اقتصادی

تشکیل شورای اصناف کشور با حضور روسای پیشین اتاق اصناف ایران 

رئیس اتاق اصناف ایران از تشکیل شورای اصناف کشور با حضور روسای پیشین اتاق اصناف ایران و همچنین پیگیری امور استان‌ها در سفرهای استانی خبر داد.

به گزارش مجله ایرانی، حسین طاهر محمدی در آیین بزرگداشت روز ملی اصناف، اظهار کرد: اتاق اصناف ایران با رویکردی جدید فعالیت خود را آغاز کرده است. با آغاز به کار هیات رئیسه دوره هشتم با دو چالش روبرو شدیم. چالش اول برگزاری روز ملی اصناف به صورتی بایسته و شایسته و چالش دوم بحث مالیات بود. علی رغم ناملایمات‌هایی که داشتیم با تلاش هیئت رئیسه، توافق خوبی با سازمان امور مالیاتی حاصل شد. 

وی افزود: توانستیم در این مدت اندک مطالبات اصناف را در خصوص تغییر رویکرد نحوه تعیین و محاسبه مالیات در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ با همکاری ریاست محترم کمیسیون اقتصادی مجلس و برخی از نمایندگان این کمیسیون و وزیر محترم اقتصاد و دارایی پیگیری کنیم. امیدواریم در این فرصت باقی مانده با توجه به مطالبی به سمع و نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی رسانده شده به جمع بندی های بهتری در راستای کمک به واحدهای صنفی کشور برسیم.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در دوره جدید اقدامات و برنامه‌هایی اثرگذار و زیرساختی داریم که برخی از آن‌ها را پیشتر اعلام کردیم. از جمله برنامه‌ها این است که برای اولین بار مجمع پیشکستوتان اصناف کشور یا به عبارتی شورای اصناف کشور با حضور روسای پیشین اصناف کشور تشکیل خواهد شد. این اقدام موثر، باعث استفاده از تجربیات ایشان خواهد شد و افق پیش روی ما را برای تصمیم‌سازی ها به نفع جامعه صنفی روشن خواهد کرد.

طاهرمحمدی با بیان اینکه اولین مصوبه هیات رئیسه جدید، شفاف‌سازی امور اتاق اصناف ایران است که از طریق سیستم اتوماسیون اداری در اختیار تمام اعضای هیات نمایندگان اصناف قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: چرا که معتقدیم با همکاری ۱۶۵ نماینده اصناف و خرد جمعی بهتر می توانیم عمل کنیم و در مقابل تحریم ها و شرایط سخت اقتصادی بهتر گام های موثری را برداریم.

رئیس اتاق اصناف ایران همچنین گفت: در همین مدت اندک توفیق حاصل شد که با حضور در بازار دو استان و دیدار با تشکل های صنفی مسائل را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم.

محمد مهدی قرادران _ معاون صنایع عمومی وزارت صمت نیز در این نشست اظهار کرد: اصناف نقشی در گران‌فروشی ندارند و اگر التهاب در بازار ایجاد شود، متضرر اصلی واحدهای صنفی هستند.

به گفته وی اتاق اصناف ایران با ظرفیت ۴۰۱ اتاق اصناف و ۷ هزار و ۵۰۰ اتحادیه صنفی و بیش از ۷ میلیون شاغل در مجموعه صنفی توان بالایی در ایجاد اشتغال و توسعه تولید کشور دارد و به واقع تعداد واحدهای صنفی در کشور بیش از تعداد کارخانجات است و حل مطالبات و مشکلات اصناف در اولویت باید قرار بگیرد.

برادران با بیان اینکه در حال حاضر ۶۹۰۰ واحد تولیدی در کشور فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: وجود اصناف تولیدی می‌تواند به صنایع کوچک کمک کند، خصوصا اینکه شهرک‌های صنعتی با رویکرد جدید آن که نگاه به دانش بنیانی و تولید صنفی است و می تواند بستر مناسب برای این کار باشد. زنجیره تولید صنایع کوچک منجر به پایداری صنایع بزرگ می‌شود.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا