اقتصادی

ارزانترین مرغ کشور در سمنان/ زمینه سازی برای صادرات ریلی در استان

مجله ایرانی/سمنان استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت بالای خطوط ارتباطی متنوع این استان از بسترسازی برای صادرات محصولات این استان از طریق خطوط ریلی خبر داد.

سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه ۱۹ آذرماه در جلسه توسعه صادرات استان سمنان بر ضرورت بسترسازی برای صادرات از طریق خطوط ریلی تاکید و اظهار کرد: در حوزه صادرات ریلی اقداماتی انجام شده است تا در این حوزه نیز بتوانیم صادرات محصولات تولیدی استان را به انجام رساند.

رئیس کارگروه توسعه صادرات استان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که با تلاش و همکاری همه جانبه مسولان، نمایشگاه‌های محصولات تولیدی استان با بهترین کیفیت و زیباترین شکل ممکن برپا شود.

وی با اشاره به کیفیت بالای برخی از محصولات و تولیدات استان افزود: باید تلاش جدی صورت گیرد تا محصولات تولیدی استان با نام و برند استان سمنان به کشورهای مختلف صادر شود تا با انجام این امر، علاوه بر فراگیری نام استان شاهد رونق اقتصادی بیشتری نیز در استان باشیم.‌

هاشمی با بیان اینکه استان سمنان فاقد شرکت مدیریت صادرات است، ادامه داد: باید هر چه زودتر با برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد زیرساختهای لازم، زمینه برای راه اندازی شرکت مدیریت صادرات در استان فراهم شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان همچنین در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تاکید کرد: درخصوص نظارت بر بازار و تامین و عرضه اقلام و کالاهای اساسی تمامی دستگاه‌های متولی امر کمک حال اتاق اصناف باشند.

استاندار سمنان با تقدیر از اقدامات ستاد تنظیم بازار استان در خصوص تامین میوه باکیفیت شب عید و اقدامات صورت گرفته در این بخش گفت: استان سمنان با پیش‌بینی‌های انجام شده، مشکلی در تامین کالاهای اساسی و میوه شب عید ندارد.

وی با اشاره به قیمت محصولات پروتئینی در این استان افزود؛ استان سمنان از لحاظ قیمت گوشت مرغ در سطح کشور کمترین میزان را به خود اختصاص داده است.

استاندار سمنان با اشاره به در پیش بودن شب چله تاکید کرد: برای شب یلدا تامین و عرضه کالاها، میوه و اقلام اساسی انجام و نظارت ویژه بر بازار در این خصوص صورت گیرد.

انتهلی پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا