عمومی

پروژه جداسازی ملت از حاکمیت

دشمن جمهوری اسلامی سعی دارد به هر نحوی نقشه و پروژه جداسازی دولت از ملت را دنبال کرده و با جوسازی‌های رسانه‌ای ضمن اشاره به ناکارآمد بودن جمهوری اسلامی ایجاد فاصله و گسست اجتماعی را پیش بگیرد.

به گزارش مجله ایرانی، الف نوشت: هر نظام سیاسی در هر کشوری به اشکال و انحای مختلفی سعی دارد اقتدار خود را نشان داده و از این جهت در سطح منطقه و جهان وجاهت و مقبولیت‌اش را تثبیت نماید. مسأله پشتوانه مردمی و حمایت از نظام توسط شهروندان آن یکی از مهم‌ترین ابعاد جلوه‌گری اقتدار یک حاکمیت سیاسی است. انقلاب اسلامی ایران و نظام برآمده از آن یعنی جمهوری اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بارها و در مواضع مختلفی، چه مرحوم امام خمینی (رحمة‌الله علیه) و چه رهبری معظم، آیت‌الله خامنه‌ای(حفظه‌الله) با اشاره به مردمی بودن انقلاب و با بیان این موضوع که نظام از آن مردم است حضور و شرکت مردم در امور سیاسی و اجتماعی را لازم و ضروری دانسته و آن را تکرار کردند. 

با همین نگرش و تأکید از سوی رهبران انقلاب بود که ما شاهد بودیم بسیاری از بحران‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با حضور مردم رفع شد و مسیر تکامل جامعه رو به پیشرفت. حضور مردمی در طول 8سال دفاع مقدس، حضور مردمی در بحران‌های طبیعی نظیر زلزله، سیل، کرونا و سایر موارد مشابه، همگی نشان‌دهنده این است که مردم بنا به حمایت از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی رفتار کرده اند.

مقوله انتخابات هم که رهبری به شکل ویژه‌ای به آن اشاره دارند دقیقاً بر همین مبنا مورد بررسی است. اولاً نفس شرکت در انتخابات گویای وفاداری مردم به ساختار سیاسی و حقوقی کشور است، و ثانیاً این خود مردم هستند که با انتخاب نمایندگان خود اهدافشان را دنبال می‌کنند. لذا انتخابات دیگر جای برخی ایرادات مبنی بر آن که گروهی سرخود و بدون داشتن نمایندگی از سوی ملت اقداماتی را انجام می‌دهند باقی نمی‌گذارد. رهبری بارها بر حضور مردمی در انتخابات مجلس تأکید کردند چرا که از این جهت هم روند قانون‌گذاری با توجه به صلاح‌دید ملت به پیش خواهد رفت، هم روند مردمی بودن نظام با حضور خود مردم در چنین کارزارهای سیاسی تقویت و رشد می‌کند. 

در همین راستا است که دشمن جمهوری اسلامی سعی دارد به هر نحوی نقشه و پروژه جداسازی دولت از ملت را دنبال کرده و با جوسازی‌های رسانه‌ای ضمن اشاره به ناکارآمد بودن جمهوری اسلامی ایجاد فاصله و گسست اجتماعی را پیش بگیرد. اتفاقات پاییز سال گذشته دقیقا در همین راستا بود و با اینکه یک جبهه واحد در برابر ایران و جمهوری اسلامی تشکیل شد و هدف اصلی این بود با بالا بردن اختلاف بین مردم و دولت براندازی را محقق سازند، این خود مردم بودند که با حضور در میدان و تقابل با ضدانقلاب نظام را حفظ کردند. لذا من عقیده دارم علی‌رغم فشارهای داخلی و خارجی در جهت دوری مردم از صندوق‌های رأی باز هم در این بزنگاه تاریخی مردم ایران حضور قابل توجهی خواهند داشت.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا