اجتماع

صید ماهی بدون پروانه در آستارا ممنوع

مجله ایرانی/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا، گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل تخم‌ریزی ماهی ها، ماهیگیری با قلاب و هر ابزار دیگر در رودخانه های این شهرستان بدون صدور پروانه ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.

محمد رضا سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجله ایرانی با بیان اینکه صیادان در رودخانه های مرداب و خواجه کری آستارا ماهیگیری می کنند و در مقابله با این کار غیرقانونی، سدهای غیر مجاز از رودخانه های شهرستان آستارا جمع و ضبط شد، اظهار کرد: دریافت پروانه صید با قلاب در محدوده رودخانه های آستارا صادر خواهد شد و هر گونه صید ماهی بدون صدور پروانه غیره قانونی بوده و با نظارت محیط بانان برخورد های قانونی لازم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه معمولاً تخم ریزی ماهیان رود کوچ از نیمه اسفند ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، افزود: صید ماهی به استفاده از انواع تور و دسته جمعی ممنوع است و در مدت مذکور صید ماهی با قلاب نیز ممنوع می باشد.

وی این زمان را فرصتی برای آبزیان دریای خزر و ماهیان دانست تا امکان تخم ریزی و تولید مثل را از دست ندهند.

سلامی تصریح کرد: تمامی رودخانه‌های شهرستان آستارا که مکان تخم ریزی ماهیان هستند، از سوی محیط بانان کنترل و محافظت می شوند.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا در صورت مشاهده متخلفین ابزار آلات و کشفیات آنان ضبط می‌شود.

وی از ماهیگیران آستارایی خواست فرصت تخم ریزی را به ماهیان بدهند تا این ماهیان ذخائر خود را برای سال آینده در رودخانه و دریای خزر بازسازی کنند.

به گزارش مجله ایرانی، فصل تخم ریزی ماهی ها از اوایل اسفند تا خردادماه است و ماهی های مولد یا رودکوچ برای تخم ریزی از دریا به رودخانه ها (از آب های شور به آب های شیرین) مهاجرت می کنند و صیادان با ساخت سد کلهام با چوب و قرار دادن تور و قفسی در انتهای آن، ماهی ها را صید می کنند. شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۵ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان قرار دارد و دارای ۱۸ کیلومتر نوار ساحلی و پنج رشته رودخانه اصلی است.

انتهای پیام 

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا