اجتماعفرهنگ و هنرمجله کسب و کار

سریال دادزن چند قسمت است

سریال دادزن به کارگردانی سیامک خواجه وند و تهیه کنندگی محمد شهبازی کمدی جدیدی است که در سال 1399 برای پخش در شبکه نمایش خانگی ساخته شد و حالا بعد از تاخیری دو ساله در بهار 1402 پخش شد. این سریال جدید نمایش خانگی با بازی بازیگران مشهور دنیای هنر که در ادامه این بخش از معرفی خواهیم کرد، مقابل دوربین رفته و در نهایت در شبکه نمایش خانگی توزیع شد.

سریال دادزن از کدام پلتفرم پخش میشود | سریال دادزن فیلم ناب | سریال دادزن فیلیمو

داستان و بازیگران سریال دادزن

 به گفته سفر ویکی، سریال دادزن تجربه ای جدید در نمایش خانگی است که با حضور چهره های سینمایی که کمتر آنها را در قالب بازیگر طنز دیده ایم، در ژانر کمدی ساخته شده است. سریال دادزن روایتگر ماجرای زندگی یک جوان است که در مسیر زندگی با فراز و نشیب های زیادی روبرو میشود و در نهایت به شغل داد زنی می رسد و در این شغل با آدم های زیادی در این میان ارتباط برقرار میکند که هر کدام داستان تازه ای برای او رقم میزنند.

زمان پخش سریال دادزن چند شنبه هاست؟

در رابطه با سوالی که با عنوان سریال دادزن چند شنبه ها میاد، داشتید باید بگوییم که این سریال کمدی جدید نمایش خانگی از تاریخ 23 اردیبهشت 1402، هر شنبه منتشر می شود.

سریال دادزن از کجا پخش میشود ؟

این سریال هر هفته از پلتفرم تازه تاسیس شده ای به نام فیلم ناب پخش می شود.

بازیگران سریال دادزن عبارتند از:

عوامل ساخت سریال دادزن عبارتند از:

  • کارگردان:سیامک خواجه وند
  • تهیه کننده:محمد شهبازی
  • نویسنده:حسن عطارها
  • تدوین:ناصر فکور
  • مجری طرح:سیروس ذوالفقاری
  • مشاور پروژه:شهرام ابراهیمی
  • مدیر تصویربرداری:حسن اصلانی
  • تصویربردار:کاظم فرامرزی
  • صدابردار:محمد صالحی و آیدین پرهیزی
  • طراح صحنه:احمد عبداللهی
  • مدیر تولید:روح الله رهبری
  • مدیر برنامه ریزی:سعید عباسی
  • دستیار اول کارگردان:صبا قاسمی
  • منشی صحنه:بیتا ارسطویی
  • طراح گریم:مژگان بیگدلو
  • طراح لباس:منیژه عزیزی
  • مدیر تدارکات:فرهاد یگانه
  • دستیار تهیه:میثم اسداللهی
  • دستیار صحنه:محمد اقبال
  • دستیار لباس:اختر خوش کنار
  • دستیار دوم کارگردان:شهرام آریا
  • عکاس و تصویربردار پشت صحنه:امین سجادی

پشت صحنه سریال دادزن عکس از امین سجادی

عکس و بیوگرافی بازیگران سریال دادزن

در ادامه به معرفی بازیگران اصلی سریال دادزن خواهیم پرداخت.

بهرنگ علوی در نقش شهرام سریال دادزن

بهرنگ علوی، بازیگر سینما و تلویزیون، در تاریخ 1 فروردین 1359 در تهران متولد شد. وی دیپلم رشته نقشه کشی را دریافت کرده است و فعالیت خود را با شرکت در برنامه دوربین مخفی آغاز کرد. اما در سال 1386، در سن 27 سالگی با بازی در فیلم “عیار 14” به عنوان بازیگر حرفه‌ای، به تلویزیون راه یافته و سال 1395 با نقش فرزین در سریال “هشت و نیم دقیقه”، به شهرت رسید.

بازیگر سریال سیاه چاله علاوه از بازیگری، به عکاسی، نویسندگی و طراحی لباس نیز مشغول به فعالیت است

بهرنگ علوی عکس از سروش منوچهری

نسرین مقانلو

نسرین مقانلو، بازیگر سینما و تلویزیون، در تاریخ 1 تیر 1347 در تهران متولد شد. وی دانشجوی انصرافی سال دوم رشته مامایی بوده است و از سن 18 سالگی با حضور در تئاتر به فعالیت هنری خود پرداخت. در سال 1370، در سن 23 سالگی با بازی در فیلم “دو نیمه سیب” وارد دنیای سینما شد. سال 1372 با فیلم “همسفربه شهرت رسید و در همین سال، در سن 25 سالگی، با “کمال خلیلیان” فوتبالیست معروف، ازدواج کرد.

نسرین مقانلو عکس از معین باقری

نفیسه روشن در سریال دادزن

نفیسه روشن، بازیگر سینما و تلویزیون، در تاریخ 13 اردیبهشت 1361 در تهران به دنیا آمد. وی دارای مدرک لیسانس حقوق اسلامی از دانشگاه آزاد است. در سن 19 سالگی، در سال 1382 با بازی در سریال “روزهای به یادماندنی” به عنوان بازیگر سینما و تلویزیون، به تجربه هنری خود پرداخت و سپس در سال 1385 با حضور در سریال “کلانتر” شناخته تر شد.

در سال 1391، در سن 30 سالگی، ازدواج کرد که این ازدواج در نهایت پس از سالها به جدایی انجامید.

علیرضا خمسه بازیگر نقش اصغری سریال دادزن

علیرضا خمسه، بازیگر، کارگردان و مجری تلویزیون، در تاریخ 9 بهمن 1331 در تهران متولد شد. وی دارای مدرک لیسانس رشته روانشناسی از دانشگاه شهید بهشتی و دوره دیده پانتومیم از فرانسه است. در سال 1360، در سن 29 سالگی، با بازی در فیلم “مرگ یزدگرد” وارد دنیای سینما شد.

سال 1367 با سریال “هوشیار و بیدار” به شهرت رسید. بازیگر نقش بابا پنجعلی سریال پایتخت یکبار ازدواج ناموفقی داشته و برای دومین بار با “مروارید پور شفیقی” ازدواج کرد و حاصل این زندگی مشترک دو فرزند دختر است.

بهنوش بختیاری

بهنوش بختیاری، بازیگر سینما و تلویزیون، در تاریخ 29 اردیبهشت 1354 در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته زبان فرانسه از دانشگاه آزاد تهران مرکز است. بهنوش با شروع حضور در اجراها، در سن 21 سالگی به عنوان بازیگر با سریال “هوای تازه” وارد عرصه فعالیت خود شد و جلوی دوربین قرار گرفت. بهنوش بختاری در سال 1386، در سن 32 سالگی، با محمدرضا آرین ازدواج کرد.

خاطره حاتمی بازیگر نقش شهره سریال دادزن

خاطره حاتمی، بازیگر سینما و تلویزیون، در تاریخ 24 شهریور 1362 در تهران به دنیا آمد. او که دانشجوی انصرافی رشته روانشناسی در مقطع لیسانس است، در سال 1382، با بازی در سریال “پول کثیف” برای اولین بار به ستارگان سینما و تلویزیون پیوست و در همان سال با سریال “فقط بخاطر تو” به شهرت رسید.

خاطره حاتمی عکس از سپیده ساداتی

علیرام نورایی بازیگر نقش فرهاد سریال دادزن

علیرام نورایی، بازیگر سینما و تلویزیون و مجری مسابقه شبهای مافیا، در تاریخ 18 فروردین 1356 در تهران به دنیا آمد. وی مدرک فوق‌دیپلم مهندسی کامپیوتر را از جهاد دانشگاهی دریافت کرده است. در سن 24 سالگی، در سال 1380 با بازی در سریال “شب آفتابی” وارد دنیای سینما شد.

در سال 1382 با سریال “مسافری از هند” به شهرت رسید. علاوه بر بازیگری، علیرام نورایی به عنوان مربی پارکور فعالیت می‌کند. علیرام نورایی در سن 33 سالگی، در سال 1389 با “صبا تاجیک”، مدلینگ 22 ساله ازدواج کرد.

امیر کربلایی زاده بازیگر نقش عزت سریال دادزن

امیر کربلایی زاده، کمدین و بازیگر ایرانی، در تاریخ 24 مهر 1358 در تهران به دنیا آمد. وی دارای مدرک فوق‌لیسانس سینما و لیسانس مهندسی است. امیر کربلایی زاده از جوانی در عرصه تئاتر فعالیت خود را آغاز کرد و در سن 33 سالگی، در سال 1391 با بازی در فیلم “روز روشن” به عنوان بازیگر سینما به تجربه جدیدی دست یافت.

وی به عنوان یک “استندآپکمدین در برنامه خندوانه به شهرت و شناخت بیشتر رسید. امیر کربلایی زاده سال‌ها پیش با خانم “پوران مرادی”، نویسنده، ازدواج کرده است و حاصل این زندگی مشترک، یک پسر به نام “نیکان” است.

امیر کربلایی زاده عکس از پیمان گرزم 

سیروس سپهری، بازیگر نقش ادریس سریال نون خ

سیروس سپهری، بازیگر و کارگردان ایرانی، در تاریخ مهر 1344 در کرمانشاه به دنیا آمد. او فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد و در سن 35 سالگی به عنوان کارگردان تئاتر شهرت یافت.

با ایفای شخصیت ادریس در سریال “نون خ” در سال 1398، شهرت اصلی سیروس سپهری آغاز شد. او با این نقش توانست به تحسین و توجه بسیاری از مخاطبان و منتقدان برسد.

سیروس سپهری چندین سال است که ازدواج کرده و حاصل این زندگی مشترک یک دختر به نام کیانا است.

مریم قجر

مریم قجر، بازیگر ایرانی، در تاریخ 1370 در ایران متولد شد. او فعالیت هنری خود را با بازی در سریال “دادزن” در سال 1399 آغاز کرد. در همان سال، با بازی در فیلم “تکخال” نیز شناخته شد. یکی از دلایل شهرت مریم قجر، شباهتی است که به دارد.

مریم قجر عکس از سروش منوچهری

علیرضا مهران

علیرضا مهران، بازیگر ایرانی، در تاریخ 1359 در تهران متولد شد. او فارغ التحصیل رشته نقشه کشی ساختمان است و فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد. در سال 1381 برای اولین بار با تله تئاترسریال دادزن، یکی از جدیدترین محصولات شبکه نمایش خانگی است که اخیراً منتشر شده است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی سریال ایرانی دادزن، بپردازیم. همچنین در ادامه متن به داستان، هنرپیشگان و سایر اطلاعات ایرانی و جذاب دادزن اشاره خواهیم کرد.

سریال دادزن یکی از جدیدترین سریال‌های تولید شده در سینمای ایران است که بازیگران مشهور و نامداری در آن حضور دارند. تولید این سریال جذاب و تماشایی در سال 1400 کلید خورد و سرانجام در اردیبهشت ماه امسال بر روی آنتن رفت. این سریال مخصوص شبکه نمایش خانگی تولید شده است و بر روی پلتفرم تازه تاسیسی به نام فیلم ناب، پخش می‌شود. سریال دادزن با کارگردانی سیامک خواجه‌وند و تهیه‌کنندگی محمد شهبازی ساخته شده. ژانر سریال دادزن، کمدی و خانوادگی است. از این رو می‌توانید این سریال ایرانی جدید را همراه با خانواده تماشا کنید و از اوقات خود لذت ببرید. بازیگران مشهور و نامداری در سریال دادزن حضور دارند که از این بین می‌توان به علیرضا خمسه، نسرین مقانلو، نفیسه روشن و اشاره کرد.

در مورد زمان پخش سریال دادزن باید گفت که اولین قسمت این سریال کمدی در تاریخ 23 اردیبهشت 1402، بر روی پلتفرم فیلم ناب پخش شده است. قسمت‌های جدید سریال دادزن، هر هفته و در روز شنبه منتشر خواهد شد. تعداد قسمت‌های سریال دادزن نیز 15 قسمت اعلام شده است. مدت زمان پخش هر قسمت آن نیز در حدود 50 دقیقه می‌باشد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی خلاصه داستان این سریال ایرانی جدید بپردازیم.

فهرست مطالب:

داستان سریال دادزن

سریال دادزن یکی از جدیدترین محصولات شبکه نماشی خانگی است که چندی پیش شروع به پخش کرده است. در این بخش قصد داریم به مرور خلاصه داستان سریال کمدی دادزن بپردازیم.

به گفته نویسنده و کارگردان سریال دادزن، داستان این سریال کمدی از بطن جامعه می‌آید. داستان سریال در مورد زندگی جوانی است که با مشکلات و سختی‌های بسیاری دست به غریبان است. پس از فراز و نشیب‌های بسیار، این جوان به شغل دادزنی مشغول می‌شود. او در این شغل با آدم‌های بسیاری آشنا می‌شود که هر کدام داستان زندگی خاص خود را دارند. در طول سریال با این جوان دادزن همراه می‌شویم و با او به سراغ داستان زندگی آدم‌هایی که وارد زندگی‌اش شده‌اند، می‌رویم.

بر اساس گفته‌های فیلم‌نامه‌نویس داستان، حسن عطارها، شخصیت‌‌پردازی سریال دادزن بسیار جذاب و نزدیک به زندگی واقعی همه ما است. او می‌گوید: “اگر به اطراف خود نگاه کنید، بی‌شک هر کدام از شخصیت‌های سریال را در آدم‌های اطراف‌تان پیدا می‌کنید.” داستان سریال به گونه‌ای نوشته شده است که ژانر کمدی در بطن یک زندگی معمولی و ساده که همه ما آن را تجربه می‌کنیم، اتفاق می‌افتد. همچنین شخصیت‌های این سریال نیز به دقت انتخاب شده‌اند تا هر چه بهتر فیلم‌نامه سریال ادا شود.

بازیگران سریال دادزن

در بخش‌های بالایی مقاله به معرفی سریال دادزن پرداختیم. هنرپیشه‌های نام‌آشنا و توانایی در این مجموعه نمایش خانگی به ایفای نقش پرداخته‌اند که در این قسمت به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم. در ادامه متن با ما همراه باشید.

بهرنگ علوی؛ از بازیگران اصلی سریال دادزن

بازیگر خوش‌چهره ایرانی، بهرنگ علوی، در تاریخ 1 فروردین 1359 در شهر تهران متولد شد اما او اصالتاً اهل آمل است. پدر او از مدیران آموزش و پرورش بود و مادرش از مدیران شرکت مخابرت. بهرنگ علوی تنها فرزند این خانواده سه نفری می‌باشد. او از دوران کودکی علاقه بسیاری به بازیگری داشت و به همین دلیل در این رشته نیز به تحصیل مشغول شد. بر اساس اطلاعات موجود، بهرنگ علوی فعلاً مجرد است.

او کار خود را با تئاتر شروع کرد و سپس در سال 1383 برای اولین بار در فیلم سینمایی دیشب باباتو دیدم آیدا، جلوی دوربین رفت. اما بی‌شک نقطه عطف کارنامه هنری او، حضور در فیلم سینمایی عیار 14 در سال 1387 بود که باعث شهرت وی شد. از جمله مشهورترین آثار بهرنگ علوی می‌توان به ژن خوک، تگزاس 2، شادروان و سریال سیاه‌چاله اشاره کرد.

بهنوش بختیاری؛ از هنرپیشه های سریال دادزن

بازیگر و سلبریتی مشهور ایران، بهنوش بختیاری، در تاریخ 29 اردیبهشت ماه سال 1354 در شهر تهران متولد شده است. مدرک تحصیلی او در رشته زبان فرانسوی است. شروع فعالیت هنری او به اواسط دهه 1370 برمی‌گردد؛ جایی که با نقش‌آفرینی در سریال تلویزیونی هوای تازه کار خود را در دنیای سینما و تلویزیون شروع کرد. بهنوش بختیاری در سال 1386 با محمدرضا آرین ازدواج کرد. از جمله افتخارات او می‌توان به نامزدی جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره فیلم فجر برای فیلم من، اشاره کرد. از جمله مهم‌ترین آثار بهنوش بختیاری می‌توان به پنجاه کیلو آلبالو، اخراجی‌ها 3 و خوب، بد، زشت اشاره کرد.

علیرضا خمسه؛ از بازیگران مرد سریال دادزن

بازیگر و مجری مشهور و محبوب ایرانی، علیرضا خمسه، در تاریخ 9 بهمن ماه 1331 در شهر زیبای زنجان، چشم به جهان گشود. او علاوه بر بازیگری، در حوزه اجرا، فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی نیز بسیار موفق بوده است. علیرضا خمسه کارنامه هنری خود را با حضور در تئترهای مختلف شروع کرد و در دنیای نمایش، آثار ارزنده‌ای از خود برجای گذاشت. سپس در سال 1360 بود که با حضور در فیلم سینمایی مرگ یزدگرد به دنیای سینما وارد شد.

علیرضا خمسه آثار ماندگار بسیاری از خود برجای گذاشته است که بی‌شک یکی از آن‌ها، شخصیت باباپنجعلی در سریال پایتخت بود. جالب است بدانید که خمسه در سال 1357 به رفت تا در مدرسه ون سن به یادگیری پانتومیم و حرکات بدن مشغول شود. از جمله مشهورترین آثار علیرضا خمسه می‌توان به آپارتمان شماره 13، دو نفر و نصفی و جیب‌برها به بهشت نمی‌روند اشاره کرد.

نفیسه روشن

بازیگر مشهور سینمای ایران، نفیسه روشن، در تاریخ 13 اردیبهشت ماه 1361 در شهر تهران متولد شد. او نیز مانند بسیاری از هنرپشگان دیگر، فعالیت هنری خود را از صحنه تئاتر شروع کرد. سریال تلویزیونی روزهای به یاد ماندنی، اولین تجربه نفیسه روشن برای قرارگیری در جلوی دوربین بود. این سریال در سال 1382 تولید شد و نفیسه روشن را به دنیای سینما معرفی کرد. اما بی‌شک نقطه عطف بازیگری نفیسه روشن، حضور در مجموعه تلویزیونی اغما بود که در سال 1386 توسط تولید شد و بر روی آنتن شبکه یک سیما رفت. نفیسه روشن در آثار سینمایی و تلویزیونی بسیاری حضور داشته است. از جمله مشهورترین آثار وی می‌توان به ساختمان 85، بچه مهندس و فیلم تخته گاز اشاره کرد.

نسرین مقانلو

هنرپیشه خوش‌چهره و مشهور سینمای ایران، نسرین مقانلو، در تاریخ 1 تیر ماه 1347 در شهر تهران دیده به جهان گشود. وی از همان دوران کودکی به دنیای سینما و تلویزیون علاقه داشت و سرانجام در سال 1370 به صورت حرفه‌ای و رسمی فعالیت هنری خود را آغاز کرد. اولین تجربه بازیگری نسرین مقانلو به فیلم سینمایی دو نیمه سیب برمی‌گردد. اما آنچه که او را به شهرت رساند، حضور در سریال مسافری از بود که در سال 1381 و از شبکه سه سیما پخش شد.

نسرین مقانلو با کمال خلیلیان، بازیکن سابق فوتبال، ازدواج کرد که ثمره آن دو فرزند پسر به نام‌‎‌های ارشیا و آرین بود که پسر بزرگ‌شان یعنی ارشیا در سال 1401 فوت کرد. نسرین مقانلو تا به امروز در آثار سینمایی و تلویزیونی بسیاری به ایفای نقش پرداخته است که از جمله مشهورترین آن‌ها می‌توان به حس سوم، دل، گناهکاران و نیوکاسل اشاره کرد.

سایر هنرپیشگان سریال ایرانی دادزن عبارتند از:

  • رضا فیاضی
  • علیرام نورایی
  • محمدرضا رهبری
  • خاطره حاتمی
  • امیر کربلایی زاده
  • مریم قجر
  • آریا شهبازی
  • رضا فیاضی

نقد و نمرات سریال داد زن

تا به این بخش از مقاله به معرفی و بررسی سریال دادزن، پرداختیم. در ادامه متن با ما همراه باشید تا به بررسی نمرات و نقد سریال داد زن بپردازیم.

سریال دا‌دزن به تازگی در شبکه نمایش خانگی فیلم ناب، شروع به پخش کرده است و تا کنون تنها چند اپیزود از آن پخش شده است. با توجه به کارنامه موفق کارگردان این اثر کمدی و همچنین حضور بازیگران پرشمار و مشهور سینمای ایران، می‌توان از دادزن به عنوان یکی از محبوب‌ترین سریال‌های کمدی شبکه نمایش خانگی نام برد. سریال داد‌زن با داستان جالب و خنده‌دار خود به آسانی می‌تواند شما را مجذوب خود کند. کافی‌ست تنها به تماشای چند قسمت ابتدایی این سریال ایرانی بنشینید تا با داستان زیبای آن همراه شوید. اگر شما نیز هنوز سریال دادزن را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر نسبت به دانلود سریال دادزن اقدام کنید تا از تماشای این سریال کمدی و جذاب ایرانی جا نمانید!

در مورد نمرات سریال دادزن باید اشاره کنیم که این سریال کمدی در حال پخش است و فعلاً به پایان کار خود نرسیده است. از این رو فعلاً امتیازات و نمراتی از سوی کاربران به این سریال ایرانی اختصاص داده نشده است. فعلاً باید منتظر پخش قسمت‌های بعدی و پایان کار سریال دادزن باشیم تا با دید جامع‌تری آن را نقد کنیم و امتیاز خاصی برای آن در نظر بگیریم.

سخن پایانی

در این مقاله از به معرفی و بررسی سریال ایرانی دادزن پرداختیم. سپس به خلاصه سریال دادزن، هنرپیشگان، نمرات و تاریخ پخش سریال ایرانی دادزن اشاره کردیم. همچنین در ادامه به بسیاری از سوالات رایج شما عزیزان، از قبیل بازیگران سریال دادزن چه کسانی هستند؟ تعداد قسمت های سریال دادزن چقدر است؟ ژانر سریال دادزن چیست؟ و … پاسخ دادیم.

سریال دادزن با ژانر کمدی و خانوادگی خود و همچنین حضور بازیگران سرشناس و مشهور، بی‌شک شما را برای چندین ساعت سرگرم خواهد کرد. اکنون باید منتظر پخش قسمت‌های پایانی سریال داد‌زن باشیم تا ببینیم سرانجام داستان سریال چه می‌شود؟ آیا سریال دادزن می‌تواند به یکی از ماندگارترین آثار در ژانر کمدی تبدیل شود؟! تا به اینجای کار و پس از پخش چندین قسمت سریال دادزن، می‌توان از آن به عنوان سریالی تماشایی و خنده‌دار یاد کرد. آیا شما نیز مجموعه نمایش خانگی دادزن را دنبال می‌کنید؟!  از همراهی شما عزیزان در طول این مقاله، بسیار سپاس‌گذاریم. اگر نظر و یا نقدی در مورد سریال ایرانی دادزن داردید، در قسمت دیدگاه‌ها با دیگر اعضاء خانواده پلازا در میان بگذارید تا به تکمیل هرچه بهتر این مقاله کمک کرده باشید.

 در دمشق در سریالی به نام تله تئاتر” جلوی دوربین رفت و سال 1389 با حضور در سریال “زیر هشت” شهرت یافت. علیرضا مهران با خانم شهره مکری، یکی از بازیگران تئاتر، ازدواج کرده است که حاصل این ازدواج یک پسر به نام فریاد می باشد.

 

مشاهده مطالب بیشتر

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا