فرهنگ و هنر

تداوم نسل‌کشی در غزه با وتوی آتش‌بس توسط آمریکا

رئیس پزشکان بدون مرز هشدار داد؛

تداوم نسل‌کشی در غزه با وتوی آتش‌بس توسط آمریکا

رئیس پزشکان بدون مرز با انتقاد «شدید» از آمریکا، گفت از اینکه واشنگتن پی در پی از حق وتوی خود برای جلوگیری از درخواست آتش‌بس فوری بشردوستانه در جنگ غزه استفاده کرده، ترسیده است.

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، رئیس پزشکان بدون مرز گفت که تیم‌های پزشکی در نوار غزه نام اختصاری جدید «کودک زخمی که هیچ عضوی از خانواده‌اش زنده نیست» (WCNSF) را ایجاد کرده‌اند.

رئیس پزشکان بدون مرز روز پنج‌شنبه ۲۲ فوریه به وقت محلی خطاب به اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: «کودکانی که از این جنگ جان سالم به در می‌برند، نه تنها زخم‌های قابل مشاهده جسمی خواهند داشت، بلکه زخم‌های نامرئی را نیز تحمل خواهند کرد.»

کریستوفر لاک‌یر گفت: «جابجایی مکرر، ترس دائمی و مشاهده تکه‌تکه شدن اعضای خانواده به معنای واقعی کلمه در مقابل چشمان این کودکان وجود دارد. این آسیب‌های روانی باعث شده است که کودکان ۵ ساله به ما بگویند که ترجیح می‌دهند، بمیرند.»

رئیس پزشکان بدون مرز با انتقاد «شدید» از آمریکا، گفت از اینکه واشنگتن پی در پی از حق وتوی خود برای جلوگیری از درخواست آتش‌بس فوری بشردوستانه در جنگ میان اسرائیل و حماس در غزه استفاده کرده، ترسیده است.

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات فرهنگ و هنر

با قلمم، شما را در جادوگری و زیبایی کلمات می‌آموزم.
دکمه بازگشت به بالا