نماد سایت مجله ایرانی

کلاه ایمنی از چه موادی ساخته شده است؟ (آیا واقعا مقاوم است؟)

کلاه کاسکت قطعه ای از تجهیزات است که اکثر موتورسواران برای محافظت از سر خود از آن استفاده می کنند. از کلاه کاسکت علاوه بر موتور سواری، برای کارهای مختلفی استفاده می شود که سر افراد در معرض آسیب های ناشی از ضربه، گرما و برق است. برای خرید آن سایتهای بسیاری همچون https://kolahkasket.com به صورت تخصصی به فروش آن می پردازند.

پوشیدن کلاه کاسکت طبق قوانین راهنمایی و رانندگی الزامی است. این کلاه ها باید به گونه ای طراحی شوند که از آسیب تصادفی به قسمت های مختلف سر مانند مغز، چشم ها، بینی، گوش ها و صورت از یک طرف جلوگیری کرده و از طرف دیگر راحتی را تضمین کنند. در طول موتور سواری طولانی مدت. فاصله برای دستیابی به این نتایج، قسمت بیرونی کلاه کاسکت باید از مواد مقاوم ساخته شده و نیروی ضربه خود را حفظ کند و قسمت داخلی نیز باید نرم باشد و باعث آزار راکب نشود. آیا می دانید کلاه کاسکت از چه موادی ساخته شده است؟ این مقاله به ارائه ویژگی های انواع موادی که کلاه کاسکت از آنها ساخته می شود اختصاص دارد.

اجزای کلاه

کلاه یا کلاه

خارج از پوسته

لبه پیشرو

عامل تعلیق

عرق بند

دستمال سر

گردن گردن

بند باغچه

جنس پوسته بیرونی کلاه کاسکت

مواد مختلفی برای پوسته بیرونی کلاه کاسکت به شرح زیر استفاده می شود:

پلی اتیلن

پلیمرهای ABS

فایبرگلاس

آلومینیوم

پلی کربنات

مواد بدنه

ویژگی های کلاهک های پلاستیکی

استفاده از کلاه کاسکت پلاستیکی از جمله پلی اتیلن و ABS می تواند از ضربه خوردن به سر افراد محافظت کند و از گیرکردن مو در قسمت های متحرک تجهیزات در حین کار جلوگیری کند. پلیمر ABS در مقایسه با پلاستیک (پلی اتیلن) ​​مقاومت بیشتری در برابر ضربه نشان می دهد. برای تست کلاه کاسکت آن را روی سر مصنوعی قرار دهید و یک جسم 5 کیلوگرمی را از فاصله 1 متری رها کنید و ضربه را روی سر اندازه بگیرید. این اثر نباید بیش از 500 dyne باشد.درپوش پلاستیکی عایق الکتریکی بوده و برای استفاده در صنایع الکترونیک مناسب است.

اشکال کلاهک آلومینیومی

این نوع کلاه کاسکت مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد و ایمنی آن بسته به ضخامت آن افزایش می یابد. فویل آلومینیوم در برابر مواد مذاب نیز مقاوم است و می توان از آن در صنعت فولاد استفاده کرد. از آنجایی که آتش نشانان با آتش سوزی مقابله می کنند، می توان از کلاه کاسکت آلومینیومی برای این افراد استفاده کرد. کلاه کاسکت آلومینیومی سبک بوده و سر و گردن کارگر را خسته نمی کند و می توان از آن در کارهای ساختمانی و تولید کاغذ استفاده کرد.

خواص کلاه کاسکت ساخته شده از پلی کربنات

این نوع کلاه کاسکت در برابر ضربه مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. کلاه کاسکت ساخته شده از مواد پلی کربنات در برابر نفوذ گرما مقاوم است و علاوه بر محافظت از سر، خود کلاه در دمای بالا نیز آسیب نمی بیند.

ویژگی های کلاه کاسکت فایبرگلاس

کلاه های فایبرگلاس تا دمای 2000 درجه مقاوم در برابر حرارت هستند و به عنوان کلاه کاسکت مقاوم در برابر حرارت شناخته می شوند. این نوع کلاهک در صنایعی که با گرمای زیاد سروکار دارند مانند صنعت جوشکاری استفاده می شود.

استفاده از کلاه کاسکت هنگام راندن موتورسیکلت و کار در محیط های ناهموار یکی از مسائل مهم برای نجات جان مردم است. انواع مختلفی از کلاه کاسکت بسته به جنس و طرح موجود در بازار وجود دارد که با توجه به نوع کاربری می توان آنها را طراحی کرد. اگر علاقه مند به دانستن اجزای سایر موارد هستید، توصیه می کنیم اجزای راکت تنیس و اجزای مداد را یاد بگیرید. همچنین، اگر بازخوردی در مورد نوع و جنس کلاه کاسکت دارید، لطفاً آن را با ما و سایر خوانندگان ستاره به اشتراک بگذارید.

خروج از نسخه موبایل