عمومیمجله کسب و کار

نحوه نصب چراغ خطی LED

نحوه نصب چراغ خطیLED به شما کمک می‌کند تا از یکی از محبوب‌ منابع نورپردازی مدرن، استفاده کنید. ، تاثیر بسزایی در زیباسازی فروشگاه یا محل کار شما خواهد داشت. به دلیل استقبال بسیار مردم از این نوع چراغ، نیاز است تا روش نصب آن‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.از آنجایی که می‌توان از چراغ خطی ال ای دی به شکل‌های گوناگونی استفاده کرد، طبیعی است که روش‌های نصب متفاوتی داشته باشد. در ادامه این مطلب، بیشتر به توضیح این موضوع خواهیم پرداخت.

نحوه نصب چراغ خطی توکار - 5 نکته مهم در نصب چراغ لاینی توکار - مینفری

روش نصب چراغ خطی

به عنوان یکی از نقاط قوت مهم چراغ‌های خطی می‌توانیم به قابلیت نصب آن‌ها در مکان‌های مختلف اشاره کنیم. به نقل از دیجی کالا بر اساس نوع نصب این چراغ‌ها می‌توانیم آن‌ها را به دو دسته روکار و توکار، تقسیم‌بندی کنیم. به طور معمول چراغ‌های خطی توکار را درون کناف، گچ، رابیز، MDF و… نصب می‌کنند.این در حالی است که چراغ‌های خطی روکار، روی سقف، بین پارتیشن‌های چوبی یا شیارهای فلزی یا نصب دیواری، استفاده می‌شوند.

در اولین مرحله برای نصب چراغ خطی روکار لازم است تا سوراخ‌هایی روی بدنه لامپ و دیواری که قصد نصب لامپ روی آن را دارید، ایجاد نمایید. حال لازم است تا پیچ‌هایی استاندارد را از این سوراخ‌ها عبور داده و محکم کنید. در ادامه ضروری است که رفلکتور را درون بدنه قرار داده و دیفیوزر روی بدنه لامپ را بپوشانید.

نکات مهمی که باید به آنها توجه کنید:

  1. سعی کنید تمام وسایل مورد نیاز را تهیه کنید که در میان کار نیاز به خرید کردن مجدد نداشته باشید.
  2. هنگام خرید چراغ خطی از سالم بودن آن مطمئن شوید (شکسته یا ترک خورده نباشد).
  3. وسایل مورد نیاز مانند دریل ، رولپلاک ، پیچ و … را در نزدیک خود بگذارید.
  4. از چهار پایه ای که میخواهید استفاده کنید مطمئن شوید سالم و استاندارد است.
  5. استفاده از وسایل ایمنی مانند کفش عایق و دستکش را فراموش نکنید.
  6. بعد از اتمام نصب ، مطمئن شوید هیچ سیم لختی در کل مسیر نیست.
  7. وسایل اضافه مانند استارتر و یا ترانس به مدار اضافه نکنید.

انواع مدل های چراغ ال ای دی

پیش از بررسی ، خوب است تا با انواع آن آشنا شوید. چیزی که این نوع چراغ را از دیگر انواع چراغ‌ها متمایز می‌کند، تابش نور به صورت خطی آن است. به طور معمول نور چراغ‌ها به صورت دایره یا مربع تابیده می‌شود؛ به همین دلیل می‌توان چراغ لاین را یکی از انواع خاص منابع نور دانست.

از جدیدترین و پیشرفته‌ترین چراغ‌های خطی ال ای دی می‌توان به چراغ خطی مدولار اشاره کرد. چراغ‌های خطی را می‌توان در مکان‌های مختلفی نصب کرده و به همین دلیل، انواع این منبع نور بر اساس محل نصبشان تعیین می‌شود.

شاید برای بررسی وارد وب سایت ایران آداپتور شده و ناگهان با چراغ‌های خطی توکار روبرو شوید. این نوع از منابع نور با وجود کوچک بودن، زیبایی بینظیری را به فضا ارائه می‌کنند. در حقیقت تمامی بخش‌ها و بدنه چراغ‌های خطی توکار، درون دیوار یا سقف قرار گرفته و به هیچ عنوان دیده نمی‌شود.

بینندگان تنها قادر خواهند بود تا یک دیفیوزر یا پوششی که نور کافی را تامین خواهد کرد، مشاهده کنند. جالب است بدانید که چراغ‌های خطی توکار را می‌توان به دو دسته لبه‌دار و بدون لبه، تقسیم‌بندی کرد. با کمک این نوع چراغ می‌توانید تمام اشکال هندسی را ایجاد نمایید.

نحوه نصب چراغ خطی توکار

این چراغ تمام بدنه لامپ باید در داخل سقف یا دیواری که میخواهید روی آن نصب شود قرار گیرد و فقط یک دیفیوزر که بتواند نور را تامین کند در بخش تولید کننده نور قرار دارد .

در کنار دیفیوزر چراغ خطی توکار لبه‌دار، لبه‌هایی به عرض تقریبی 1 سانتیمتر وجود دارد. هدف از ایجاد این لبه‌ها، آسان‌تر کردن نصب چراغ خطی و پوشاندن خطاهای 1 سانتی‌متری در زمان برش در سقف است. این نوع چراغ به کمک گیره پروانه‌ای در قسمت پشتی‌شان، تنظیم شده و در سقف ثابت می‌شوند.

اگر به دنبال مینیمالیسم و پیچیدگی نورپردازی هستید، چراغ خطی توکار بدون لبه، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در این نوع از منابع نور، لبه چراغ در قسمت بالایی دیفیوزر قرار گرفته و پیش از اتمام سازه کناف، لبه را در پشت آن قرار می‌دهند. در مرحله بعد، باقی مانده لبه را با بتونه پوشانده و رنگ می‌کنند. درست است که فرایند نصب چراغ خطی توکار بدون لبه، پیچیده‌تر و سخت‌تر از چراغ خطی لبه‌دار است؛ اما در عوض نورپردازی زیباتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

محبوب‌ترین نوع چراغ‌های خطی، نوع آویز آن‌ها است. طراحی ظاهری این نوع لامپ، کاملاً مشابه چراغ‌های خطی روکار است. چراغ خطی آویز را به کمک نوعی کابل یا آویز تلسکوپی از سقف آویزان می‌کنند. هدف از استفاده این نوع چراغ‌ها، نور تزئینی بوده یا در مکان‌هایی با سقف بلند به کار می‌روند.

چراغ خطی کابل آویز به وسیله سیم برقی موازی با کابل و چراغ خطی تلسکوپی آویز، توسط عبور سیم جریان از لامپ، تغذیه می‌شوند.چراغ خطی آویز یک طرفه، منبعی نور در قسمت پایینی خود داشته و به کمک این منبع نور، زمین زیرش را روشن می‌کند. سایز این ریسه ال ای دی های مدل نئون فلکسی 5*12میلیمتر است که سمت 5میلیمتر آن نور میدهد

برای روشن کردن مکان‌هایی با سقفی با رنگ روشن یا دارای المان‌های زیبا، توصیه می‌کنیم که از چراغ خطی آویز دو طرفه استفاده کنید. این نوع از چراغ‌های خطی از دو ردیف ماژول در بالا و پایین لامپ، برخوردار هستند؛ همین امر سبب می‌شود که این منبع نور قادر باشد تا همزمان با روشن کردن زمین زیرش، سقف بالای خود را نیز روشن کند.

در صورت استفاده از پارتیشن‌های چوبی و فلزی روی سقف یا دیوار می‌توانید از چراغ خطی روکار برای روشن‌ کردن آن‌ها استفاده کنید. این نوع چراغ خطی با کمک پیچ و رولپلاک در محل نصب خود، محکم می‌شوند. اگر برای کسب اطمینان از تامین لوکس نوری قادر نیستید تا درون دیوار شیار ایجاد نمایید یا ارتفاع سقف مانع این کار می‌شود، می‌توانید از چراغ خطی روکار کمک بگیرید.

نحوه نصب چراغ خطی روکار

شما کافیست پیچ و مته تهیه کنید . سپس دیواری که قصد نصب بر روی آن را دارید را سوراخ کنید و سپس در بدنه لامپ سوراخ ایجاد کنید ، حالا میتوانید با استفاده از پیچ محکم و استاندارد لامپ را به دیوار نصب کنید.

مزایای استفاده از چراغ خطی توکار چیست؟

در ادامه به بررسی مزایای به کارگیری چراغ خطی توکار اشاره خواهیم کرد.

  1. عمر طولانی
  2. کاهش هزینه
  3. بهره‌مندی از عناصر زیبایی‌‌شناسی
  4. تنوع زیاد در رنگ‌بندی
  5. به صرفه بودن
  6. نورپردازی یکنواخت

معایب چراغ های خطی چیست؟

در این بخش قصد داریم تا شما را با معایب چراغ‌های خطی آشنا کنیم.

  • نفوذ گرد و غبار به پشت دیفیوزهای چراغ‌های خطی و ایجاد ظاهری کثیف و زشت
  • در زمان خاموش بودن چراغ، عمق زیاد آن‌ها سبب می‌شود که دیفیوزها، ظاهری تیره به خود گرفته و جذابیت خود را از دست بدهند.
  • پرنورتر بودن وسط آن‌ها نسبت به اطراف چراغ

از چراغ های خطی در چه مکان هایی می توان استفاده کرد؟

از جمله موارد استفاده از انواع چراغ‌های خطی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  1. ساختمان‌های اداری
  2. ساختمان‌های تجاری
  3. ساختمان‌های مسکونی
  4. زیر کابینت‌ها یا درون پارتیشن‌ها
  5. درون کمد لباس
  6. آشپزخانه
  7. نورپردازی اتاق کار یا اتاق خواب

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا اطلاعاتی در رابطه با نحوه نصب چراغ خطی LED در اختیار شما قرار بگیرد. وب به فروش انواع آداپتور و ال ای دی پرداخته و قادر است تا به تمامی پرسش‌های شما درباره لامپ خطی، پاسخ دهد.جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما ارتباط برقچراغ های خطی یکی از محبوب ترین و پرکاربرد ترین چراغ ها در معماری و نورپردازی مدرن هستند.

تنوع بسیار زیاد چراغ های خطی در ساخت، روش نصب چراغ خطی ، شار نوری و کیفیت نور باعث شده است که دانش چراغ های خطی توکار، روکار و آویز برای نورپردازی دیوار و سقف فضاهای مسکونی، اداری و تجاری از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

از چراغ های خطی ال ای دی با IP بالا که برای فضای بیرونی و نما تا خطوط نور باریک زیر کابینت، از طول تا 70 متر تا 30 سانتی متر و از خطوط پیوسته تا اشکال مختلف هندسی مانند مربع، مستطیل و زوایای L شکل یا سفارشی برای دفتر کار، گالری، فروشگاه، خانه مدرن و غیره استفاده می شود.

در چراغ های خطی ال ای دی با تکنولوژی جدید از جمله چراغ های خطی ماژولار که قابلیت کنترل جزییات اجزای نور را دارند، بازدهی نور و تامین لوکس نوری کافی، کیفیت رنگ و سفارشی سازی بر اساس عناصر به کار رفته در معماری و طراحی داخلی بسیار پیشرفته تر شده است.

بنابراین می توانید نور خطی با کیفیتی در اشکال مختلف مانند خطوط پیوسته، مربع، مستطیل یا هر شکل هندسی دیگری داشته باشید. هنگام انجام  ، این موضوع برگ برنده برای معماران و طراحان داخلی است زیرا علاوه بر تامین نور کافی، از نورهای خطی در تزئینات نیز استفاده می شود و زیبایی بصری فضا را دوچندان می کند.

 

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا