نماد سایت مجله ایرانی

برنامه هفتم توسعه به ۱۴ بند سیاست‌های کلی نظام سلامت توجه کند

برنامه هفتم توسعه به ۱۴ بند سیاست‌های کلی نظام سلامت توجه کند

وزیر اسبق بهداشت با تاکید بر لزوم اصلاح نظام ساختاری حوزه سلامت در برنامه هفتم توسعه بر اجرای کامل ۱۴ بند سیاست‌های کلی سلامت ذیل این قانون تاکید کرد.

دکتر کامران باقری لنکرانی در گفت‌وگو با مجله ایرانی، درباره لایحه برنامه هفتم توسعه در بخش سلامت، گفت: در این بخش نکات درخور توجهی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به نگاه وابستگی دوگانه اشاره کرد که در قانون برنامه ششم توسعه مقداری تضعیف شده بود. اکنون به این امر توجه شده است که اگر فردی در بخش دولتی مشغول به کار است، در بخش خصوصی حضور نداشته باشد؛ البته شروطی برای فرد دیده شده است که درآمد مناسبی داشته باشد که نخواهد برای تامین معاش به بخش خصوصی مراجعه کند.

وی با تاکید بر اینکه باید ببینیم مشکل اصلی در حوزه سلامت چیست؟، تصریح کرد: فهم بنده این است که یکی از مهم‌ترین مشکلات ما درحوزه سلامت موضوع ساختاری و نظام پرداخت است که اگر برطرف نشود در بهترین شرایط تنها جزئی از مشکلات ما برطرف می‌شود.

وزیر بهداشت دولت نهم درباره بندهای ذکر شده پیرامون برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در برنامه هفتم توسعه، تصریح کرد: باید این امر را در قالب ساختار شبکه ببینیم و نظام پرداخت متناسب برای آن در نظر بگیریم و در عین حال فرایندها را به نوعی تعریف کنیم که یک ارتباط خوبی بین اجزاء مختلف از سطح اول مراجعه بیمار تا سطح نهایی فوق تخصص‌ها به وجود آید.

باقری لنکرانی ادامه داد: خوشبختانه در سال ۱۳۹۳ ابلاغیه سیاست‌های کلی نظام سلامت را داشتیم ولی متاسفانه طی ۹ سال گذشته نوع اقدامات صورت گرفته ارتباط وثیقی با این سیاست‌ها نداشته است، توقع ما این است که مجلس شورای اسلامی در بازنگری لایحه برنامه هفتم توسعه به آن ۱۴ بند سیاست‌های کلی نظام سلامت توجه بیشتری کند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل