نماد سایت مجله ایرانی

مسیر رسیدن به اقتصاد دانش بنیان حرکت زنجیره‌ای صنعت‌گران است

مسیر رسیدن به اقتصاد دانش بنیان حرکت زنجیره‌ای صنعت‌گران است

مجله ایرانی/آذربایجان شرقی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر لزوم نیل به دانش بنیان کردن واحدهای تولیدی، گفت: مسیر رسیدن به اقتصاد دانش بنیانی یک مسیر پیوسته و حرکت زنجیره‌ای صنعتگران است و بایستی تمامی واحدهای تولیدی و اقتصادی برای رسیدن به این هدف با هم همکاری و همفکری داشته باشند.

علی آقامحمدی یکشنبه ۱۶ بهمن ماه در آیین افتتاح ۲۱۰ پروژه صنعتی و معدنی آذربایجان شرقی و ۴۴ پروژه زیربنایی شهرک‌های صنعتی استان که در یک واحد تولیدی لوازم خانگی در شهرک صنعتی آخولا تبریز برگزار شد، اظهار کرد: برای دستیابی به نرخ رشد هشت درصدی در اقتصاد کشور باید نرخ رشد سرمایه گذاری کشور به ۲۰ درصد GDP برسد.

به گزارش مجله ایرانی، وی افزود: اگر GDP ایران را ۱۲ هزار همت مفروض بگیریم باید به مقدار ۲۴۰۰ همت سالانه سرمایه گذاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر سهم آذربایجان شرقی را پنج درصد از بودجه کشور بگیریم، بایستی سالانه ۱۲۰ همت سرمایه گذاری در استان صورت بگیرد و هرچقدر که میزان سرمایه گذاری‌ها از آن کمتر باشد یعنی به اهدافمان نرسیده‌ایم.

آقامحمدی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و فضای باز فعالیت واحدهای تولیدی و اقتصادی، گفت: با وجود تمامی پیشرفت‌ها اما شرایط کنونی نیز قابل قبول نیست و باید برای رسیدن به اهداف آرمانی، نقشه راه اصولی تهیه کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در بخش اقتصاد، تاکید کرد: کسی در اقتصاد برنده است که برنامه داشته باشد و اقتصاد باید با میزان و اندازه مشخص حرکت کند.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای سرمایه گذاری در کشور، گفت: باید در دوره تحریم نیز سرمایه گذاری‌های مشترک با کشورهای خارجی انجام دهیم و این امر بر اساس حقوقی بین الملل نیز میسر است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل