نماد سایت مجله ایرانی

چگونه میزان رم مورد نیاز در سرور اختصاصی را تعیین کنیم؟

میزان رم، روی سرعت سرورها از جمله سرورهای اختصاصی، تاثیر زیادی می‌گذارد. اگر نتوانید میزان رم سرور را به درستی تعیین کنید، با مشکلاتی در استفاده از آن سرور مواجه می‌شوید. در این مقاله قصد داریم با آموزش تعیین میزان رم موردنیاز در سرور اختصاصی همراه شما باشیم.

تعیین میزان رم موردنیاز در سرور اختصاصی

در ابتدا برای تعیین میزان رم موردنیاز سرور خود، باید به نیازهایتان توجه داشته باشید. از آن‌جایی که تعیین میزان رم به دست خود کاربر است و اندازه‌های مختلفی دارد، به احتمال زیاد با چالش‌هایی مواجه می‌شوید.

بهتر است قبل از تعیین میزان RAM، به نوع استفاده از سرور اختصاصی توجه کنید. بدون شک میزان رمی که برای انجام بازی با استفاده از سرور نیاز دارید با میزان رمی که برای راه‌اندازی سایت نیاز دارید، متفاوت خواهد بود.

توجه داشته باشید که اعداد مقدار رم گفته شده در ادامه، کاملا پیشنهادی است و در نهایت خود شما به عنوان یک کاربر تصمیم‌گیرنده هستید و میزان RAM سرور را تعیین می‌کنید.

اگر قصد دارید از سرور اختصاصی به عنوان سرویس میزبانی سایت استفاده کنید، برای شروع نیاز به 1 تا 2 گیگابایت RAM خواهید داشت. بعد از گذشت مدتی، می‌توانید این میزان را به 3 یا 4 گیگابایت هم برسانید.

اگر قصد دارید از سرور اختصاصی به عنوان سرویس میزبانی یک فروشگاه اینترنتی استفاده کنید، برای شروع به حداقل 2 تا 3 گیگابایت رم نیاز دارید. اما باید به تعداد بازدیدکنندگان فروشگاه آنلاین خود توجه داشته باشید و در صورت نیاز، میزان رم را بالاتر ببرید.

اگر از سرور اختصاصی به عنوان فضایی برای ذخیره تصاویر استفاده می‌کنید، باید به حجم آن‌ها توجه داشته باشید. بسته به نیاز بین 512 مگابایت تا 3 گیگابایت مقدار مناسبی برای رم سرور اختصاصی جهت نگهداری و ذخیره تصاویر است.

بسیاری از افراد، از سرور اختصاصی برای میزبانی هم‌زمان چند سایت استفاده می‌کنند. اگر شما هم جزء این افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از گیگابایت رم استفاده کنید. با 8 گیگابایت رم، به احتمال فراوان با مشکلی در میزبانی هم‌زمان از چند سایت مواجه نخواهید شد.

برخی گیمرها هم از سرور اختصاصی برای انجام بازی‌های مختلف استفاده می‌کنند. برای شروع بهتر است بین 3 تا 4 گیگابایت رم داشته باشید. اما اگر قصد دارید بازی را در روان‌ترین حالت ممکن اجرا کنید، 8 گیگابایت RAM انتخاب بهتری است. البته برخی بازی‌ها به دلیل حجم سنگینی که دارند، نیاز به مقدار رم بیشتری خواهند داشت.

اگر قصد دارید از سرور اختصاصی برای میزبانی از VPN استفاده کنید، باید میزان رم را با توجه به تعداد کاربران تعیین کنید. اما در حالت عادی و برای میزبانی از VPN خصوصی، 1 تا 2 گیگابایت رم مقدار مناسبی خواهد بود.

سرور بورس هم یکی دیگر از مواردی است که کاربران از آن استفاده می‌کنند. برای تعیین مقدار رم سرور بورس، باید به حجم تراکنش‌ها و البته سرعت موردنیاز توجه داشته باشید؛ اگر قصد دارید در سریع‌ترین حالت ممکن معاملات خود را انجام دهید، 8 گیگابایت رم موقعیت مناسبی را برایتان فراهم می‌کند. اما برای استفاده‌های معمولی، 4 گیگابایت رم هم جوابگو خواهد بود.

برخی کاربران هم از سرور اختصاصی برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. برای مثال، اگر قصد دارید ارز بیت‌کوین استخراج کنید، بهتر است میزان رم 16 گیگابایت را انتخاب نمایید. البته الزامی برای تعیین این مقدار رم وجود ندارد و با رم 4 یا 8 گیگابایت هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

جمع بندی نهایی

در این مقاله به موارد مربوط به تعیین میزان رم سرور اختصاصی پرداختیم. همانطور که گفته شد، برای تعیین میزان رم سرور خود باید به نیازی که دارید توجه داشته باشید. اگر قصد داشته باشید از سرور اختصاصی به عنوان میزبانی سایت (که پر استفاده‌ترین کاربرد سرور اختصاصی است) استفاده کنید، بین 1 تا 4 گیگابایت رم برایتان مناسب خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل