عمومی

موسسه های پژوهش اسلامی و بحران ناکارآمدی (قسمت سوم)

به تعبیر امام علی(ع) گاه شماری یکی از ویژگی های شخصیت انسان است که آن حضرت شناخته شده است (بحارالانوار، ج75، ص80)، زیرا در پرتو آن امکان زندگی و همنشینی با جامعه و بالاتر از آن، مدیریت امور اجتماعی، به ویژه برای کسانی که در موقعیت موثر، قابل دسترس است. این موضوع در دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. تغییرات روز به روز و تغییراتی که ما در آن قرار می گیریم، هر انسانی این حکمت را دارد که واقعیت خود را بشناسد و بر اساس آن برنامه ریزی و عمل کند و اساساً مدیریت چیزی جز این نمی خواهد.
انسان نباید در انکار زندگی کند، نه از آن بترسد و نه جاهل باشد، منطقی و باهوش هم نیست. هر چهار با توجه به اینکه تصمیمات باید گرفته شود معقول هستند. در زمینه تحقیق نیز این موضوع علاوه بر دو نکته قبلی – فرآیند پرسشگری و تسهیل گری – از اهمیت بالایی برخوردار است اما کسانی که افکار شخصی و غیرتعهدی را دنبال می کنند.
بی‌تردید آنچه در پژوهشکده‌های اسلامی – مانند پژوهشکده‌های علم و فرهنگ اسلامی که نویسنده در آن عضو است – به‌عنوان محصول پژوهشی/منتشر شده به نمایش گذاشته می‌شود، باید متناسب با روحیه و سلیقه مخاطب و مهم‌تر از آن باشد. ، به چارچوب زمانی. توضیح:
f. اطلاعات مشارکتی از هر طرف، امکان دسترسی آسان به دلخواه، جستجوی آسان نیازمندی ها، به زبانی ساده و قابل فهم و همچنین دسترسی آزاد به آنچه مورد نیاز است، افراد می توانند به صورت طولانی، به خوبی به آنها مراجعه کنند. ادبیات مکتوب سنتی، با رویکردی غیرعادی و با نگاهی از بالا، همچنان در حال باز شدن است.
ب مهم ترین عامل زمان است، می توان در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه رسید. جریان تغییر در گرمای ذهن فرد برای رسیدن هر چه سریعتر به هدف کشیده می شود و افراد دیگر وقت خود را بی جهت تلف نمی کنند و با توجه به شرایط ناشی از مصرف غذای آماده یا فست فود نشانه است. که همه مردم یک نگرش دارند، روح برگشته است و نمی تواند در زمینه مطالعات و تحقیقات چنین کاری انسانی انجام دهد، همانطور که اقدامات سنتی را توصیه می کرد یا با روش های مورد استفاده پیش می رفت.
بر این اساس باید در تحقیق و ارائه محصول تحقیق کرد و حداقل از روش سنتی فاصله گرفت. آنچه به ذهن سفارش می رسد این است که تنها فضای مجازی موجود برای آن باید در اولویت اول باشد. سایر محصولاتی که باید در قالب نوشته های کوتاه حداکثر 1500 کلمه ارائه شوند و در صورت لزوم مقاله در حجم کم در نظر گرفته شود. سه مورد دیگر که به صورت کلیپ کوتاه منتشر شد. رابعاً کسی که به تحقیق تأملی در گونه های هنری علاقه مند است و در نهایت کسی که یکسری مطالب را در قالب صرف می کند یا یک پاراگراف را منتشر می کند.
بدیهی است که این گونه انواع، مخاطب را به پژوهشگر و اندیشه های پژوهشی او نزدیک می کند، اما مجموعه مطالب ارائه شده را می توان در نهایت در بسته ای با عنوان کتاب در اختیار مخاطب قرار داد، بدون اینکه هدف اصلی بودن . .
اگر مقاله را دوست دارید، آن را در بسط آن بپیوندید.

عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی. a.vasei@isca.ac.ir

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا