اقتصادی

چراغ سبز بورس روشن شد

شاخص کل بورس بر خلاف روزهای گذشته از ساعات ابتدایی امروز روند صعودی را تجربه کرد و نهایتا با رشد حدود ۹۰۰۰ واحدی نسبت به روز گذشته روی یک میلیون و ۹۹۷ هزار واحد ایستاد.

به گزارش مجله ایرانی، شاخص کل بورس امروز با بیش از ۹۱۲۷ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۹۹۷ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۴۵۰۰ واحد رشد، رقم ۶۹۶ هزار و ۳۲۴ واحد را ثبت کرد.

در این بازار ۲۹۵ هزار معامله به ارزش ۳۳ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال انجام شد.

در معاملات امروز صنایع ملی مس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو، پالایش نفت تهران، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و بانک ملت جزو نمادهای بازار سرمایه بودند که بیشترین تاثیر را روی شاخص بورس داشته و همه آن‌ها روند مثبتی داشتند.

در آن سوی بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس نیز با ۱۱۱ واحد افزایش در رقم ۲۵ هزار و ۸۶۳ واحد ایستاد.

در این بازار ۴۲۰ هزار معامله انجام شد که ۳۳ هزار و ۵۱۸ میلیارد ریال ارزش داشت.

پلیمر آریا ساسول، سرمایه گذاری صبا تامین، ایران خودرو دیزل، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، بهمن دیزل، سرمایه گذاری مس سرچشمه و سپیدار بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس گذاشتند. در این میان به غیر از سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، بهمن دیزل و سرمایه گذاری مس سرچشمه دیگر نمادها روند مثبتی داشتند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا