اقتصادیعمومیمجله کسب و کار

بهترین سایت کوتاه کننده لینک برای کسب درآمد

Url Shortener یا کوتاه کننده لینک چیست؟

بهترین سایت خدمات: کوتاه کننده لینک سایت هایی هستند که لینک طولانی شما را کوتاه می کنند و روی دامین اصلی سایت به شما لینکی جدید ارائه می دهند. مثل این لینک : https : // goo.gl / duNbn که معمولا با حروف مختلفی همراه است. هنگامی که روی این لینک کلیک کنید به صفحه ای از سایت من با عنوان ” انگیزه از دست رفته را چگونه برگردانیم؟” وارد می شوید. خب این کار چه فایده ای دارد؟

در واقع سرویس های کوتاه کننده لینک از اسمی که دارند معلوم است برای چه منظور استفاده می شوند. لینک های بلند شما را کوتاه می کنند. اما واقعا همیشه برای کوتاه کردن لینک باید از این سرویس ها استفاده کنیم؟ چه دلایل دیگری وجود دارد که افراد از کوتاه کننده های لینک استفاده می کنند؟

در ادامه با من همراه باشید تا مزیت های استفاده از کوتاه کننده های لینک را به شما بگویم.


دلیل عمده افراد برای استفاده از کوتاه کننده های لینک چیست؟

علل زیادی وجود دارد تا لینکی کوتاه شود. مردم با انگیزه های مختلف از سایت های کوتاه کننده لینک استفاده می کنند.

لینک های طولانی را کوتاه کنید

بهترین سایت خدماتی: لینک های خیلی طولانی برای خیلی ها ناخوشایند است. به همین دلیل اولین مورد استفاده از کوتاه کننده های لینک همین کوتاه کردن لینک های خیلی طولانی است. خیلی جاها نمی توان لینک خیلی طولانی ارسال کرد و مجبور هستیم لینک را کوتاه تر کنیم. که در ادامه به آن اشاره خواهم کرد.

استفاده در شبکه های اجتماعی

کوتاه کردن لینک در بعضی از شبکه های اجتماعی مثل توئیتر واقعا واجب است. چون در توئیتر با محدودیت کلمه مواجه می شویم و مجور هستیم برای اینکه تعداد کلماتی که می خواهیم استفاده کنیم را الکی هدر ندهیم از لینک کوتاه شده خود استفاده کنیم.

همچنین از لینک های کوتاه شده در بیو اینستاگرام هم خیلی استفاده می شود. به دلیل کوچک بودن صفحه موبایل ها بهتر است از کوتاه کننده لینک در پیج اینستاگرام استفاده شود. البته فقط به این خاطر نیست! در ادامه در موردش بیشتر توضیح می دهم.

آمار گرفتن از تعداد و میزان کلیک روزانه

یکی از عمده دلایلی که دیجیتال مارکترها را وادار می کند تا از کوتاه کننده های لینک استفاده کنند پیگیری کلیک ها و مطلع شدن از اینکه روی لینک مورد نظرشان چند نفر تا الان کلیک کرده اند.

در بعضی از موارد نمی توان فهمید روی لینک شما چند بار کلیک شده است. بعضی وقت ها شاید سیستم آمارگیری در اختیار نداشته باشید در این صورت مجبور هستید از کوتاه کننده لینک ها استفاده کنید تا بفهمید چند نفر روی لینک شما کلیک کرده اند.

مثل لینک هایی که در کانال تلگرام خود قرار می دهید. شاید بهترین راه برای اینکه بفهمید روی لینک مورد نظر شما چند نفر کلیک کرده اند استفاده از کوتاه کننده لینک باشد. اطلاع از آمار کلیک در لینک های استفاده شده در بیو اینستاگرام هم صدق می کند.

بهترین کوتاه کننده لینک | کوتاه کننده لینک bit | کوتاه کننده لینک اسان

لینک های فارسی را کوتاه کنید

بعضی وقت ها هم از کوتاه کننده لینک برای کوتاه کردن لینک هایی که دارای آدرس های فارسی هستند استفاده می شود. خیلی وقت ها زمانی که قصد دارید آدرس صفحه ای که فارسی است را برای کسی ارسال کنید یا اینکه آن را در سایتی قرار دهید ممکن است با آدرسی خیلی طولانی تر از آدرس فعلی مواجه شوید. درست مثل عکس زیر :

به همین دلیل هم بهتر است از لینک کوتاه شده آن لینک استفاده کنید.

زمانی که نمی خواهید لینک واقعی نمایش داده شود

بعضی وقت ها هم شاید مجبور باشیم لینک واقعی مورد نظر را به کاربر نشان ندهیم. در لینک های ارجاعی این مورد زیاد استفاده می شود. به عنوان مثال برای زیر مجموعه گرفتن لینک ارجاعی به شما داده می شود. هنگامی که لینک مورد نظر خود را با استفاده از کوتاه کننده لینک کوتاه و غیر مستقیم کنید هیچ کس قادر نیست بفهمد روی لینک شما کلیک کرده است. چون مستقیما وارد صفحه اصلی سایت مورد نظر می شود.

در لینک های همکاری در فروش بسیار زیاد این مورد به چشم می خورد. چون خیلی ها دوست ندارند کاربرانشان از این موضوع مطلع شوند که مثلا برای خرید فلان محصول روی لینک آن ها کلیک کرده اند.

برای غیر مستقیم کردن آدرس

خیلی وقت ها هم شاید دلتان نخواهد به سایتی لینک مستقیم بدهید. به همین دلیل از کوتاه کننده لینک استفاده می کنید. ممکن است هم لینک صفحه مورد نظر طولانی باشد و هم اینکه به هر دلیلی حاضر نباشید به سایت مورد نظر لینک بدهید در این شرایط می توانید از کوتاه کننده لینک استفاده کنید. البته برای لینک ندادن به سایت مورد نظر می توانید لینک را نوفالو کنید ولی به هر حال بعضی ها به هیچ وجه دوست ندارند به سایت مورد نظر لینک دهند.

معرفی ۲۵ سایت برتر کوتاه کننده لینک (URL shortener)

سایت های کوتاه کننده لینک در دنیا زیاد هستند ولی آیا همه آن ها قابل اطمینان و خوب هستند؟ در ادامه شما را با بهترین سایت های کوتاه کننده لینک آشنا می کنم. دو فاکتور مهم در خوب بودن سایت کوتاه کننده لینک، تعداد بک لینک ها و رتبه الکساش است. پس سعی کنید به این دو نکته حتما توجه کنید.

سرویس کوتاه کننده لینک bit.ly بیت دات لی

یکی دیگر از بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک سایت bit.ly است که در کشور ما هم محبوب است و خیلی از دیجیتال مارکتر ها از آن استفاده می کنند. از مزیت های خوب این سرویس می توان به سفارشی سازی لینک های کوتاه شده و آنالیز دقیق کلیک ها روی آن ها اشاره کرد.

bit.ly هم یک زمانی جزء سایت هایی بود که می شد از طریق کوتاه کردن لینک در آن کسب درآمد کرد. ولی خیلی وقت است که چنین امکانی رو از سرویس کوتاه کننده لینک اش برداشته است.

سرویس کوتاه کننده لینک Cutt.ly کات

یکی از بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک خارجی که این روزها مورد استفاده کاربران ایرانی زیادی قرار گرفته شده، سایت cutt.ly است. این سایت با رتبه الکسای حدود ۲ هزار هند توانسته به یکی از بهترین سایت های کوتاه کننده لینک در دنیا تبدیل شود. برای استفاده از این سایت حتما باید عضو شوید تا بتوانید لینک های خود را مدیریت و کوتاه کنید.

از مزیت های این کوتاه کننده خوب می توان به مدیریت راحت لینک های کوتاه شده، بررسی آمار لینک های کوتاه شده و کلیک روی آن ها به تفکیک کشور، آی پی و مرورگر کاربر، اشتراک راحت لینک ها در شبکه های اجتماعی و … اشاره کرد.

یکی از مزیت های منحصر به فرد سایت cutt.ly داشتن API برای اتصال به دامین سایت و افزونه های وردپرسی است. این قابلیت در پلن رایگان این ابزار نیز فعال است و خیلی راحت می توانید از آن استفاده کنید.

سرویس کوتاه کننده لینک Tinyurl تین

Tinyurl هم جز یکی از بهترین و محبوب ترین سرویس های کوتاه کننده لینک خارجی در دنیا است. در tinyurl هم می توانید لینک های کوتاه شده خود را سفارشی کنید. اما از عیب های این سرویس کوتاه کننده لینک می توان به عدم رد گیری و آنالیز کلیک ها در آن اشاره کرد.

سرویس کوتاه کننده لینک OW.ly او

به تازگی Ow.ly به یکی از ابزارهای مفید در سایت معروف  Hootsuite اضافه شده است. Ow.ly هم یکی از قدیمی ترین کوتاه کننده های لینک محسوب می شود که با ادغام آن در سایت بزرگ Hootsuite کارایی بیشتری پیدا کرده است. در این سرویس کوتاه کننده لینک امکان آنالیز دقیق لینک های کوتاه شده در شبکه های اجتماعی برای شما فراهم شده است.

همچنین با ادغام آن با Hootsuite می توانید پست های خود را در شبکه های اجتماعی به صورت حرفه ای پیگیری و آنالیز کنید.

سرویس کوتاه کننده لینک Bit.do بیت

این سرویس کوتاه کننده لینک هم جزء یکی از بهترین ها در کوتاه کردن لینک محسوب می شود. کوتاه کننده لینک bit برای کشور هند است و به شما امکان سفارشی سازی لینک های کوتاه شده را می دهد. از رتبه الکسا و تعداد بک لینک هایش می توان فهمید سرویس قدیمی و قابل اعتمادی است.

سرویس کوتاه کننده لینک is.gd ایز

is.gd هم یک سرویس خوب برای کوتاه کردن لینک است. عمده کاربران این سرویس از کشور چین هستند و یکی از قدیمی ترین سایت های کوتاه کننده لینک است.

از امکانات منحصر به فرد این سرویس کوتاه کننده لینک می توان به ارائه QR Code اشاره کرد که می توانید از آن برای باز کردن لینک کوتاه شده خود در موبایل ها نیز استفاده کنید.

همچنین امکان سفارشی سازی لینک کوتاه شده و آنالیز کلیک های آن هم در این سرویس کوتاه کننده لینک امکان پذیر است.

سرویس کوتاه کننده لینک V.ht وی

 

این سرویس هم یکی از سرویس های پر کاربر در بین سرویس های کوتاه کننده لینک محسوب می شود. این سرویس هم به شما امکان آنالیز دقیق لینک های کوتاه شده و همچنین سفارشی سازی آدرس های کوتاه شده را می دهد.

فقط باید توجه داشته باشید که برای استفاده از امکانات این سایت برای آنالیز لینک های کوتاه شده خود باید حتما در آن عضو شوید. این سایت به شما پنل مدیریتی برای مدیریت راحت تر لینک های کوتاه شده تان می دهد.


سرویس کوتاه کننده لینک U.to یو

این سایت هم یکی از بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک است. امکانات این سایت هم در جای خودش جالب توجه است. یکی از بهترین مزیت های u.to این است که هر بار وارد صفحه اصلی اش می شوید لیست آخرین لینک های کوتاه شده شما را نشان می دهد. همچنین تعداد کلیک ها روی لینک های کوتاه شده شما را هم نشان می دهد. درست مثل سرویس کوتاه کننده لینک گوگل goo.gl !

البته برای مدیریت لینک های کوتاه شده خود بهتر است حتما در این سایت عضو شوید.

سرویس کوتاه کننده لینک Shorl.com شورل

یکی دیگر از بهترین و قدیمی ترین سرویس های کوتاه کننده لینک خارجی سایت shorl.com است. یکی از ویژگی های خوب این سایت کوتاه کننده لینک این است که با افزونه ای که برای مرورگر های کروم و فایرفاکس در اختیارتان قرار می دهد می توانید در هر صفحه وبی که هستید آن را به لینک کوتاه تبدیل کنید. فقط کافی است در هر صفحه ای که هستید با استفاده از افزونه ای که روی مرورگر خود نصب کرده اید اقدام به کوتاه کردن لینک آن صفحه کنید.

از دیگر ویژگی های این سایت بررسی بازدید لینک های کوتاه شده تان به صورت خصوصی است.

سرویس کوتاه کننده لینک Shorturl . at شورت یو ار ال

یکی دیگر از بهترین سایت های کوتاه کننده لینک shorturl.at است که بیشتر برای لینک های کوتاه شده در شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ویژگی های جالب این سایت این است که در صفحه URL Click Counter می توانید لینک کوتاه شده خود را بدهید و آمار کلیک های آن را مشاهده کنید.

سرویس کوتاه کننده لینک GG . gg جی جی

سایت gg.gg هم یکی از بهترین سایت های ارائه دهنده خدمات کوتاه کننده لینک است. نام دامین این سایت منحصر به فرد و خاص است. از ویژگی های خوب این سایت می توان به extension هایی که برای مرورگرهای کروم، فایرفاکس و اپرا ارائه داده است اشاره کرد. توسط این افزونه های به راحتی و سریع می توانید در هر سایتی که هستید لینک کوتاه شده آن را بسازید و تحویل بگیرید.

یکی دیگر از ویژگی های خوب سایت gg.gg این است که لینک های کوتاه شده را با ریدایرکت ۳۰۱ به شما ارائه می دهد. و این صد در صد برای سئو سایت تان مفید است.

سرویس کوتاه کننده لینک ایرانی ۱da.ir وان دا

وان دا یکی از جدیدترین وبهترین کوتاه کننده های لینک است که به تازگی کار خود را شروع کرده است. امکاناتی که سایت وان دا دارد نسبت به سایت های دیگر پیشرفته تر است و همینطور قابلیت کسب درآمد برای وبمستران را هم دارد. با کوتاه کننده لینک وان دا خیلی راحت می توانید لینک های خود را به صورت مستقیم و غیر مستقیم کوتاه کنید.

از ویژگی های دیگر سیستم وان دا ثبت نام و وارد شدن به حساب کاربری با امکانات ویژه است. شما با ثبت نام در وان دا ۱۰۰۰ تومان پاداش عضویت می گیرید و با هر دعوتی که از دوستان تان در وان دا کنید می توانید کسب درآمد داشته باشید. سیستم زیرمجموعه گیری وان دا به شما کمک می کند تا درآمد خود را افزایش دهید.

توسط api سایت وان دا می توانید خیلی راحت تر و سریع تر لینک های خود را کوتاه کنید و درآمد کسب کنید. تغییر لینک آسان، اسکریپت، ربات تلگرام و… توسط api وان دا برای شما امکان پذیر است.

بعد از کوتاه کردن هر لینک برای مشاهده آمار دقیق از تعداد کلیک ها کافی است /info را به ادامه لینک کوتاه شده خود اضافه کنید تا آمار لحظه به لحظه لینک خود را مشاهده کنید

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا