اجتماعمجله کسب و کار

ایرادات متداول ظرفشویی بوش و کدهای خطا + روش های حل

ماشین ظرفشویی بوش با بهترین و جدیدترین تکنولوژی روز دنیا قصد دارد کیفیت ظرفشویی را تا حد زیادی افزایش دهد. به همین دلیل، از کد خطای این ماشین ظرفشویی برای تشخیص سریع تر و آسان تر ایرادات ظرفشویی بوش استفاده کنید. اگر چیزی در مورد ایرادات متداول ظرفشویی بوش نمی دانید یا با برخی از آنها مواجه شده اید، تا پایان این نوشتار با ما همراه باشید.

تعمیر ظرفشویی بوش تهران | تعمیر ماشین ظرفشویی بوش اصفهان | نمایندگی تعمیر بوش تهران

آشنایی با ایرادات ظرفشویی بوش و راه حل آنها

اگر ماشین ظرفشویی شما اخیراً دچار مشکل شده است که ظروف را به خوبی تمیز نمی کند یا مشکلات دیگری دارد، ابتدا باید به دنبال علت این مشکل باشید. سپس می توانید به راحتی و یا با کمک تعمیرکاران حرفه ای، برنامه ماشین ظرفشویی بوش را تغییر داده و  تعمیر ظرفشویی بوش خود را انجام دهید . به همین منظور برای آشنایی بهتر شما با علل بروز ایراد در این ماشین ظرفشویی ، ایرادات متداول ظرفشویی بوش، علل و راه حل آنها را بیان می کنیم:

روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش

ممکن است بارها با این مواجه شده باشید که دستگاه شما روشن نمی شود. جالب است بدانید روشن نشدن یکی از رایج ترین مشکلات این محصولات است.زیرا عوامل مختلفی مانند آسیب به سیم برق، خرابی دوشاخه، خرابی مدار، خرابی فیوز یا بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی باعث این مشکل می شود. بنابراین اگر در ماشین ظرفشویی بوش خود با این سری مشکلات مواجه شدید، ابتدا باید بسته بودن درب دستگاه را بررسی کنید.

تعمیر ظرفشویی بوش تهران | تعمیر ماشین ظرفشویی بوش اصفهان | نمایندگی تعمیر بوش تهران

پس از آن باید سلامت سیم ها، دوشاخه ها، فیوزها و مدارها را از نظر ایراد در این قطعات بررسی کرد؛ می توانید با کمک یک تعمیرکار حرفه ای دستگاه خود را تعمیر کنید.

شسته نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی های بوش

یکی از ایرادات متداول ظرفشویی برند بوش که بسیاری از افراد هنگام استفاده از این وسایل با آن مواجه می شوند این است که ظروف آنها آنطور که باید تمیز نمی شوند. اگر شما نیز از چنین مشکلی رنج می‌برید، باید بدانید که عملکرد شستشوی دستگاه شما خراب است.

چسبیدن ذرات غذا و چربی باقیمانده به آبپاش داخلی دستگاه، واشر درب، فیلتر و صافی یکی از دلایل مشکلات این نوع ماشین ظرفشویی بوش است. زیرا این اتفاقات باعث می شود دستگاه شما در شستن انواع ظروف ضعیف عمل کند.

برای رفع این مشکل، کافی است داخل ماشین ظرفشویی را بررسی کنید و از تمیز بودن آن مطمئن شوید. همچنین اگر دستگاه خود را بدون وجود ظرف در آن روشن نکنید، این مشکل برطرف می‌شود.

خشک نکردن ظروف در ظرفشویی بوش بعد از شستن

آیا تا به حال پس از اتمام فرآیند شستشو درب ماشین لباسشویی را باز کرده اید و متوجه خشک نبودن ظروف خود شده اید؟ جای نگرانی نیست زیرا با بررسی علت این سری از ایرادات متداول ظرفشویی بوش می توان در کمترین زمان ممکن آن را برطرف کرد.

تعمیر ظرفشویی بوش تهران | تعمیر ماشین ظرفشویی بوش اصفهان | نمایندگی تعمیر بوش تهران

در این زمینه باید بدانید که یکی از مهم ترین دلایل خشک نکردن ظروف توسط دستگاه، خرابی مخزن تخلیه است. در ضمن اگر چربی و ذرات ریز باقی مانده از مواد غذایی مسیر پمپ تخلیه را مسدود کنند شاهد این مشکل خواهید بود.

حال اگر می خواهید مشکل کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش برای خشک کردن ظروف را حل کنید، باید شیر مخزن تخلیه را چک کنید. اگر متوجه شدید که این قسمت کار نمی کند، بررسی کنید که توسط ذرات غذا مسدود نشده باشد.اگر این شیر مسدود شده است، برای حل این دسته از مشکلات ماشین ظرفشویی بوش، باید شیر تخلیه را تمیز کنید. همچنین اگر با تمیزکاری مشکل برطرف نشد، این قطعه باید تعویض شود که در این صورت تعمیر دستگاه خارج از مسئولیت شماست.

آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی بوش

یکی دیگر از ایرادات متداول ظرفشویی بوش این است که به طور ناگهانی متوجه می شوید که عملکرد آبگیری را به خوبی انجام نمی دهد. از دلایل مختلف کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش در قسمت تخلیه، باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • بروز مشکل در شیر ورودی آب
  • گرفتگی قطعاتی مانند شناور آب با چربی و بقایای مواد غذایی
  • خرابی تایمر
  • خرابی سوئیچ شناور.

برای حل این مشکلات ماشین ظرفشویی بوش، ابتدا باید شیر ورودی آب را بررسی کنید. اگر خم شدن یا گرفتگی آن باعث اختلال در عملکرد دستگاه در ناحیه پمپاژ آب شد، آن را تعمیر کنید.

سپس اگر متوجه شدید که مشکل از شیر ورودی آب نیست، باید به سراغ شناور آب رفته و مسدود نبودن آن را بررسی کنید. در نهایت اگر مشکلی در مسیر آب مشاهده نکردید به احتمال زیاد کلید شناور و تایمر خراب است و نیاز به تعمیر دارد.

نشتی آب در ماشین ظرفشویی بوش

یکی دیگر از ایرادات متداول ظرفشویی بوش که ممکن است هنگام استفاده از این ماشین با آن مواجه شوید، نشت آب است. این مشکل تحت تاثیر دلایلی مانند ترک خوردگی درزگیرهای اطراف درب، پارگی شیلنگ تخلیه آب و آسیب به پمپ تخلیه رخ می دهد.

به خاطر داشته باشید که اگر اقدامات سریعی برای رفع این مشکل انجام ندهید، نشت آب به بدنه و قسمت های دستگاه شما آسیب می رساند. بنابراین، هنگامی که با نشت آب مواجه شدید، ابتدا پمپ تخلیه را بررسی کنید. در این صورت اگر واشر پمپ ترک خورده یا خشک و پاره شده است، سریعا آن را تعویض کنید.

پس از آن، باید واشرهای اطراف در را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که واشر آسیب دیده است، باید فورا آن را تعویض کنید. جدای از اینها، راه حل دیگر این است که بررسی کنید که آیا شیر ورودی آب به درستی وصل شده است یا خیر. زیرا هرگونه بریدگی یا ترک در این قسمت باعث نشت آب می شود.

ایجاد صدای اضافی و آزاردهنده ماشین ظرفشویی بوش

یکی از ایرادات متداول ظرفشویی بوش که بسیاری از افراد از آن شکایت دارند صدای زیاد در حین کار است. اگر شما هم از سر و صدای ماشین خود در هنگام شستن ظروف خسته شده اید، باید بدانید که عوامل زیادی باعث بروز این مشکل می شوند.برخی از این عوامل عبارتند از:

  • خرابی قسمت پمپ دستگاه
  • خرابی دستگاه اسپری آب و آبپاش
  • ظروف را به اشتباه در دستگاه چیده اید

قبل از هرچیز توجه داشته باشیم که در اکثر مواقع به غیر از قرار دادن نامناسب ظروف در ماشین لباسشویی، این مشکل تنها توسط تعمیرکار قابل حل است.

زیرا اگر ظروف را در ماشین لباسشویی به درستی چیده اید و ماشین لباسشویی شما همچنان صدای ناخوشایندی دارد، ابتدا باید پمپ را چک کنید.

علاوه بر این، در صورت تعویض بازوهای اسپری آب، این صدا تا حد زیادی کاهش می یابد. همچنین توجه داشته باشید که اگر ایرادات ماشین ظرفشویی بوش ناشی از آب پاش ها و برخورد آنها با دیواره ها و ظروف صدایی ایجاد می کند، این قطعه نیاز به تعویض دارد.

بوی نامطبوع ناشی از ماشین ظرفشویی بوش

این از جمله ایرادات متداول ظرفشویی بوش که ممکن است افراد با آن مواجه شوند، تولید بوی نامطبوع است. اگر باقی ماندن چربی‌ها و ذرات ریز غذا در توری فیلتر، نازل های اسپری و لبه زیرین ماشین ظرفشویی گیر کنند، بوی بدی از داخل ماشین ظرفشویی احساس می شود. اکنون، با توجه به دلیل این سری از مشکلات ماشین ظرفشویی بوش، احتمالاً می دانید که چگونه آن را برطرف کنید.

زیرا کافی است داخل دستگاه خود را با دئودورانت ها و مواد شوینده تمیز کنید. همچنین اگر قبل از قرار دادن ظروف در ماشین، چربی را از سطح ظروف تمیز کنید، این بو کاهش می یابد.

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی بوش در تهران

از آنجایی که امروزه افراد زیادی از ماشین ظرفشویی بوش استفاده می کنند، در این مقاله ایرادات متداول ظرفشویی بوش، علل آنها و راه حل های رفع این عیوب را ارائه کرده ایم. همانطور که متوجه شدید، تشخیص برخی از مشکلات ماشین ظرفشویی بوش با کمک خطا امکان پذیر است، در حالی که برخی دیگر غیرممکن است.

اگر مشکلات این دستگاه ها با کد خطا به شما نشان داده نشد با کمک علائم موجود متوجه آنها خواهید شد. به همین منظور علائم هر یک از این مشکلات را با توضیح دلایل بروز آنها معرفی کرده ایم.

در نهایت اگر در مواردی مانند ریست ماشین ظرفشویی بوش، تعمیر یا تعویض قطعات آن و تغییر برنامه ماشین ظرفشویی بوش نیاز به کمک دارید می توانید با نمایندگی تعمیرات بوش در تهران تماس بگیرید.

منبع : tamirbosch.com

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا