اقتصادی

کاهش آلودگی هوا با بهره‌برداری از خط تولید باتری‌های لیتیومی و سیلد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امیدواریم با راه اندازی و بهره برداری از این خط تولید اقدامی اساسی در جهت کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی و کاهش مصرف بنزین حاصل گردد.

به گزارش مجله ایرانی، امیر سرتیپ آشتیانی دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ در مراسم احداث و بهره برداری از بزرگترین خط تولید پک باتری های لیتیومی و خط تولید انواع باتری های سیلد در غرب آسیا با اشاره به استمرار رونمایی از دستاوردهای های وزارت دفاع و هم چنین توسعه اقتصاد دانش بنیان گفت: امروز شاهد احداث و بهره برداری از خط تولید پک باتری های لیتیومی و خط تولید انواع باتری های سیلد هستیم که این پروژه بزرگ ثمره تلاش متخصصان سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع است.

وی با بیان این‌که «راه‌اندازی این پروژه باعث افزایش تولید باتری‌ها و ذخیره‌ساز ها در کشور می‌شود»، افزود: احداث و بهره برداری از این خط تولید دستاوردهای زیادی برای کشور از جمله در صنایع مخابرات، حمل و نقل ، پالایشگاه ها و سایر مجموعه هایی که از باتری ها و ذخیره ساز های انرژی استفاده میکنند خواهد داشت.

وی با اشاره به فرامین فرمانده معظم کل قوا و سیاست های دولت مردمی سیزدهم تصریح کرد: امیدواریم با راه اندازی و بهره برداری از این خط تولید اقدامی اساسی در جهت کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی و کاهش مصرف بنزین حاصل گردد.

وزیر دفاع کاهش قیمت تمام شده و جلوگیری از خروج ارز را از مزایای راه اندازی این خط تولید دانست و افزود: با افتتاح و راه اندازی این پروژه علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور، در حوزه صادرات نیز اقدامات بسیار خوبی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا