رویدادها

بارش شدید باران در نیکشهر؛ بسته شدن راه بیش از ۲۳۰ روستا + عکس

آفتاب‌‌نیوز :

مجیب حسنی روز دوشنبه اظهارکرد: بارندگی‌ها راه‌های ارتباطی روستا‌های بخش مرکزی، دهستان‌های چاهان، توتان و مهمدان، هیچان، مخت و مهبان و کهیری را قطع و رودخانه‌های فصلی مزن کور کوچینک، تنگ سرحه، ملوران، شگیم، کشیک و داروکان طغیان کرده و خسارت‌های زیادی به واحد‌های مسکونی و اراضی کشاورزی و تاسیسات عمومی وارد آمده است.

وی بر ساخت پل بر روی رودخانه محور هیچان به کوچینک، کشیک به داروکان، محور دهستان کهیری، تکمیل جاده نیکشهر به بنت، ساخت پل در مسیر جاده چاهان به زرآباد و سایر محور‌های مواصلاتی بخش‌های مرکزی، بنت و آهوران شد و خاطرنشان کرد: حتی جاده‌های روستایی از ابنیه فنی و آبنما محروم هستند و در کمترین بارندگی مسیر آن‌ها بسته می‌شود و هیچ راهی بجز امداد هوایی برای امدادرسانی و انتقال بیماران وجود ندارد.

فرماندار نیکشهر بیان کرد: به دلیل بالا آمدن آب در رودخانه تنگ سرحه در محدوده روستا‌های بلپیر و کوشک پل آهنی محور نیکشهر به بنت بسته و تردد در آن ممنوع شده است.

یک نفر در محدوده روستای بازیگر و دینارکلگ در محاصره سیل قرار دارد

وی با اشاره به اینکه یک نفر در محدوده روستای بازیگر و دینارکلگ در محاصره سیل قرار دارد و به بالای یکی از درختان گز رفته است، تصریح کرد: هر چه سریعتر باید بالگرد به این منطقه اعزام شود تا به این فرد کمک شود.

بارش شدید باران در نیکشهر؛ بسته شدن راه بیش از ۲۳۰ روستا + عکس

حسنی دسترسی به روستا‌های در محاصره سیل نیکشهر بویژه روستا‌های بخش بنت و دهستان مهبان، هیچان و کوچینک را خواستار شد و خاطرنشان کرد: برخی محلات روستای ملوران به دلیل تخریب دیوار حفاظتی سیل بند آسیب دیده اند و آب به برخی از واحد‌های مسکونی نفوذ کرده است. تمامی نیرو‌های امداد و نجات و اعضای مدیریت بحران در آماده باش و دستگاه‌های سنگین راه‌سازی به مناطق مختلف برای خدمات رسانی اعزام شدند.

براساس اعلام هواشناسی تاکنون بارندگی در نقاط مختلف شهرستان‌های سیستان و بلوچستان سبب آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب شده است.

شهرستان نیکشهر دارای ۳۳۵ روستا با جمعیت ۱۲۶ هزار نفر در قالب ۲۹ هزار خانوار، ۲۱۰ روستا دارای شورای اسلامی، ۱۷۴ روستا دارای دهیاری است و با وسعت ۱۲ هزار و ۸۵۰ کیلومترمربع در ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیسستان و بلوچستان واقع شده است.

مشاهده مطالب بیشتر

تیم خبری مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در ارائه دیدگاه‌های متنوع هستم. از طریق بررسی مختلف زوایای رویدادها، برای خوانندگان دیدگاه جدیدی را به ارمغان می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا