رویدادها

شاهد طلاق‌هایی با ۲۰ سال زندگی مشترک هستیم

آفتاب‌‌نیوز :

نخستین هم‌اندیشی نوآورانه تخصصی مردمی، با هدف تقویت جریان تحول و تعالی خانواده «نهضت تعالی خانواده» در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد.

در این برنامه میثم نعمتی رئیس کارگروه کنترل و کاهش طلاق سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با تاکید بر اینکه مقدمه تأثیرگذاری در مسئله طلاق داشتن تخصص به همراه دغدغه و تجربه است، گفت: تمام حاضران در این هم‌اندیشی از افرادی هستند که می‌شود بار خانواده را با آن‌ها تقسیم کرد و امروز در این دولت فرصتی پیش آمده است، تا هم‌اندیشی دقیقی صورت گیرد.

وی، نقش کنشگران مردمی در مسئله طلاق را مهم دانست و ادامه داد: خوشبختانه در دولت سیزدهم اراده‌ای وجود دارد تا مسئله کاهش طلاق و صیانت از خانواده در کشور به کنشگران مردمی سپرده شود. قبل از این دوره ما کمتر به این ظرفیت‌ها دسترسی داشتیم، اما امروز این فرصت را داریم که با دستگاه‌های ملی بنشینیم و در خصوص کار‌های کرده و نکرده‌شان صحبت کنیم.

رئیس کارگروه کنترل و کاهش طلاق سازمان امور اجتماعی وزارت کشور تاکید کرد: از یک سال و نیم پیش یک دسته‌بندی انجام دادیم و چهار موضوع اصلی در حوزه طلاق و کاهش جمعیت احصا شد؛ متأسفانه تاکنون کسی دلایل طلاق را منطقه‌ای احصا نکرده که مثلاً در سطح کشور اگر پنج اقلیم فرهنگی وجود دارد، وضعیت در هر کدام از این مناطق و دلایل طلاق چیست و چگونه می‌توان با این عارضه جنگید.

نعمتی به آمار طلاق در ادارات دولتی پرداخت و با بیان اینکه این آمار فاجعه‌بار است، افزود: طبق آمار در ادارات مسئله طلاق به صورت جدی وجود دارد و از طرفی مجموعه دولت اهتمام به ورود مجموعه‌های مردمی برای رفع این مشکل دارند.

وی در ادامه توضیحاتی درباره کارگره‌های طراحی شده در مسئله صیانت از خانواده پرداخت و ادامه داد: در کمیته‌های که در این کارگروه وجود دارد و با همکاری گروه‌های مردمی سند مقدماتی مرتبط با صیانت پیش از ازدواج؛ پس از ازدواج که مربوط به تحکیم خانواده است و کمیته در مسیر طلاق را ایجاد خواهیم کرد.

رئیس کارگروه کنترل و کاهش طلاق سازمان امور اجتماعی وزارت کشور از برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای کنشگران خانواده خبر داد و گفت: کنشگران خانواده در سطح محلات تقویت و توانمند می‌شوند تا در هر محله سفیری که پیگیر مسائل خانواده‌ها در سطح اقوام و محله باشد، داشته باشیم.

نعمتی با بیان موارد زیادی از زوجینی با سابقه زندگی مشترک ۲۰ ساله که اکنون در مسیر طلاق قرار دارند، گفت: باید صیانت از خانواده برای افراد مختلف وجود داشته باشد چراکه شاهد خانواده‌هایی هستیم که بعد از دو دهه زندگی مشترک امروز به دنبال طلاق هستند لذا باید طلاق‌های ۱۰، ۱۵ و ۲۰ سال آینده را مدیریت کنیم.

وی تاکید کرد: طرح هدا یکی از اقداماتی است که برای تشکیل و تحکیم خانواده در استان تهران برای دانش‌آموزان دختر آغاز شده است و برای هر دختر سال دومی چهار رویداد نظر گرفته شده تا گام به گام این افراد عضو باشگاه هدا شوند.

رئیس کارگروه کنترل و کاهش طلاق سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، انسان رسانه‌ها را از چالش‌های پیش روی خانواده‌ها دانست و گفت: از چالش‌های جدی که ما با آن مواجه هستیم انسان رسانه‌ای هستند که نسبت به موضوع خانواده واکنش منفی دارند که سبک زندگی غربی را تبلیغ می‌کنند و ما در این مسیر نیازمند تولید محتوای فرهنگی و هنری هستیم و به خاطر همین در مسیر تولید کلیپ‌های مختلفی هستیم.

مشاهده مطالب بیشتر

تیم خبری مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در ارائه دیدگاه‌های متنوع هستم. از طریق بررسی مختلف زوایای رویدادها، برای خوانندگان دیدگاه جدیدی را به ارمغان می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا