اقتصادی

تامین سرمایه درگردش دومین مجموعه بزرگ تولید مقوا و کارتن کشور درآمل

مجله ایرانی/مازندران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن وتجارت دربازدید از دومین مجموعه بزرگ تولید مقوا وکارتن کشور درشهرستان آمل از حمایت کامل این وزارتخانه در تامین سرمایه درگردش مورد نیاز برای خطوط توسعه و افزایش تولید این محصول خبر داد.

“محمد مهدی برادران” عصرجمعه ۱۰ آذرماه در بازدید  از شرکت پرند کارتن پویا در شهرستان آمل، گفت: خط تولید آزمایشی این شرکت انجام شده و برای فعال شدن کامل آن وهمچنین چند واحد دیگر حوزه سلولزی مازندران بازدید شد و دراولویت نخست دریافت تسهیلات بانکی قرار گرفتند.

وی افزود: براساس تفاهم نامه سه جانبه‌ای که میان وزارت اقتصاد و دارایی، صمت و بانک مرکزی انجام شد، بسیار خوشبین هستیم تا نظام بانکی کشور دربخش صنایع پیشران و تولید که حمایت از آنها به عنوان حجم بالای تقاضای عمومی نیز نسبت به تولید آنها در کشور بالااست، حمایت ویژه و شرایط پرداخت تسهیلات را نیز تسریع کنند.

 صادرات ۹۶ میلیون دلاری کارتن و مقوا

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، به صادرات ۹۶ میلیون دلاری کارتن و مقوا به همراه بسته بندی محصولات آنها، پارسال از کشور به مقصدهای دیگر کشورها خبر داد و گفت: امروزه صنایع بسته بندی غذایی و صنعت تولید کارتن و مقوا به نوعی محرک دیگر صنایع کشور هم محسوب می‌شود.

برادران، به ویژگی‌های خاص و قابل بیان شرکت پرند کارتن پویا آمل اشاره کرد و گفت: این شرکت به عنوان یکی از واحدهای تولیدی در ارائه تولیدات با بسته بندی‌های با کیفیت وکاملا بهداشتی با استانداردهای بالا به عنوان دومین مجموعه معتبر و قابل اتکا در کشور محسوب می‌شود که در خدمت و همکار برندهای معتبر تولیدی موادغذایی دراین استان و کل کشور است.

تامین سرمایه درگردش دومین مجموعه بزرگ تولید مقوا و کارتن کشور درآمل

 اضافه شدن ۸۰ هزار تن کاغذ تحریر در کشور

وی با اشاره به اینکه نیاز فعلی کاغذ تحریر در کشور به ۲۵۰ هزار تن است، گفت: قبل از شروع کار دولت سیزدهم، میزان تولید کاغ ذتحریر در کشور حدود ۵ هزار تن بوده است که در دو سال گذشته با اهتمام دولت این میزان اکنون به حدود ۸۵ هزار تن رسیده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، اضافه کرد: با افزایش ظرفیت تولید در شرکت چوب و کاغذ مازندران و همچنین واحدهای تولیدی مشابه در استان‌های فارس، هرمزگان و خراسان رضوی، ظرفیت تولید کاغذ تحریر در کشور به حدود ۱۸۰ هزار تن تا یکسال آینده افزایش خواهد یافت.

برادران ابراز امیدواری کرد، تا پایان دولت سیزدهم درتولید کاغذ تحریر داخلی، کشور به خودکفایی کامل خواهد رسید.

وی یادآورشد، اکنون در داخل کشور ظرفیت سازی خوبی برای تولید کاغذ و واحدهای سلولزی ایجاد شده و با تکمیل واحدهای جدید و شروع به کار آنها، در تولید کاغذ تحریر و مقوا و کارتن شرایط کشور نسبت به گذشته بهتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پرند کارتن پویا هم درحاشیه این بازدید گفت، این شرکت در زمینی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع درسال ۱۴۰۰ با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی شروع به کار کرده که تاکنون ۲۲۰۰ میلیارد ریال از این سرمایه گذاری تاکنون محقق شده است.

تامین سرمایه درگردش دومین مجموعه بزرگ تولید مقوا و کارتن کشور درآمل

حاجی اندواری افزود: درحال حاضر نیز به ارزش حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار یورو ماشین آلات برای خط تولیدی این شرکت وارد و نصب شده است.

وی، با اشاره به اینکه برای تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش شرکت درخواست تسهیلات حمایتی به مبلغ ۶۱۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل داده شده است، گفت: با قول‌های امیدوارکننده‌ای که معاون وزیر صمت برای حمایت از این واحد داده بود، طرح توسعه‌ای و درخواست سرمایه درگردش این شرکت درجلسه مربوطه مطرح و امیدوارم با حمایت همه جانبه بانک‌ها هرچه سریعتر شرایط تولید نیز فراهم شود.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا