اقتصادی

تحقق ۱۰ درصدی طرح نهضت ملی مسکن در گیلان/بهانه‌ای برای تاخیر در پروژه‌ها نداریم

مجله ایرانی/گیلان مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور، با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن گیلان ساخت ۱۰۸ هزار تا ۱۳۰ هزار واحد مقرر شده است، عنوان کرد: تاکنون ۱۰ درصد پروژه اجرایی شده است.

وحید قربانی امروز، ۵ آنلاین در شورای مسکن استان گیلان، با اشاره به دستور رئیس جمهور به وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر پیگیری قانون جهش تولید مسکن در استان‌ها با رویکرد حل مسائل و مشکلات، اظهار کرد: شعار دولت سیزدهم تولید چهار میلیون مسکن طی چهار سال بود که پروژه بسیار مهم و بزرگی است.

وی اجرای پروژه بزرگ تولید مسکن را نیازمند استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش دولتی و بخش خصوصی و نهادهای عمومی دانست و تصریح کرد: باید هم افزایی داشته باشیم و همه وقت خود را اختصاص دهیم و انرژی بگذاریم.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور، با بیان اینکه اگر دولت‌های گذشته به تولید مسکن توجه می‌کردند، امروز با چالش مواجه نبودیم، گفت: مسکن مطالبه رهبر انقلاب و دغدغه رئیس جمهور است، زیرا هزینه خانوار ایرانی در حوزه مسکن بالا رفته و در برخی از منطق تا ۵۰ درصد درآمد خانوار را شامل می‌شود.

قربانی خرید مسکن را آرزویی برای جوانان دانست و یادآور شد: مسکن یک چالش جدی برای نظام سیاسی ماست و اگر تدبیر نکنیم و هم افزایی نداشته باشیم و اراده ملی شکل نگیرد، همه سیاست‌های حوزه خانواده و جمعیت با شکست مواجه می شود.

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور در جلسات ماهانه شورای عالی مسکن با هدف سرعت بخشی به روند اجرای طرح ها، ادامه داد: شاهد همکاری بیش از پیش بانک‌ها با طرح نهضت ملی مسکن هستیم؛ البته هنوز اهداف مد نظر قانونگذار محقق نشده است.

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور، با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن گیلان ساخت ۱۰۸ هزار تا ۱۳۰ هزار واحد مقرر شده است، عنوان کرد: تاکنون ۱۰ درصد پروژه اجرایی شده است؛ البته کیفیت این واحدهای مسکونی خوب بوده و فقط در پیشرفت فیزیکی با مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به هدفگذاری ۱۶ هزار واحدی بازآفرینی شهری و تحقق ۱۰۰۰ واحدی آن، بیان کرد: ساخت مسکن در گیلان بسیار پیچیده بوده و قابل قیاس با استان های مرکزی نیست، اما مردم باید به حق خودشان برسند و بهانه ای برای تاخیر در پروژه ها نداریم.

قربانی با تاکید بر ساخت مسکن در زمان کم و با قیمت مناسب و با کیفیت خوب، اضافه کرد: باید به سمت خودمالکی و بازآفرینی شهری برویم و از ظرفیت‌های شهرسازی برای کمک به تولید مسکن در بافت‌های سنتی استفاده کنیم.

وی با اشاره به سیاست خوب دولت در ارائه تسهیلات بانکی برای مسکن روستایی، خاطرنشان کرد: سیاست جدید شورای عالی مسکن، تشویق روستاییان به احداث خانه در روستاست و در این راستا ظرفیت سازی‌های لازم انجام می شود.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا