اقتصادی

برای بازگشت دامنه نوسان بورس هنوز تصمیم‌گیری نشده است

سازمان بورس هنوز برای بازگشت دامنه نوسان به حالت قبل که طبق علام قبلی می‌بایست فردا به پایان برسد، تصمیم‌گیری نکرده و قرار است امروز در این خصوص اطلاع‌رسانی کند.

به گزارش مجله ایرانی، از دو روز قبل همزمان با افزایش ریسک‌های سیستماتیک و احتمال رفتارهای هیجانی از سوی سهامداران در بازار سرمایه، سازمان بورس تصمیم گرفت دامنه نوسان نمادهای بورس و فرابورس را از هفت درصد به مثبت و منفی یک درصد محدود کند.

این تصمیم برای مدت سه روز اتخاذ شده بود و طبیعتاً باید فردا به پایان برسد اما پیگیری‌های مجله ایرانی نشان می‌دهد هنوز تصمیمی برای بازگشت دامنه نوسان به روال عادی گذشته اتخاذ نشده است.

روز گذشته رضا عیوضلو – معاون نظارت بر ناشران و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار – گفته بود محدودیت دامنه نوسان موقتی است و در صورت رفع ریسک‌های سیستماتیک تا روز چهارشنبه دامنه نوسان می‌تواند به حالت عادی قبل برگردد.

با این حال، قرار است امروز سازمان بورس و اوراق بهادار با تشکیل جلسه در این خصوص تصمیم گیری لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا