاه 8,400 یورو در فرانسه، 85,000 یورو در شانگهای و 7,400 یورو در استانبول می باشد. محدودیت: 25 دانشجو در هر کلاس.

Institut Français de la mode – Paris : ک موسسه آموزش عالی است که طیف گسترده ای از فعالیت ها را شامل می شود اعم از : برنامه های تحصیلی و تحصیلات تکمیلی، آموزش اجرایی و تخصصی در رشته های: صنایع نساجی، مد و

سوالات متداول در مورد تحصیل رشته طراحی لباس در فرانسه

1- دلایل انتخاب فرانسه برای تحصیل طراحی لباس چیست؟

کشور فرانسه یکی از کشور های پیشرو در طراحی لباس در دنیا است و طراحان لباس مشهوری را پرورش داده است.

2- بهترین کالج های فرانسه برای تحصیل طراحی لباس کدامند؟

فرانسه، به عنوان مهد مد در کل جهان، بهترین دانشگاه ها و برنامه های طراحی لباس را در اروپا دارد. بهترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل طراحی لباس عبارتند از:

3- آیا می توانم در فرانسه به زبان انگلیسی در رشته طراحی لباس تحصیل کنم؟

متقاضیان در فرانسه می توانند در رشته طراحی لباس به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند.

4- آیا می توانم بدون داشتن مدرک زبان در فرانسه در رشته طراحی لباس تحصیل کنم؟

بله، شما می توانید در ابتدا در دوره های زبان فرانسه شرکت کرده و چس از تسلط به زبان فرانسوی برای شرکت در کورس های اصلی طاحی لباس اقدام نمایید.

5- آیا پس از آنکه تحصیلات خود را در رشته طراحی لباس به اتمام رساندم، می توانم در فرانسه شروع به کار کنم؟

بله، پس از اتمام تحصیلات خود در رشته طراحی لباس به شما فرصتی داده می شود تا در فرانسه دنبال کار بگردید و در صورت یافتن کار در فرانسه بمانید.

6- شرایط تحصیل کارشناسی طراحی لباس در فرانسه چیست؟

دوره کارشناسی طراحی لباس در فرانسه 4 سال به طول می انجامد که معمولا به زبان فرانسوی ارائه می شود.

7- مدارک لازم جهت تحصیل کارشناسی طراحی لباس در فرانسه چیست؟

جت تحصیل در رشته طراحی لباس فرانسه باید مدارک زیر را ارائه دهید:

8- برای شرکت در دوره های تحصیلی طراحی لباس در فرانسه در چه تاریخی باید اقدام نمایم؟

برای طراحی لباس در ترم پاییز دانشگاه های فرانسه باید از ماه فوریه تا اپریل اقدام نمایید. همچنین اگر بخواهید برای ترم بهار اقدام نمایید باید در 15 سپتامبر درخواست خود را ارسال نمایید.

9- آیا دانشجویان طراحی لباس در فرانسه می توانند حین تحصیل کار کنند؟

دولت فرانسه به دانشجویان طراحی لباس اجازه کار پاره وقت حین تحصیل می دهد.

10- شرایط ایرانیان برای تحصیل رشته طراحی لباس در فرانسه چیست؟

دانشجویان ایرانی در صورت داشتن شرایط لازم می توانند برای تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی فرانسه برای رشته طراحی لباس اقدام نمایند.

11- آیا برای تحصیل طراحی لباس در فرانسه محدودیت سنی وجود دارد؟

بله، برای تحصیل طراحی لباس در فرانسه در مقطع لیسانس از سن ۱۸ تا ۲۲ سال و فوق لیسانس نهایت ۳۱ سال به شما امکان تحصیل داده می شود

 

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا