اقتصادی

تعطیلی ۵ نانوایی متخلف در گلستان/ عرضه نان در سوپرمارکت‌ها ممنوع

مجله ایرانی/گلستان مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان از تعطیلی پنج نانوایی متخلف در گلستان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۹۳۴ فقره پرونده در حوزه آرد و نان تشکیل شد.

تقی حسام صبح پنج شنبه ۷ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر نان نوع یک به قیمت هزار تومان، نان نوع دو به قیمت دو هزار تومان و نان آزاد هفت هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه عرضه نان در غیر از نانوایی‌ها ممنوع است و این اقدام از لحاظ بهداشتی و گرانفروشی مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود:  واحدهای خواروبار فروشی و سوپرمارکت‌ها حق فروش نان به صورت فله‌ای و غیربسته‌بندی را ندارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان از افزایش نظارت بر حوزه آرد و نان در گلستان خبر داد و تأکید کرد: در سال ۱۴۰۰، ۴۸۱ مورد پرونده نان در گلستان تشکیل شد و متخلفان ۳۲۰ میلیون تومان جریمه شدند.

حسام ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز یک هزار و ۹۳۴ فقره پرونده در حوزه نانوایی تشکیل شده که متخلفان پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جریمه شدند همچنین پنج نانوایی بسته شد و سهمیه آن قطع شده است.

وی کم فروشی وزن چانه، عرضه خارج از شبکه آرد، گرانفروشی و فروش نان در سوپرمارکت‌ها را از جمله تخلفات نانوایی‌ها برشمرد و گفت: گرچه از لحاظ تعداد نیرو با محدودیت‌هایی مواجه هستیم اما این موجب نشده از عمل به وظایف خود به ویژه در حوزه آرد و نان‌شانه خالی کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان در ادامه با اشاره به تخلف گرانفروشی میوه در وانت بارهای کنار خیابان، گفت: نظارت بر واحدهای سیار و ثابت برای ما تفاوتی ندارد. قیمت میوه به عرضه و تقاضا بستگی دارد و از آنجایی که موقع تحویل محصولات کشاورزی از دست کشاورز فاکتور صادر نمی‌شود و در میدان‌بار کشف قیمت می‌شود اگر فروشنده محصول را بیشتر از سود ۳۳ درصد به فروش برساند تخلف کرده و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

حسام در پایان از مردم خواست؛ در صورت مشاهده هر گونه تخلف در بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان و غیره موضوع را به صورت حضوری یا از طریق تلفن و یا سامانه ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی و یا با تلفن ۱۲۴ به سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا با تلفن ۱۴۹۰ به دانشگاه علوم پزشکی استان و جهاد کشاورزی گزارش کنند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا