عمومیمجله کسب و کار

اسپیدرز: پیشگام در فناوری و نوآوری در درب‌های صنعتی پرسرعت

درب فست فولد سریع صنعتی یک نوع درب اتوماتیک سریع السیر است که با سرعت بالا باز و بسته می‌شود. این نوع درب برای کاهش هزینه‌های انرژی، افزایش ایمنی و بهبود بهداشت محیط مناسب است. درب فست فولد معمولاً در صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی، پزشکی و تجاری استفاده می‌شود. این نوع از درب برای ورودی‌های بزرگ و ایجاد یک نمای ایده‌آل همراه با روکش‌های متنوع فلزی مناسب است. درب فولد ‌آپ که به درب‌های تاشو معروف هستند کاربرد صنعتی، تجاری و مسکونی دارند؛ همچنین از این نوع درب‌ها بطور گسترده‌ برای نمایشگاه، ایستگاه آتش‌نشانی، آشیانه هواپیما و … استفاده می‌شود. درب‌ فولد ‌آپ یک وسیله مناسب جهت ورود و خروج سریع و مداوم هستند. ا

این نوع از درب سریع صنعتی جهت سرعت در امور و عایق‌بندی مکان‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین ویژگی درب سریع صنعتی رول آپ انعطاف‌پذیری آن در کاربری‌های متنوع و طول عمر بالا است که همین امر سبب استفاده از آن در صنایع مختلف می‌شود؛ همچنین با توجه به شرایط و کاربری خاص می‌توان آن را در اشکال گوناگون طراحی کرد و مورد استفاده قرار داد.

مزایای درب فست فولد سریع صنعتی

  • سرعت باز و بسته شدن بالا: درب فست فولد با سرعت 1 تا 2.5 متر بر ثانیه باز و بسته می‌شود. این سرعت باعث می‌شود که حرارت، رطوبت و گرد و غبار کمتری از محیط خارج به داخل وارد شود و بالعکس.
  • عایق حرارتی و صوتی: درب فست فولد دارای پارچه‌ای از جنس PVC یا پلی‌استر است که عایق حرارتی و صوتی خوبی است. این پارچه مانع از تلفات انرژی شده و سطح صدای محیط را کاهش می‌دهد.
  • کاهش هزینه‌های انرژی: درب فست فولد با کاهش تلفات حرارتی و رطوبتی، مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. این کاهش هزینه‌های برق و گاز را نیز به دنبال دارد.
  • افزایش ایمنی: درب فست فولد با جلوگیری از ورود گرد و غبار، حشرات، حیوانات و اشخاص ناخواسته، ایمنی محل کار را افزایش می‌دهد. همچنین، در صورت آتش‌سوزی یا سوانح دیگر، می‌توان با استفاده از درب فست فولد، خروج اضطراری را تسهیل کرد.
  • بهبود بهداشت: درب فست فولد با قابل شستشو بودن پارچه و جلوگیری از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها، بهداشت محل کار را بهبود می‌بخشد. این موضوع برای صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و پزشکی بسیار مهم است.
  • زیبایی: درب فست فولد با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، زیبایی محل کار را افزایش می‌دهد. می‌توان با انتخاب طرح و رنگ مناسب، تطابق بین درب و دکوراسیون محل کار را ایجاد کرد.

مزایای استفاده از درب سریع صنعتی

دارای سرعت اتوماتیک باز و بسته شدن می باشد.

باعث صرفه جویی در انرژی می شود.

حفظ دمای اتاق داخلی با استفاده از درب سریع صنعتی در زمان هایی مانند زمستان و یا تابستان

استفاده از این درب ها باعث کاهش الودگی هوا می شود.

این نوع درب ها دارای مزیت مهم دوام عالی می باشند.

همچنین با استفاده از این نوع درب، از ورود حشرات جلوگیری می شود.

سرعت باز و بسته شدن درب سریع صنعتی

سرعت باز و بسته شدن درب سریع صنعتی می تواند به 2 متر در ثانیه برسد که 10 برابر سرعت درب کرکره ای معمولی می باشد. این بدیهی است که راندمان عبور از طریق این درب بالا می رود و خروجی را به طور کل افزایش می دهد. این درب ها باعث افزایش سطح اتوماسیون و بهره وری کار می شوند. درب سریع صنعتی ویژگی های نورد، تاشو، کشویی و یا نوسان را با خود دارد.

ویژگی عایق موثر در درب سریع صنعتی

با بهره گیری از باز شدن و بستن سریع درب سریع صنعتی، می تواند جریان هوا بین داخل و خارج را کاهش دهد و از ورود گرد و غبار به اتاق جلوگیری کند. در عین حال انرژی با کاهش هدایت حرارتی ذخیره می شود.

تعمیرات درب سریع صنعتی

هنگامی که یک تصادف اتفاق بیفتند، برای مثال لیفتراک یا دیگر اشیاء با درب برخورد کنند، درب سریع صنعتی آسیب جدی نخواهد دید و این مورد می تواند به صورت خودکار یا نیمه خودکار به صورت دستی بازیابی و تعمیر شود. این طراحی به طور موثر کار تعمیر و نگهداری و تعمیرات ناشی از برخورد با درب سریع صنعتی را کاهش می دهد.

موارد استفاده از درب سریع صنعتی

از این محصول معمولا در کارخانه مواد غذایی، کارخانه دارویی، انبارها، کارخانه هایی در زمینه صنعت بسته بندی، صنایع شیمیایی، صنایع ماشین آلات، حفاری، اتاق های ربات جوش، آزمایشگاه و بسیاری از صنایع و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد که ما در این جا تنها به چند مورد از آنها اشاره کردیم.

این نوع درب ها دارای پوشش پودری پلی استر می باشد و دارای لبه نرم پی وی سی است. از نظر هزینه ممکن است در نگاه اولیه به نظر شما هزینه زیادی باشد، اما با انجام این کار و خرید این محصول، می توانید بسیاری از هزینه های بعدی خود را کاهش دهید. اگر به دنبال خرید این درب هستید، می توانید از راهنمایی کارشناسان شرکت اسپیدرز بهره مند شوید.

آزمایش های متعدد بر روی هر کدام از این مدل درب تولید شده قبل از تحویل انجام می شود. از جمله مهمترین آزمون ها در مورد عایق حرارتی، به خصوص در این مدل درب برای اتاق های سرد می باشد.

درب سریع صنعتی و صرفه جویی در مصرف انرژی:

• یکی دیگر از مهمترین مزیت های درب سریع صنعتی این است که از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. همه ما به خوبی می دانیم در محیط های صنعتی انرژی زیادی مصرف می شود، با استفاده کردن از درب های اتوماتیک صنعتی می توانید این انرژی را درون ساختمان نگه دارید.

• از آنجایی که این درب ها صنعتی می باشند و برای مکان های صنعتی ساخته می شوند، دارای موتورهای بسیار قوی هستند، به همین دلیل باز و بسته شدن آنها بسیار سریع است. البته شما می توانید سرعت باز و بسته شدن آنها را تنظیم نمایید.

قسمت پایين درب دارای سيستم استهلاک ضربه بوده و هنگام پایين آمدن درب، برخورد ملایم و بدون صدایی ایجاد می کند.علاوه بر آن سيستم کنترل الکترونیکی در انتهای کورس دور موتور را کاهش داده و توقف ملایمي را ایجاد می کند. قسمتهای قابل انعطاف پایين درب سبب آبندی بسیار عالی در ناحيه پایين درب می شود و از ورود گرد و غبار و هدر رفت هوای تميز از پایين درب جلوگيری می نماید.

سيستم انتقال قدرت و مکانيزهای مکانیکی به کار رفته در دربهای این شرکت از مواد مرغوب گران قيمت و بادوام ساخته شده است و تقریباً نياز به سرویسهای ادواری ندارد و امکان استفاده از درب در شرایط پر ترافيک به صورت بهينه فراهم می کند.

 

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا