دانش و سلامت

آلمان فرودگاه فضایی اختصاصی می‌سازد!/ عکس

به گزارش خبرگزاری مجله ایرانی، این فرودگاه در منطقه انحصاری اقتصادی آلمان در ۳۵۰ کیلومتری ساحل واقع خواهد شد. هر پرتاب توسط یک کشتی کنترل و یک مرکز کنترل ماموریت چند منظوره جدید در برمن نظارت خواهد شد. این فرودگاه به تقاضای فزاینده برای ریزپرتابگرهای اروپایی که قادر به حمل ماهواره های کوچک به مدارهای پایین زمین هستند، پاسخ خواهد داد.

آلمان فرودگاه فضایی اختصاصی می‌سازد!/ عکس

تصمیم آلمان برای ایجاد فرودگاه فضایی خود تحت تأثیر عوامل مختلفی است. اولاً، هدف آن این است که خود را به عنوان یک رهبر فناوری در صنعت فضایی قرار دهد، با درک اینکه تلاش‌های فضایی برای بخش‌های مختلف اقتصادی بسیار مهم است. ثانیاً، داشتن فرودگاه فضایی خود، وابستگی آلمان به سایرین برای زیرساخت‌ها و دسترسی فضایی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که بازار فناوری فضایی رشد قابل توجهی داشته باشد و تا سال ۲۰۴۰ به ۱.۲۵ تریلیون یورو (۱.۳۲ تریلیون دلار) برسد.

آلمان فرودگاه فضایی اختصاصی می‌سازد!/ عکس

ساخت فرودگاه فضایی آلمان گام مهمی در زیرساخت های پرتاب اروپا است. با افزایش تقاضا برای پرتاب ماهواره‌ها، فضاپیماهای زمینی ممکن است با محدودیت‌های ظرفیتی مواجه شوند و سایت‌های جایگزین مانند سکوی دریای شمال برای تلاش‌های فضایی آینده حیاتی باشند.

منابع: ts۲.space

۲۲۷۲۲۷

مشاهده مطالب بیشتر

گروه تحریریه علوم پزشکی

با تمرکز بر علم و دانش پزشکی، من می‌خواهم مطالبی را ارائه دهم که به شما کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.
دکمه بازگشت به بالا