دانش و سلامت

هوش‌مصنوعی خودروهای آینده تویوتا را طراحی کرد!/ عکس

به گزارش خبرگزاری مجله ایرانی، صنعت خودرو با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر از هوش مصنوعی برای وظایف مختلف در بخش تحقیق و توسعه خود استفاده می‌کنند، عقب نیست. تویوتا اکنون اعلام کرده است که به لطف تکنیک هوش مصنوعی مولد خود که توسط موسسه تحقیقاتی تویوتا (TRI) توسعه یافته است، شروع به تحقیق در مورد طراحی خودرو مبتنی بر هوش مصنوعی کرده است.

بیشتر بخوانید:

عکس |‌ هوش مصنوعی همه فن حریف!

«اشک تمساح» واقعی است!/ عکس

نگران نباشید، پیکاپ بعدی تاکوما شما یک نمای بیرونی کاملاً طراحی شده با هوش مصنوعی نخواهد داشت. در عوض، تویوتا می خواهد از این فناوری در مراحل اولیه طراحی استفاده کند، جایی که تکرارهای مختلف یک پروژه خاص برای ملاحظات مهندسی مورد نیاز است. یا به بیان ساده، اگر خودروساز تصمیم به ساخت یک کوپه دو در بزرگ جدید داشته باشد، می تواند از هوش مصنوعی بخواهد که تعدادی طرح اولیه را بر اساس پارامترهای از پیش تعیین شده ایجاد کند. در خصوص رندری که در در ادامه می‌بینید، چنین است، این رندر توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است.

هوش‌مصنوعی خودروهای آینده تویوتا را طراحی کرد!/ عکس

هوش‌مصنوعی خودروهای آینده تویوتا را طراحی کرد!/ عکس

مدیر بخش رانندگی تعاملی انسانی (HID) TRI توضیح می‌دهد: «ابزارهای مولد هوش مصنوعی اغلب به‌عنوان الهام‌بخش طراحان استفاده می‌شوند، اما نمی‌توانند ملاحظات مهندسی و ایمنی پیچیده‌ای را که در طراحی واقعی خودرو وجود دارد، مدیریت کنند. این تکنیک، نقاط قوت مهندسی سنتی تویوتا را با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی مولد مدرن ترکیب می‌کند.

منبع: MOTOR1

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در مجله ایرانی مراجعه کنید.

227227

مشاهده مطالب بیشتر

گروه تحریریه علوم پزشکی

با تمرکز بر علم و دانش پزشکی، من می‌خواهم مطالبی را ارائه دهم که به شما کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.
دکمه بازگشت به بالا