فرهنگ و هنر

همسر پردیس افکاری: فقط معجزه کارساز است

همسر پردیس افکاری با ارایه توضیحاتی درباره وضعیت جسمانی این بازیگر تاکید کرد که همه مراحل درمان طی شده ولی فقط یک معجزه می‌تواند سبب بهبودی او شود.

محمد نجفی در گفتگو با مجله ایرانی همچنین تاکید کرد که خانواده این بازیگر تمام هزینه‌های درمان را تامین کرده‌اند و نیازی به حمایت ارگان یا نهادی نیست.

او درباره آخرین وضعیت جسمانی پردیس افکاری که دچار سرطان کبد است، توضیح داد: در آخرین صحبتی که با پزشک ایشان داشتم، عنوان کردند دیگر از نظر پزشکی، کاری از دست‌شان برنمی‌آید مگر اینکه معجزه‌ای رخ بدهد.

نجفی افزود: پزشکان بیمارستان مفرح تمام آنچه را از دست‌شان برمی‌آمد، انجام دادند و پرونده همسرم را متخصصان و پرفسورهای گوناگونی بررسی کردند و متاسفانه همه متفق‌القول هستند که دیگر کاری از دست کسی ساخته نیست.

او اضافه کرد: سه روز پیش تعدادی از دوستان و هم دانشکده‌ای‌های همسرم برای انتقال او به بیمارستان دیگری اقدام کردند ولی هم کادر درمان بیمارستان فعلی و هم آن بیمارستانی که مد نظرشان بود، صلاح ندانستند که ایشان را جا به جا کنیم چون کوچکترین حرکتی می‌توانست مشکل‌ساز باشد. امروز هم که پزشک ایشان توضیح دادند که درمان، دیگر پاسخگو نیست.

همسر پردیس افکاری با قدردانی از همراهی دوستان این هنرمند افزود: دوستان همسرم هر روز به دیدار ایشان در بیمارستان می‌آیند. انان همه تلاش‌شان را به کار بستند تا روحیه پردیس جان را بالا ببرند. آنان مانند کوه پشت ما بودند و هستند و هر آنچه را در توان داشتند، به کار گرفتند.

نجفی همچنین از تلاش کادر درمان بیمارستان مفرح نیز تقدیر و تاکید کرد: پرسنل بیمارستان و کادر درمان بیشترین همکاری را با ما داشتند. بیمارستان مفرح، بیمارستان بسیار خوبی است و ما قدران زحمات و همکاری پزشکان و پرسنل آن هستیم.

او خاطرنشان کرد: خانواده افکاری و من همه هزینه‌های درمان را تامین کرده‌ایم و به جز ما دوستان همسرم نیز مانند کوه پشت ما هستند و برای تامین هزینه‌های درمان، نیازی به کمک کسی یا ارگانی نیست.

او همچنین با ارایه جزییاتی درباره بیماری همسرش که در مدت کوتاهی، به وضعیتی وخیم رسیده است، ابراز تاسف کرد: از زمان تشخیص بیماری همسرم تا به امروز کمتر از یک هفته گذشته. متاسفانه این بیماری پنهان بود و ما اصلا متوجه آن نشدیم و حال و روز ایشان هم طوری نبود که احتمال بیماری بدهیم. از زمان بروز بیماری، خیلی زود به این مرحله حاد رسید و به سرعت تمام کبد را گرفت و به بخشی از ریه هم سرایت کرده است.

نجفی افزود: در این چند روز بسیاری از دوستان تلاش کردند تا ایشان را برای پیوند کبد به بیمارستان نمازی شیراز منتقل کنیم ولی سرعت رشد بیماری آنچنان بالا بود که متاسفانه این امکان هم از بین رفت.  

به گزارش مجله ایرانی،«پردیس افکاری» زاده سال ۱۳۴۲، دانش آموخته رشته تئاتر از دانشگاه آزاد است و دوره بازیگری را در گروه تئاتر آناهیتا گذرانده.

او فعالیت خود را در سینما با فیلم «شاخه‌های بید» به کارگردانی امرالله احمدجو در سال ۱۳۶۷ آغاز کرد.

او در تئاتر با کارگردانانی چون زنده‌یاد رکن‌الدین خسروی و قطب‌الدین صادقی همکاری داشته و از عمده نمایش‌هایی که در آنها بازی کرده می‌توان به آثاری چون سوسنگرد، ابن سینا، باغ آلبالو، زیرگنبد کبود، ژاندارک، عروسی، عاشق‌کشون، دندون طلا اشاره کرد.

بازی در فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی چون هادی و هدی، بزبز قندی(عروسک‌گردان)، غروب یک روز بارانی، غفلت، معین پزشک، با طراوت، فکر پلید، خانه شماره پنجم، این یک دادگاه نیست، بخش دیگری از کارنامه هنری این بازیگر است.

افکاری در سینما با کارگردانانی چون سیروس الوند، محمد علی سجادی، امرالله احمدجو، کریم آتشی، حمید رخشانی و … همکاری کرده که نتیجه آن بازی در اثاری همانند دخترک کنار مرداب، گزل، برخورد، پرواز را به خاطر بسپار، پنجاه روز التهاب، ضربه آخر، بانی چاو … است.

این بازیگر دهه ۹۰ در نمایش «کاسپار» نوشته «پتر هاندکه» و به‌ کارگردانی محسن معینی، به ایفای نقش پرداخت. بازی در نمایش «بر فَرَس تندرو» به کارگردانی محسن معینی، دیگر حضور او بر صحنه نمایش است.

انتهای پیام 

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات فرهنگ و هنر

با قلمم، شما را در جادوگری و زیبایی کلمات می‌آموزم.
دکمه بازگشت به بالا