نماد سایت مجله ایرانی

فواید و اهداف فیزیوتراپی دست

فیزیوتراپی برای چه کسانی مطلوب است

فیزیوتراپی شیراز: بیماران مبتلا به صدمات و بیماریهایی که ممکن است بر حرکت و عملکرد دستها تأثیر بگذارد واجد شرایط این روش هستند. این آسیب ها و بیماری ها شامل مواردی مانند آرتروز، روماتیسم مفصلی، نقایض و ناهنجاریهای مادرزادی مانند گرفتگی انگشت ، عفونت های مانند آبسه دست ، عفونت غلاف تاندون ، آسیب دیدگی انگشت شست ، و انگشت اشاره و سایر آسیب های مربوط به رباط دست ها ، آسیب های تاندون دست ها ، آسیب دیدگی مفاصل دست و مچ دست ، عضلات سفت یا کشیده شده در دست و مچ ، شکستگی مچ دست یا استخوان های شکسته ، در رفتگی مچ دست می باشد.

صدماتی که بیشتر روی دستها اثر می گذارد ، روی افرادی که:

نحوه ی درمان با فیزیوتراپی 

بهترین فیزیوتراپی شیراز: اگرچه جراحات جزئی دست و مچ دست می تواند بدون درمان بهبود یابد و ممکن است فقط به مراقبت از خود و درمان های خانگی احتیاج داشته باشد ، اما برای جلوگیری از درد طولانی مدت و آسیب دائمی یا ناتوانی ، صدمات شدیدتر نیاز به درمان و توانبخشی دارد. برنامه های درمانی فیزیوتراپی دست فقط توسط فیزیوتراپیست حرفه ای آموزش دیده و در جراحات دست و مچ انجام می شود. آنها معمولاً در کلینیک های فیزیوتراپی اصفهان / توانبخشی ، بیمارستان ها ، مراکز بهداشت جامعه ، و به عنوان فیزیوتراپیست های شاغل به خصوصی کار می کنند که به عنوان بخشی از تیم های ورزشی و سازمان های خیریه فعالیت می کنند. در طی یک مشاوره فیزیوتراپی دست ، پزشک معالج دست و مچ بیمار را معاینه می کند تا میزان آسیب یا اثرات بیماری را مشخص کند.

پس از این ، یک برنامه درمانی متناسب با پرونده یا وضعیت بیمار طراحی خواهد شد. این برنامه درمانی شامل تکنیک های مختلف درمانی مانند:

فیزیوتراپی شاخه ای علم پزشکی و روشی برای درمان اختلالات و بیماری های اسکلتی ، ماهیچه ای و عصبی می باشد. از مهم ترین اهداف و فواید فیزیوتراپی می توان به پیشگیری و درمان بیماری ، توانبخشی و افزایش سطح سلامت بیماران و جامعه اشاره نمود.

فیزیوتراپیست ها از روش های درمانی مختلفی برای درمان بیماری ها و رفع مشکلات جسمی استفاده می کنند. درمان دستی ، تمرینات ، آموزش نرمش های مخصوص ، الکتروتراپی ، لیزر پرتوان و شاک ویو  از جمله این روش ها می باشند که با استفاده از این روش ها به بیمار کمک می کنند تا بهبود یابد.

کاربرد فیزیوتراپی و بیماری های قابل درمان با فیزیوتراپی ؟

درمان با فیزیوتراپی در مقایسه با جراحی و سایر روش های درمانی کم هزینه تر و ایمن تر می باشد و تاثیر زیادی در بهبود مشکلات ناشی از بیماری ها دارد. همچنین فواید فیزیوتراپی بیشتر از فواید به سایر روش های درمانی است.  برخی از این بیماری ها و اختلالات قابل درمان با این روش عبارتند از :

کاربرد و فواید فیزیوتراپی بسیار وسیع می باشد به گونه ای که در اکثر موارد می توان از فیزیوتراپی استفاده کرد. امروزه حتی در درمان اختلال ها و بیماری های ریوی و قبلی از فیزیوتراپی استفاده می شود.

پس از انجام جراحی های سنگین بدن بیمار دچار اختلال هایی می شود که می توان با استفاده از فیزیوتراپی در کوتاه مدت این گونه مشکلات و اختلالات پس از جراحی را برطرف کرد.

فواید فیزیوتراپی و تاثیر فیزیوتراپی در درمان ؟

فواید فیزیوتراپی در منزل ؟

اغلب بیمارانی که به فیزیوتراپی احتیاج دارند به دلایلی همچون سکته مغزی ،  سکته قلبی ، بیماری های روماتیسمی ، کهولت سن ، جراحی های سنگین ، شکستگی و … قدرت و توانایی کافی برای مراجعه حضوری به کلینیک های فیزیوتراپی و توانبخشی را ندارند که در چنین مواقعی استفاده از خدمات بهترین روش دریافت خدمات فیزیوتراپی و بهره مندی از فواید فیزیوتراپی می باشد.

فواید مهم خدمات فیزیوتراپی در منزل :

به صورت کلی برخی از فواید ، تاثیر و کاربرد فیزیوتراپی در درمان بیماری ها را بیان کردیم که در زیر شما را با مهم ترین فواید فیزیوتراپی در منزل آشنا می کنیم :

خروج از نسخه موبایل